Cursus Adwords Professional

  • 2 dagen
  • 999
  • eerstvolgende startdatum 22 mei  startgarantie

De mogelijkheden van Google Adwords zijn eindeloos. Maar hoe kies je de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Tijdens de Cursus Adwords Professional leer je hoe je campagnes, zoekwoorden, advertenties en landingspagina's test. Je vergroot het rendement van je campagne en behaalt het maximale resultaat!

De mogelijkheden van Google Adwords zijn eindeloos. Maar hoe kies je de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Tijdens de Cursus Adwords Professional leer je hoe je campagnes, zoekwoorden, advertenties en landingspagina's test. Je vergroot het rendement van je campagne en behaalt het maximale resultaat!

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kenmerken Cursus Adwords Professional

Alle startdata
Waar en wanneer wilt u de opleiding volgen?

Beoordelingen

Cursus Adwords Professional

Wat vond u goed? Het was op maat van ons bedrijf.

Anoniem 4.0
Alle beoordelingen

Wat is Google Adwords?

Met miljarden zoekopdrachten per dag en miljoenen Nederlandse gebruikers, is Google dé zoekmachine om reclame te maken voor jouw product. Je weet namelijk zeker dat je door middel van deze manier van adverteren een groot gedeelte van je doelgroep bereikt. Een dienst die het mogelijk maakt om te adverteren via Google is Google Adwords. Via Google Adwords kunnen adverteerders displayadvertenties plaatsen. Het Adwords-programma stelt organisaties in staat om een advertentiebudget vooraf op te stellen en ze hoeven alleen te betalen als mensen op de desbetreffende advertentie klikken (cost per click). Tijdens de Cursus Adwords Professional leer je dat het belangrijk is dat je relevante zoekwoorden voor jouw product selecteert. Dit hangt direct samen met het grote voordeel van Google Adwords: Je bereikt mensen precies op het moment dat ze op zoek zijn naar het product dat jij aanbiedt. Een ander groot voordeel is dat je precies ziet of je advertentie werkt of niet. Via Adwords tools is het namelijk mogelijk om inzicht te krijgen in hoeveel nieuwe klanten je genereert via je advertentie en waar zij vandaan komen.

Na de Cursus Google Adwords Professional ken je Google Adwords in al zijn facetten en kan je het effectief inzetten. Je weet hoe je een goede zoekwoordanalyse uitvoert, de resultaten van je Adwords-campagne meet en hoe je conversie bevordert.

Cursus Adwords Professional: Inleiding

Tijdens Cursus Adwords Professional

Tijdens Cursus Adwords Professional laten wij je stap voor stap zien hoe Google Adwords werkt. Je leert hoe je campagnes en advertentiegroepen inricht en hoe je deze target. Daarnaast gaan we in op effectieve advertenties en het selecteren van de juiste zoekwoorden. We laten zien hoe je het beste te werk gaat en behandelen diverse handige tools. Vervolgens leer je jouw campagnes te monitoren en hoe je deze analyseert en optimaliseert.

Resultaat van de Cursus Adwords Professional

Na afloop van de cursus Cursus Adwords Professional ben je in staat om een effectieve campagne op te zetten en deze te monitoren. Daarnaast weet je hoe je campagnes, advertenties en landingspagina's test en het rendement van jouw campagne vergroot.

Cursus Adwords Professional: Praktijkcase

Tijdens de Cursus Adwords Professional passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat direct aan de slag met jouw eigen Adwords-campagne. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, deze mag uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf een account aan te maken via adwords.google.nl.

Cursus Adwords Professional: Competenties en vaardigheden

Om een goede Adwords-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Adwords Professional aan de volgende competenties en vaardigheden: inrichten van campagnes en advertentiegroepen, kiezen van de juiste zoekwoorden, aantrekkelijke advertentieteksten schrijven, testen, monitoren, analyseren en optimaliseren van Adwords-campagnes en sturen op conversie. Tijdens de cursus Google Adwords heb je geleerd om inzicht te krijgen in hoe mensen zich gedragen op het internet. Je weet welke zoekwoorden ze gebruiken en welk gedrag ze vertonen nadat ze via de advertentie op jouw website terecht zijn gekomen. Hierdoor krijg je inzicht in de mate van conversie en dus of de landing page succesvol is of niet.

