Cursus E-mail Marketing

  • 2 dagen
  • 999
  • eerstvolgende startdatum 20 mei startgarantie

E-mail marketing is één van de krachtigste middelen om klantcontact mee te onderhouden en uw omzet te verhogen. Maar hoe kunt u e-mail marketing in uw strategische doelstellingen integreren? En hoe zit het met de regelgeving die continu aan verandering onderhevig is? Hoe gebruikt u op de juiste manier opt-in en opt-outs? Na afloop van deze cursus heeft e-mail marketing geen geheimen meer voor u.

Kenmerken

Alle startdata
Waar en wanneer wilt u de opleiding volgen?

Beoordelingen

Wat vond u goed?: De aangeboden stof kon ik tijdens de les meteen in de praktijk brengen.

M.W. van Stigt te Westbeemster (17-04-2014)
Alle beoordelingen

Cursus E-mail Marketing: Inleiding

Welkom bij de Cursus E-mail Marketing

E-mail marketing is een uitstekende methode om specifieke doelgroepen te bereiken met passende informatie en interessante aanbiedingen. Doordat de kosten relatief laag zijn en de Return On Investment flink kan oplopen, is e-mail marketing een zeer effectief internetmarketing middel. Het resultaat van e-mail marketing is perfect te meten en klikgedrag wordt nauwkeurig in kaart gebracht.

Tijdens de Cursus E-mail Marketing

Tijdens de cursus verkent u aan de hand van een stappenplan en praktijkcases de eindeloze mogelijkheden van e-mail marketing. U bepaalt uw doelgroep en u leert welke mogelijkheden er zijn om verschillende doelgroepen te segmenteren. Vervolgens bepaalt u uw doelstellingen en geven wij richting hoe u deze doelstellingen kunt realiseren. Verder kijken we naar de structuur, indeling en grafische vormgeving van de nieuwsbrief. Tot slot wordt de actuele wet- en regelgeving op het gebied van SPAM en overige do's & dont's van e-mail marketing behandeld.

Doelgroep

De Cursus E-mail Marketing is bedoeld voor iedereen die op professionele wijze en op strategisch niveau met e-mail marketing bezig wil zijn.

Voorkennis

Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist.

Cursus E-mail Marketing: Modulen

Mogelijkheden e-mail marketing

In deze module gaan we in op de eindeloze mogelijkheden van e-mail marketing in relatie tot uw communicatie-, marketing– en salesdoelstellingen. Daarnaast besteden we aandacht aan de wet– en regelgeving op het gebied van e-mail marketing.

E-mail strategieën

Uw strategie is een belangrijk onderdeel van de gehele campagne. Dus wie benadert u, wat is uw doelstelling en hoe gaat u die realiseren met behulp van uw website? Op deze vragen krijgt u een passend antwoord.

Segmentering

E-mail marketing leent zich uitstekend voor goede en efficiënte segmentatie. U leert wat voor mogelijkheden er zijn om verschillende doelgroepen op hun eigen manier aan te spreken. Verder is het goed om te kijken naar de structuur, de indeling en de grafische vormgeving van de nieuwsbrief.

Effectmeting en follow-up

Na de implementatie van de campagne wilt u precies weten wie er bereikt is en met welk effect, zodat u kunt bepalen welke follow-up acties het meest geschikt zijn voor het optimale resultaat van uw campagne.

Introductie digitale nieuwsbrief

De eerste module introduceert het onderwerp met een overzicht van de verschillende soorten nieuwsbrieven, waarbij de voor– en nadelen van elk type worden aangestipt. Verder besteden we aandacht aan de vaste onderdelen van de opbouw van de nieuwsbrief.

Structuur digitale nieuwsbrief

Tijdens de tweede module kijken we naar het fundament van de nieuwsbrief: de structuur. Hier wordt de breedte en lengte van een nieuwsbrief en het nut van een inhoudsopgave besproken. Verder gaan we in op de combinatie van een aantal tekstregels met een link naar een compleet artikel (tekstlinks) en het gebruik van grafieken, tabellen en illustraties. Tot slot behandelen we ook de structuur in het tekstuele gedeelte. Hierbij kunt u denken aan het markeren van teksten, titels en het gebruik van subkopjes.

Effectief schrijven

Het schrijven van effectieve teksten voor een nieuwsbrief is van essentieel belang en is anders dan schrijven voor andere media. We behandelen de leesstrategieën van verschillende doelgroepen en geven een aanzet voor het schrijven, gebaseerd op uw doelstelling, uw doelgroep en uw boodschap. Daarna gaat u zelfstandig aan de slag met het schrijven aan de hand van een praktijkcase.