Na de Cursus Adwords Professional bezit jij kennis over een effectieve Google Adwords-strategie. Zo kan je goede en relevantie advertenties maken, maar ook knelpunten identificeren en deze oplossen. Doordat na de Cursus Adwords Professional Google Adwords voor jou geen geheimen meer kent, mag jij jezelf Adwords-specialist noemen.

Gerelateerd aan de Cursus Adwords Professional

Cursus Adwords Professional: Modulen

Tijdens de Cursus Adwords Professional komen de volgende onderwerpen aan bod:

Inrichten van campagnes en advertentiegroepen

Een effectieve AdWords-campagne begint met een juiste inrichting van campagnes en advertentiegroepen. Welke doelgroep wil je bereiken met jouw campagne? Denk aan budget, locatie, taalkeuze, netwerken en apparaten.

Inventariseren van zoekwoorden

Het selecteren van de juiste zoekwoorden is een essentieel onderdeel binnen AdWords. Maar welke zoekwoorden gebruikt jouw doelgroep? Je leert hoe je het beste te werk kunt gaan en we behandelen daarbij diverse handige tools. Ook bespreken we de verschillende zoektypes.

Effectieve advertenties

In je advertentie verkoop je jouw product of dienst. Daarom is het van belang dat de advertentie relevant en wervend is. In deze module leer je hoe je aantrekkelijke en effectieve advertenties schrijft.

Meten is weten

Om je campagnes te blijven verbeteren, is monitoren een must. Hoe scoren je advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden? Door je Adwords-account aan Google Analytics te koppelen, zie je niet alleen wat bezoekers op je website bekijken en aanklikken, maar ook hoeveel je verkocht hebt via Adwords.

Analyseren en optimaliseren

Rapporteren en analyseren is onmisbaar om je Adwords-campagnes verder te optimaliseren. Je beoordeelt welke zoekwoorden en advertenties leiden tot conversie en welke zoekwoorden weinig conversie opleveren. Je werkt aan een hogere kwaliteitsscore waardoor je campagnes hoger scoren in Google terwijl je Adwords-kosten zo laag mogelijk blijven.

Testen van campagnes

Je leert hoe je campagnes, zoekwoorden, advertenties en landingspagina's test. Vergelijk verschillende advertenties met elkaar om te kijken welke het beste scoort.

Sturen op conversie

Landingspagina's zijn essentieel en zeer doeltreffend in combinatie met AdWords. We bekijken verschillende voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle landingspagina's. Daarnaast leer je hoe je met Google Analytics Contentexperimenten jouw landingspagina's analyseert en optimaliseert.

Tips en trucs

Tijdens de cursus behandelen we diverse handige tools, tips en trucs. Ook gaan we in op andere mogelijkheden, zoals remarketing en sitelinks.

Cursus Adwords Professional: Praktijkcase

Tijdens de cursus passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat direct aan de slag met jouw eigen AdWords-campagne. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, deze mag uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf een account aan te maken via adwords.google.nl.

Alternatief voor Cursus Adwords Professional

Wil jij eerst meer leren over de basisprincipes van SEA? Volg dan de cursus Cursus Adwords Basis. Tijdens deze cursus leer je meer over wat Google Adwords precies inhoudt, hoe je de jusite zoekwoorden selecteert, hoe je wervende advertentieteksten schrijft en hoe je de resultaten van je Adwords campagne meet. Ben je al enige tijd actief met Google Adwords maar wil je je kennis hierover naar een hoger niveau tillen? Volg dan de Masterclass Adwords. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten van de effectiviteit van je Adwords-campagne en hoe je met verschillende Adwords-tools nog meer uit je campagnes kan halen. Ook kijken we naar andere advertentiemogelijkheden. Denk hierbij aan adverteren op YouTube en Mobile Marketing.

Cursus Adwords Professional: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Adwords Professional verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Cursus Adwords Professional: Doelgroep

De Cursus Adwords Professional is bedoeld voor iedereen die op een professionele en effectieve manier een Adwords campagne wil opstarten, analyseren en optimaliseren.

Cursus Adwords Professional: Voorkennis

Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist.

Cursus Adwords Professional: Literatuur

Eduvision maakt altijd gebruik van de laatste inzichten op het gebied van Google Adwords. De meeste literatuur die we in deze cursus gebruiken komt bijna vers van de pers.

Discussieer mee!

Ben je op zoek naar een plek waar je vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wil je je omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Google Adwords ontwikkelingen

Als we alleen al denken aan de bedragen die je betaalt voor elke bezoeker die op jouw advertentie klikt, oftewel de cost per click (CPC), wordt duidelijk dat Google Adwords een reclamedienst is die zich continu ontwikkelt. Ging het bij SEA enkele jaren geleden nog om een paar cent per klik, tegenwoordig betaal je al gauw een paar euro. Zo betaal je voor ‘online auto verzekeren’ zo'n €65,00 per klik en voor ‘geld verdienen met binaire opties’ bijna €100,00 per klik! Omdat de CPC hoog kan liggen, is het dus belangrijk om vooraf aan je Google Adwords-campagne een gedegen zoekwoordanalyse uit te voeren. Je kijkt welke woorden relevant zijn en waar je op gevonden wilt worden. Hierbij is het dus noodzakelijk om je doelgroep niet uit het oog te verliezen, aangezien je deze zo goed mogelijk wilt bedienen. Je wilt aan hun behoeften voldoen op het juiste moment. Het is dus belangrijk dat je tijdens het opstellen van je SEA-strategie kijkt naar wat de wensen van je doelgroep zijn.

Tijdens de cursus Adwords leer je meer over de laatste ontwikkelingen van Google Adwords en hoe je deze integreert in je SEA-strategie. Bovendien leer je hoe je effectieve advertenties ontwikkelt die tot hoge conversie leiden. Je leert voortijdig in te zien of je Google Adwords-campagne tot het gewenste resultaat leidt en kan je na de cursus Adwords zonodig verbeteringen aanbrengen.

Cursus Adwords Professional: Gerelateerd webinar

Cursus Adwords Professional: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? Het was op maat van ons bedrijf.

4.0

Wat vond u goed? Gelijkwaardig niveau van cursisten binnen de groep, goede docent en goed opleidingsmateriaal. Wat vond u niet goed? Bij de cursus Adwords leer je een campagne in te stellen. Het zou fijn zijn als er meer tijd zit tussen dag 1 en dag 2. Dan heb je tijd om daadwerkelijk een campagne in te stellen, bijvoorbeeld 2 weken de tijd om te kijken hoe het werkt en eventueel wat uit te proberen, wat te testen en te veranderen en daarna weer een cursusdag, zodat je je resultaten en vragen kunt delen.

4.0

Wat vond u goed? De docent was goed op de hoogte van de stof en gaf nuttige feedback.

4.0

Wat vond u goed? Algemene overview, alle mogelijkheden van het programma kwamen aan bod. Wat vond u niet goed? Het is handig om duidelijk te vermelden dat enige voorkennis van internetmarketing gewenst is en dat een cursist een Google account nodig heeft en al beschikt over basiskennis van Google.

4.0

Wat vond u goed?: de voorbeelden uit de praktijk

4.0

Wat vond u goed?: Veel praktische voorbeelden
Wat vond u niet goed?: - handouts van de presentatie zijn niet altijd even goed te lezen (print kwaliteit en zwart-wit) - tijd tussen de cursussen, als er een week tussenzit kan je het een en ander al proberen en opzetten, waarna je eventuele vragen bij de 2e meeting neer kan leggen.

4.0

Wat vond u goed?: Prima voorbeelden, Docent is goed op vragen van deelnemers ingegaan en heeft altijd geprobeerd om alle deelnemers op dezelfde hoogte te houden.
Wat vond u niet goed?: Ma en Woe (binnen een week) is voor een AdWords Training Professional te snel achter elkaar. De kans om met de aangesproken programmas te oefenen bestaat niet en kan dus ook bijna niet in de tweede lesdag worden besproken.

4.0

Wat vond u goed?: We hebben op eigen praktijk gerichte invulling kunnen geven aan Google Adwords. Direct toepasbaar.

4.0

Wat vond u goed?: Prettige docent.
Wat vond u niet goed?: Zoals ook al aan de docent gemeld: Een wat systematischer doorloop van Adwords zou prettiger zijn.