Tips en trucs

De laatste module behandelt nuttige tips en trucs waarmee u uw nieuwsbrief tot een echt succes kunt maken. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan het vermelden van feitelijke nieuwsberichten, redactionele informatie, afmelden voor de nieuwsbrief en copyrightgegevens.

Cursus E-mail Marketing: Extra info

Discussieer mee!

Bent u op zoek naar een plek waar u vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wilt u zich omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Cursus E-mail Marketing: Beoordelingen

Wat vond u goed?: De aangeboden stof kon ik tijdens de les meteen in de praktijk brengen.

Wat vond u goed?: De interactie tussen cursisten onderling en met de docent. Docent had ook leuke voorbeelden vanuit Belgie.

Wat vond u goed?: bij meerdere cursisten is er meer feedback en zie je hoe in de praktijk bij anderen wordt uitgevoerd. Les wordt dynamische

Wat vond u goed?: Goede mogelijkheden om gerichte vragen te stellen.

Wat vond u goed?: Zeer praktijkgericht, onmiddellijk bruikbaar, zeer goed uitgelegd, oefeningen en feedback op basis van eigen nieuwsbrieven.

Wat vond u goed?: Veel voorbeelden Goede powerpoint Goede docent

Wat vond u goed?: Waren (slechts) drie (inclusief mezelf) cursisten. Konden praktijkervaringen op deze manier rustig en makkelijk met elkaar bespreken. Daar was ook voldoende tijd voor.
Wat vond u niet goed?: Wij hebben nog geen software mbt. e-mail marketing. Dat is eigenlijk wel een must om aan deze cursus deel te nemen. Heb veel geleerd maar kan het geleerde nu niet direct in de praktijk toepassen en dat is jammer.

Wat vond u goed?: Indeling cursus

Wat vond u goed?: De locatie, de leeraar en de broodjes.

Wat vond u goed?: De docent wist zijn verhaal goed over te brengen. Hij is deskundig op zijn vakgebied.

Cursus E-mail Marketing: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Startgarantie

Al onze trainingen worden op de getoonde data gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Cursus E-mail Marketing: Tarieven

Eenmalige betaling

De Cursus E-mail Marketing kost € 999,- (€ 1208,- incl. BTW).

Betaling in termijnen

Ben je een particulier of zelfstandig ondernemer en betaal je de cursus liever in termijnen? Ook die mogelijkheid bieden we en we denken hierover graag met je mee. Neem voor de verschillende mogelijkheden contact met ons op.

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Wet Vermindering Afdracht (WVA) kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

E-mail marketing is één van de krachtigste middelen om klantcontact mee te onderhouden en uw omzet te verhogen. Maar hoe kunt u e-mail marketing in uw strategische doelstellingen integreren? En hoe zit het met de regelgeving die continu aan verandering onderhevig is? Hoe gebruikt u op de juiste manier opt-in en opt-outs? Na afloop van deze cursus heeft e-mail marketing geen geheimen meer voor u.


Volg de gratis proefles op 2 mei om 13:00 uur

Cursus E-mail Marketing: Inleiding

Welkom bij de Cursus E-mail Marketing

E-mail marketing is een uitstekende methode om specifieke doelgroepen te bereiken met passende informatie en interessante aanbiedingen. Doordat de kosten relatief laag zijn en de Return On Investment flink kan oplopen, is e-mail marketing een zeer effectief internetmarketing middel. Het resultaat van e-mail marketing is perfect te meten en klikgedrag wordt nauwkeurig in kaart gebracht.

Tijdens de Cursus E-mail Marketing

Tijdens de cursus verkent u aan de hand van een stappenplan en praktijkcases de eindeloze mogelijkheden van e-mail marketing. U bepaalt uw doelgroep en u leert welke mogelijkheden er zijn om verschillende doelgroepen te segmenteren. Vervolgens bepaalt u uw doelstellingen en geven wij richting hoe u deze doelstellingen kunt realiseren. Verder kijken we naar de structuur, indeling en grafische vormgeving van de nieuwsbrief. Tot slot wordt de actuele wet- en regelgeving op het gebied van SPAM en overige do's & dont's van e-mail marketing behandeld.

Doelgroep

De Cursus E-mail Marketing is bedoeld voor iedereen die op professionele wijze en op strategisch niveau met e-mail marketing bezig wil zijn.

Voorkennis

Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist.

Cursus E-mail Marketing: Modulen

Mogelijkheden e-mail marketing

In deze module gaan we in op de eindeloze mogelijkheden van e-mail marketing in relatie tot uw communicatie-, marketing– en salesdoelstellingen. Daarnaast besteden we aandacht aan de wet– en regelgeving op het gebied van e-mail marketing.