4.0

Wat vond u goed?: Ik vond de trainer Bob Soethart erg goed. Ruime kennis en ervaring met het programma waardoor hij echt goed praktijkvoorbeelden kon geven evenals praktische tips

Meer Alle beoordelingen

Klanttevredenheid

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit over Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Adwords Professional gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Adwords Professional en de behandelde modulen: inrichten van campagnes en advertentiegroepen, inventariseren van zoekwoorden, effectieve advertenties, goede landing pages en het testen, monitoren, analyseren en optimaliseren van Adwords-campagnes. Als echte Google Adwords-specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige SEA-expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Adwords Professional verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de cursus AdWords hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de cursus Adwords van andere SEA-specialisten onderscheiden en profileren als een echte SEA-expert!

Cursus Adwords Professional: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Startgarantie

Al onze trainingen worden gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Trainingsvormen

Klassikaal/open inschrijving Cursus Adwords Professional

De Cursus Adwords Professional wordt op vaste startdata en locaties gegeven. Iedereen die graag een SEA-expert wil worden, kan zich inschrijven voor de desbetreffende training. Inschrijving is mogelijk via de website of telefonisch.

Incompany Cursus Adwords Professional

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! De trainer komt dan bij jouw bedrijf op bezoek en stemt de inhoud van de Cursus Adwords Professional speciaal op jou en je collega’s af. Je krijgt een praktijkgerichte, persoonlijke en intensieve begeleiding van de trainer. De trainer is gespecialiseerd in zoekwoordanalyse, het schrijven van wervende advertentieteksten, het meten van de campagneresultaten, testen van Adwords-campagnes en goede landing pages. Hij zal jullie opleiden tot een SEA-specialist. Een incompany Cursus Adwords Professional is via de website of telefonisch aan te vragen. Beschik je niet over voldoende ruimte of apparatuur? Dan bieden wij jou een Cursus Adwords Professional op maat aan bij ons op locatie.

Virtuele Cursus Adwords Professional

Het is ook mogelijk om de Cursus Adwords Professional online te volgen! Je krijgt dezelfde AdWords cursus als de klassikale vorm, maar dan in een virtueel klaslokaal. Via een online systeem kan je inloggen om vervolgens de trainer en jouw medecursisten online te ontmoeten. Op deze manier kan jij de Cursus Adwords Professional volgen waarbij je individuele begeleiding van je docent krijgt, maar ook tips van medecursisten ontvangt. Deze lesmethode van de cursus Adwords Professional heeft twee voordelen. Allereerst kan je op deze manier veel kennis opdoen, omdat je kan leren van feedback van zowel je docent als je medecursisten. Het tweede voordeel is dat je vanwege de verschillende tips en inzichten tot een optimaal resultaat komt van de door jou ontwikkelde Adwords-strategie. Een virtuele Cursus Adwords Professional is via de website en telefonisch aan te vragen.

Cursus Adwords Professional: Tarieven

Tarief

De Cursus Adwords Professional kost € 999,- (€ 1208,- incl. BTW).

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Subsidieregeling praktijkleren kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Certificering Cursus Adwords Professional

Nadat je het cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Adwords Professional en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je diepgaande kennis hebt van SEA. Je weet alles over het inrichten van campagnes en bepalen van je doelgroep, zoekwoordanalyse en effectieve advertenties. Daarnaast weet jij hoe je de effectiviteit van een AdWords campagne test en meet en hoe je de resultaten vervolgens analyseert en optimaliseert. Bovendien weet jij hoe je conversie middels goede landing pages stimuleert. Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Wat jou een SEA-specialist maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Adwords Professional stel je namelijk zelf een SEA-strategie op voor jouw organisatie. Op deze manier pas jij de opgedane kennis direct toe in de praktijk. Na de cursus Google AdWords mag jij jezelf een SEA-specialist noemen die SEA helemaal doorgrondt.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Beroepsperspectief Cursus Adwords Professional

Na de Cursus Adwords Professional mag jij jezelf een echte SEA-specialist noemen. Met de kennis die je tijdens de cursus hebt opgedaan kan jij gaan werken bij veel verschillende organisaties. Met de cursus Adwords heb jij een stevige basis gelegd die jou helpt om je verder te ontwikkelen als online marketeer. Jij bezit na de Cursus Adwords Professional niet enkel inhoudelijke kennis over SEA, maar weet ook hoe je dit in de praktijk toepast.

Steeds meer bedrijven zien in dat het internet een effectieve plek is om te adverteren. Het internet is namelijk een plek waar veel Nederlanders middels de zoekmachine informatie opzoeken over een bepaald product. Doordat Nederlands erg actief zijn op het internet houden organisaties zich steeds meer bezig met online marketingactiviteiten. Voor Google Adwords-specialisten zijn de kansen op de arbeidsmarkt daarom ook goed. Je moet er wel rekening mee houden dat advertentiemogelijkheden op het internet aan veel veranderingen onderhevig zijn. Dit betekent voor SEA dat nieuwe trends komen en gaan. Dit maakt Google Adwords specialist juist een interessant beroep, omdat je jezelf continu moet uitdagen om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

Cursus Adwords Professional: Virtuele training

De Cursus Adwords Professional online

Wil je de Cursus Adwords Professional online volgen? Dat kan! Wij bieden nu ook virtuele trainingen aan. Dat houdt in dat je exact dezelfde training volgt in een virtueel klaslokaal. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Een online training scheelt je tijd én geld! Uiteraard kost het je geen reistijd om naar de opleidingslocatie te komen maar je bespaart ook de reiskosten!

Voordelen van een virtuele training:

  • Exact dezelfde cursus als de klassikale (reguliere) training
  • Trainer neemt je scherm over en kijkt met je mee
  • De trainer helpt je op afstand en geeft feedback
  • Geen reiskosten en reistijd kwijt
  • Kwaliteit blijft gewaarborgd

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Adwords Professional!

Cursus Adwords Professional op maat

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de cursus Google Adwords speciaal op jou en je collega’s af. Je wordt opgeleid tot een echte SEA-expert door een trainer die alles weet van doeltreffend en winstgevend adverteren in zoekmachines. Als toekomstig Adwords-specialist ga je aan de slag met het opzetten van een AdWords-campagne. Voordat je de Adwords-campagne lanceert, test je eerst uitgebreid je advertenties, landingpages en zoekwoorden. Op deze manier voorkom je dat je onnodig veel geld kwijt bent aan een niet werkende campagne. Daarnaast rond je de Cursus Adwords Professional af met een praktijkcase die toegespitst is op jouw organisatie. Aan het einde van de opleiding ontwikkel je namelijk een Adwords-strategie en ontwerp je zelf een Adwords-campagne. Een virtuele {{oplnaam }} op maat is via de website en telefonisch aan te vragen.

De mogelijkheden van Google Adwords zijn eindeloos. Maar hoe kies je de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Tijdens de Cursus Adwords Professional leer je hoe je campagnes, zoekwoorden, advertenties en landingspagina's test. Je vergroot het rendement van je campagne en behaalt het maximale resultaat!


Volg de gratis proefles op 18 mei om 14:00 uur

Cursus Adwords Professional: Inleiding

Tijdens Cursus Adwords Professional

Tijdens Cursus Adwords Professional laten wij je stap voor stap zien hoe Google Adwords werkt. Je leert hoe je campagnes en advertentiegroepen inricht en hoe je deze target. Daarnaast gaan we in op effectieve advertenties en het selecteren van de juiste zoekwoorden. We laten zien hoe je het beste te werk gaat en behandelen diverse handige tools. Vervolgens leer je jouw campagnes te monitoren en hoe je deze analyseert en optimaliseert.

Resultaat van de Cursus Adwords Professional

Na afloop van de cursus Cursus Adwords Professional ben je in staat om een effectieve campagne op te zetten en deze te monitoren. Daarnaast weet je hoe je campagnes, advertenties en landingspagina's test en het rendement van jouw campagne vergroot.

Cursus Adwords Professional: Praktijkcase

Tijdens de Cursus Adwords Professional passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat direct aan de slag met jouw eigen Adwords-campagne. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, deze mag uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf een account aan te maken via adwords.google.nl.

Cursus Adwords Professional: Competenties en vaardigheden

Om een goede Adwords-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Adwords Professional aan de volgende competenties en vaardigheden: inrichten van campagnes en advertentiegroepen, kiezen van de juiste zoekwoorden, aantrekkelijke advertentieteksten schrijven, testen, monitoren, analyseren en optimaliseren van Adwords-campagnes en sturen op conversie. Tijdens de cursus Google Adwords heb je geleerd om inzicht te krijgen in hoe mensen zich gedragen op het internet. Je weet welke zoekwoorden ze gebruiken en welk gedrag ze vertonen nadat ze via de advertentie op jouw website terecht zijn gekomen. Hierdoor krijg je inzicht in de mate van conversie en dus of de landing page succesvol is of niet.