E-mail strategieën

Uw strategie is een belangrijk onderdeel van de gehele campagne. Dus wie benadert u, wat is uw doelstelling en hoe gaat u die realiseren met behulp van uw website? Op deze vragen krijgt u een passend antwoord.

Segmentering

E-mail marketing leent zich uitstekend voor goede en efficiënte segmentatie. U leert wat voor mogelijkheden er zijn om verschillende doelgroepen op hun eigen manier aan te spreken. Verder is het goed om te kijken naar de structuur, de indeling en de grafische vormgeving van de nieuwsbrief.

Effectmeting en follow-up

Na de implementatie van de campagne wilt u precies weten wie er bereikt is en met welk effect, zodat u kunt bepalen welke follow-up acties het meest geschikt zijn voor het optimale resultaat van uw campagne.

Introductie digitale nieuwsbrief

De eerste module introduceert het onderwerp met een overzicht van de verschillende soorten nieuwsbrieven, waarbij de voor– en nadelen van elk type worden aangestipt. Verder besteden we aandacht aan de vaste onderdelen van de opbouw van de nieuwsbrief.

Structuur digitale nieuwsbrief

Tijdens de tweede module kijken we naar het fundament van de nieuwsbrief: de structuur. Hier wordt de breedte en lengte van een nieuwsbrief en het nut van een inhoudsopgave besproken. Verder gaan we in op de combinatie van een aantal tekstregels met een link naar een compleet artikel (tekstlinks) en het gebruik van grafieken, tabellen en illustraties. Tot slot behandelen we ook de structuur in het tekstuele gedeelte. Hierbij kunt u denken aan het markeren van teksten, titels en het gebruik van subkopjes.

Effectief schrijven

Het schrijven van effectieve teksten voor een nieuwsbrief is van essentieel belang en is anders dan schrijven voor andere media. We behandelen de leesstrategieën van verschillende doelgroepen en geven een aanzet voor het schrijven, gebaseerd op uw doelstelling, uw doelgroep en uw boodschap. Daarna gaat u zelfstandig aan de slag met het schrijven aan de hand van een praktijkcase.

Tips en trucs

De laatste module behandelt nuttige tips en trucs waarmee u uw nieuwsbrief tot een echt succes kunt maken. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan het vermelden van feitelijke nieuwsberichten, redactionele informatie, afmelden voor de nieuwsbrief en copyrightgegevens.

Cursus E-mail Marketing: Beoordelingen

Wat vond u goed?: De aangeboden stof kon ik tijdens de les meteen in de praktijk brengen.

Wat vond u goed?: De interactie tussen cursisten onderling en met de docent. Docent had ook leuke voorbeelden vanuit Belgie.

Wat vond u goed?: bij meerdere cursisten is er meer feedback en zie je hoe in de praktijk bij anderen wordt uitgevoerd. Les wordt dynamische

Wat vond u goed?: Goede mogelijkheden om gerichte vragen te stellen.

Wat vond u goed?: Zeer praktijkgericht, onmiddellijk bruikbaar, zeer goed uitgelegd, oefeningen en feedback op basis van eigen nieuwsbrieven.

Wat vond u goed?: Veel voorbeelden Goede powerpoint Goede docent

Wat vond u goed?: Waren (slechts) drie (inclusief mezelf) cursisten. Konden praktijkervaringen op deze manier rustig en makkelijk met elkaar bespreken. Daar was ook voldoende tijd voor.
Wat vond u niet goed?: Wij hebben nog geen software mbt. e-mail marketing. Dat is eigenlijk wel een must om aan deze cursus deel te nemen. Heb veel geleerd maar kan het geleerde nu niet direct in de praktijk toepassen en dat is jammer.

Wat vond u goed?: Indeling cursus

Wat vond u goed?: De locatie, de leeraar en de broodjes.

Wat vond u goed?: De docent wist zijn verhaal goed over te brengen. Hij is deskundig op zijn vakgebied.

Cursus E-mail Marketing: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Startgarantie

Al onze trainingen worden op de getoonde data gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Cursus E-mail Marketing: Tarieven

Eenmalige betaling

De Cursus E-mail Marketing kost € 999,- (€ 1208,- incl. BTW).

Betaling in termijnen

Ben je een particulier of zelfstandig ondernemer en betaal je de cursus liever in termijnen? Ook die mogelijkheid bieden we en we denken hierover graag met je mee. Neem voor de verschillende mogelijkheden contact met ons op.

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Wet Vermindering Afdracht (WVA) kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Speciale deals ontvangen? Meld je aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Uw inschrijving is verwerkt.