Na de Cursus Adwords Professional bezit jij kennis over een effectieve Google Adwords-strategie. Zo kan je goede en relevantie advertenties maken, maar ook knelpunten identificeren en deze oplossen. Doordat na de Cursus Adwords Professional Google Adwords voor jou geen geheimen meer kent, mag jij jezelf Adwords-specialist noemen.

Gerelateerd aan de Cursus Adwords Professional

Cursus Adwords Professional: Modulen

Tijdens de Cursus Adwords Professional komen de volgende onderwerpen aan bod:

Inrichten van campagnes en advertentiegroepen

Een effectieve AdWords-campagne begint met een juiste inrichting van campagnes en advertentiegroepen. Welke doelgroep wil je bereiken met jouw campagne? Denk aan budget, locatie, taalkeuze, netwerken en apparaten.

Inventariseren van zoekwoorden

Het selecteren van de juiste zoekwoorden is een essentieel onderdeel binnen AdWords. Maar welke zoekwoorden gebruikt jouw doelgroep? Je leert hoe je het beste te werk kunt gaan en we behandelen daarbij diverse handige tools. Ook bespreken we de verschillende zoektypes.

Effectieve advertenties

In je advertentie verkoop je jouw product of dienst. Daarom is het van belang dat de advertentie relevant en wervend is. In deze module leer je hoe je aantrekkelijke en effectieve advertenties schrijft.

Meten is weten

Om je campagnes te blijven verbeteren, is monitoren een must. Hoe scoren je advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden? Door je Adwords-account aan Google Analytics te koppelen, zie je niet alleen wat bezoekers op je website bekijken en aanklikken, maar ook hoeveel je verkocht hebt via Adwords.

Analyseren en optimaliseren

Rapporteren en analyseren is onmisbaar om je Adwords-campagnes verder te optimaliseren. Je beoordeelt welke zoekwoorden en advertenties leiden tot conversie en welke zoekwoorden weinig conversie opleveren. Je werkt aan een hogere kwaliteitsscore waardoor je campagnes hoger scoren in Google terwijl je Adwords-kosten zo laag mogelijk blijven.

Testen van campagnes

Je leert hoe je campagnes, zoekwoorden, advertenties en landingspagina's test. Vergelijk verschillende advertenties met elkaar om te kijken welke het beste scoort.

Sturen op conversie

Landingspagina's zijn essentieel en zeer doeltreffend in combinatie met AdWords. We bekijken verschillende voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle landingspagina's. Daarnaast leer je hoe je met Google Analytics Contentexperimenten jouw landingspagina's analyseert en optimaliseert.

Tips en trucs

Tijdens de cursus behandelen we diverse handige tools, tips en trucs. Ook gaan we in op andere mogelijkheden, zoals remarketing en sitelinks.

Cursus Adwords Professional: Praktijkcase

Tijdens de cursus passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat direct aan de slag met jouw eigen AdWords-campagne. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, deze mag uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf een account aan te maken via adwords.google.nl.

Alternatief voor Cursus Adwords Professional

Wil jij eerst meer leren over de basisprincipes van SEA? Volg dan de cursus Cursus Adwords Basis. Tijdens deze cursus leer je meer over wat Google Adwords precies inhoudt, hoe je de jusite zoekwoorden selecteert, hoe je wervende advertentieteksten schrijft en hoe je de resultaten van je Adwords campagne meet. Ben je al enige tijd actief met Google Adwords maar wil je je kennis hierover naar een hoger niveau tillen? Volg dan de Masterclass Adwords. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten van de effectiviteit van je Adwords-campagne en hoe je met verschillende Adwords-tools nog meer uit je campagnes kan halen. Ook kijken we naar andere advertentiemogelijkheden. Denk hierbij aan adverteren op YouTube en Mobile Marketing.

Cursus Adwords Professional: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? Het was op maat van ons bedrijf.

4.0

Wat vond u goed? Gelijkwaardig niveau van cursisten binnen de groep, goede docent en goed opleidingsmateriaal. Wat vond u niet goed? Bij de cursus Adwords leer je een campagne in te stellen. Het zou fijn zijn als er meer tijd zit tussen dag 1 en dag 2. Dan heb je tijd om daadwerkelijk een campagne in te stellen, bijvoorbeeld 2 weken de tijd om te kijken hoe het werkt en eventueel wat uit te proberen, wat te testen en te veranderen en daarna weer een cursusdag, zodat je je resultaten en vragen kunt delen.

4.0

Wat vond u goed? De docent was goed op de hoogte van de stof en gaf nuttige feedback.

4.0

Wat vond u goed? Algemene overview, alle mogelijkheden van het programma kwamen aan bod. Wat vond u niet goed? Het is handig om duidelijk te vermelden dat enige voorkennis van internetmarketing gewenst is en dat een cursist een Google account nodig heeft en al beschikt over basiskennis van Google.

4.0

Wat vond u goed?: de voorbeelden uit de praktijk

4.0

Wat vond u goed?: Veel praktische voorbeelden
Wat vond u niet goed?: - handouts van de presentatie zijn niet altijd even goed te lezen (print kwaliteit en zwart-wit) - tijd tussen de cursussen, als er een week tussenzit kan je het een en ander al proberen en opzetten, waarna je eventuele vragen bij de 2e meeting neer kan leggen.

4.0

Wat vond u goed?: Prima voorbeelden, Docent is goed op vragen van deelnemers ingegaan en heeft altijd geprobeerd om alle deelnemers op dezelfde hoogte te houden.
Wat vond u niet goed?: Ma en Woe (binnen een week) is voor een AdWords Training Professional te snel achter elkaar. De kans om met de aangesproken programmas te oefenen bestaat niet en kan dus ook bijna niet in de tweede lesdag worden besproken.

4.0

Wat vond u goed?: We hebben op eigen praktijk gerichte invulling kunnen geven aan Google Adwords. Direct toepasbaar.

4.0

Wat vond u goed?: Prettige docent.
Wat vond u niet goed?: Zoals ook al aan de docent gemeld: Een wat systematischer doorloop van Adwords zou prettiger zijn.

4.0

Wat vond u goed?: Ik vond de trainer Bob Soethart erg goed. Ruime kennis en ervaring met het programma waardoor hij echt goed praktijkvoorbeelden kon geven evenals praktische tips

Meer Alle beoordelingen

Klanttevredenheid

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit over Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Adwords Professional gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Adwords Professional en de behandelde modulen: inrichten van campagnes en advertentiegroepen, inventariseren van zoekwoorden, effectieve advertenties, goede landing pages en het testen, monitoren, analyseren en optimaliseren van Adwords-campagnes. Als echte Google Adwords-specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige SEA-expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Adwords Professional verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de cursus AdWords hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de cursus Adwords van andere SEA-specialisten onderscheiden en profileren als een echte SEA-expert!

Cursus Adwords Professional: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Startgarantie

Al onze trainingen worden gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Trainingsvormen

Klassikaal/open inschrijving Cursus Adwords Professional

De Cursus Adwords Professional wordt op vaste startdata en locaties gegeven. Iedereen die graag een SEA-expert wil worden, kan zich inschrijven voor de desbetreffende training. Inschrijving is mogelijk via de website of telefonisch.

Incompany Cursus Adwords Professional

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! De trainer komt dan bij jouw bedrijf op bezoek en stemt de inhoud van de Cursus Adwords Professional speciaal op jou en je collega’s af. Je krijgt een praktijkgerichte, persoonlijke en intensieve begeleiding van de trainer. De trainer is gespecialiseerd in zoekwoordanalyse, het schrijven van wervende advertentieteksten, het meten van de campagneresultaten, testen van Adwords-campagnes en goede landing pages. Hij zal jullie opleiden tot een SEA-specialist. Een incompany Cursus Adwords Professional is via de website of telefonisch aan te vragen. Beschik je niet over voldoende ruimte of apparatuur? Dan bieden wij jou een Cursus Adwords Professional op maat aan bij ons op locatie.

Virtuele Cursus Adwords Professional

Het is ook mogelijk om de Cursus Adwords Professional online te volgen! Je krijgt dezelfde AdWords cursus als de klassikale vorm, maar dan in een virtueel klaslokaal. Via een online systeem kan je inloggen om vervolgens de trainer en jouw medecursisten online te ontmoeten. Op deze manier kan jij de Cursus Adwords Professional volgen waarbij je individuele begeleiding van je docent krijgt, maar ook tips van medecursisten ontvangt. Deze lesmethode van de cursus Adwords Professional heeft twee voordelen. Allereerst kan je op deze manier veel kennis opdoen, omdat je kan leren van feedback van zowel je docent als je medecursisten. Het tweede voordeel is dat je vanwege de verschillende tips en inzichten tot een optimaal resultaat komt van de door jou ontwikkelde Adwords-strategie. Een virtuele Cursus Adwords Professional is via de website en telefonisch aan te vragen.

Cursus Adwords Professional: Tarieven

Tarief

De Cursus Adwords Professional kost € 999,- (€ 1208,- incl. BTW).

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Subsidieregeling praktijkleren kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Certificering Cursus Adwords Professional

Nadat je het cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Adwords Professional en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je diepgaande kennis hebt van SEA. Je weet alles over het inrichten van campagnes en bepalen van je doelgroep, zoekwoordanalyse en effectieve advertenties. Daarnaast weet jij hoe je de effectiviteit van een AdWords campagne test en meet en hoe je de resultaten vervolgens analyseert en optimaliseert. Bovendien weet jij hoe je conversie middels goede landing pages stimuleert. Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Wat jou een SEA-specialist maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Adwords Professional stel je namelijk zelf een SEA-strategie op voor jouw organisatie. Op deze manier pas jij de opgedane kennis direct toe in de praktijk. Na de cursus Google AdWords mag jij jezelf een SEA-specialist noemen die SEA helemaal doorgrondt.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Beroepsperspectief Cursus Adwords Professional

Na de Cursus Adwords Professional mag jij jezelf een echte SEA-specialist noemen. Met de kennis die je tijdens de cursus hebt opgedaan kan jij gaan werken bij veel verschillende organisaties. Met de cursus Adwords heb jij een stevige basis gelegd die jou helpt om je verder te ontwikkelen als online marketeer. Jij bezit na de Cursus Adwords Professional niet enkel inhoudelijke kennis over SEA, maar weet ook hoe je dit in de praktijk toepast.

Steeds meer bedrijven zien in dat het internet een effectieve plek is om te adverteren. Het internet is namelijk een plek waar veel Nederlanders middels de zoekmachine informatie opzoeken over een bepaald product. Doordat Nederlands erg actief zijn op het internet houden organisaties zich steeds meer bezig met online marketingactiviteiten. Voor Google Adwords-specialisten zijn de kansen op de arbeidsmarkt daarom ook goed. Je moet er wel rekening mee houden dat advertentiemogelijkheden op het internet aan veel veranderingen onderhevig zijn. Dit betekent voor SEA dat nieuwe trends komen en gaan. Dit maakt Google Adwords specialist juist een interessant beroep, omdat je jezelf continu moet uitdagen om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

Cursus Adwords Professional: Virtuele training

De Cursus Adwords Professional online

Wil je de Cursus Adwords Professional online volgen? Dat kan! Wij bieden nu ook virtuele trainingen aan. Dat houdt in dat je exact dezelfde training volgt in een virtueel klaslokaal. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Een online training scheelt je tijd én geld! Uiteraard kost het je geen reistijd om naar de opleidingslocatie te komen maar je bespaart ook de reiskosten!

Voordelen van een virtuele training:

  • Exact dezelfde cursus als de klassikale (reguliere) training
  • Trainer neemt je scherm over en kijkt met je mee
  • De trainer helpt je op afstand en geeft feedback
  • Geen reiskosten en reistijd kwijt
  • Kwaliteit blijft gewaarborgd

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Adwords Professional!

Cursus Adwords Professional op maat

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de cursus Google Adwords speciaal op jou en je collega’s af. Je wordt opgeleid tot een echte SEA-expert door een trainer die alles weet van doeltreffend en winstgevend adverteren in zoekmachines. Als toekomstig Adwords-specialist ga je aan de slag met het opzetten van een AdWords-campagne. Voordat je de Adwords-campagne lanceert, test je eerst uitgebreid je advertenties, landingpages en zoekwoorden. Op deze manier voorkom je dat je onnodig veel geld kwijt bent aan een niet werkende campagne. Daarnaast rond je de Cursus Adwords Professional af met een praktijkcase die toegespitst is op jouw organisatie. Aan het einde van de opleiding ontwikkel je namelijk een Adwords-strategie en ontwerp je zelf een Adwords-campagne. Een virtuele {{oplnaam }} op maat is via de website en telefonisch aan te vragen.

Speciale deals ontvangen? Meld je aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Uw inschrijving is verwerkt.