Cursus Adwords Basis

  • 1 dag
  • 499
  • Eerstvolgende startdatum 7 augustus

De mogelijkheden van Google Adwords zijn eindeloos. Maar hoe kies je nou de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Tijdens de Cursus Adwords Basis laten wij je stap voor stap zien hoe Google Adwords werkt. Je leert hoe je campagnes en advertentiegroepen inricht en hoe je deze target. Daarnaast gaan we in op effectieve advertenties en het selecteren van de juiste zoekwoorden. We sluiten af met het monitoren van je campagnes.

De mogelijkheden van Google Adwords zijn eindeloos. Maar hoe kies je nou de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Tijdens de Cursus Adwords Basis laten wij je stap voor stap zien hoe Google Adwords werkt. Je leert hoe je campagnes en advertentiegroepen inricht en hoe je deze target. Daarnaast gaan we in op effectieve advertenties en het selecteren van de juiste zoekwoorden. We sluiten af met het monitoren van je campagnes.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 1 dag / € 499 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    07-08-2018, Utrecht    Summercourse
    02-10-2018, Utrecht  
    06-12-2018, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Lees hier hoe anderen deze training waarderen

Cursus Adwords Basis

Wat vond u goed? De cursus voldeed aan mijn verwachtingen en goed opleidingsmateriaal.

I. Hoogeboom te Woerden 4.0
Alle beoordelingen

Wat is Google Adwords?

Aangezien veel mensen gebruikmaken van zoekmachines op het internet, is adverteren binnen deze zoekmachines een goed idee. Adverteren in zoekmachines wordt ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd en is samen met Search Engine Optimalisation (SEO) een onderdeel van zoekmachine marketing.

Een bekend advertentiesysteem waarmee je jouw advertentie in Google kan laten verschijnen is Google Adwords. Google Adwords is een adverteerdersdienst van Google voor bedrijven die hun advertentie in Google en zijn adverteerdersnetwerk willen tonen. De advertenties zijn gebaseerd op zoekwoorden die door (online) marketeers vooraf vastgesteld zijn. Op deze manier zijn de advertenties die getoond worden gerelateerd aan de zoekopdracht van mensen en dus ook relevant voor je potentiële consument. Als bedrijf hoef je alleen te betalen als er daadwerkelijk op je advertentie geklikt wordt, ook wel cost per click (CPC) genoemd. Verder zijn Adwords kort: de headline bestaat uit 25 karakters, de twee extra tekstregels bestaan elk uit 35 karakters net als de display URL. Het grote voordeel van SEA is dat het mogelijk is om binnen een paar minuten met een relevante advertentie hoog in de zoekmachine te staan.

Tijdens de Cursus Adwords Basis leer je de belangrijkste principes van SEA kennen en breng je de kennis direct in de praktijk door zelf een Adwords-campagne te ontwikkelen.

Cursus Adwords Basis: Inleiding

Welkom bij de Cursus Adwords Basis

De mogelijkheden van Google AdWords zijn eindeloos. Maar hoe kies je nou de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Een effectieve AdWords campagne is een zaak voor professionals. Onze AdWords cursussen geven jou de handvaten om een AdWords professional te worden en je campagnes slim en effectief in te zetten.

Tijdens de Cursus Adwords Basis

Tijdens de Cursus Adwords Basis laten wij je stap voor stap zien hoe Google AdWords werkt. Je leert hoe je campagnes en advertentiegroepen inricht en hoe je deze target. Daarnaast gaan we in op effectieve advertenties en het selecteren van de juiste zoekwoorden. We laten zien hoe je het beste te werk kunt gaan en behandelen diverse handige tools. Rapporteren en analyseren is onmisbaar om je campagne te kunnen blijven verbeteren. Daarom sluiten we af met het monitoren van jouw campagnes.

Na afloop van de Cursus Adwords Basis

Gedurende de cursus ga je aan de slag met je eigen AdWords campagne. Zo pas je de theorie meteen toe in de praktijk. Na afloop van de cursus ben je in staat om een effectieve campagne op te zetten en deze te monitoren.

Competenties en vaardigheden

Om een echte Adwords-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Adwords Basis aan de volgende competenties en vaardigheden: het selecteren van de juiste zoekwoorden, schrijven van aantrekkelijke en effectieve advertenties en het analyseren en meten van de resultaten van je Adwords-campagne. Jij hebt tijdens de cursus Google Adwords geleerd om inzicht te krijgen in wat mensen op het internet doen. En vooral: wat doen mensen op jouw website nadat ze op de advertentie geklikt hebben? Vragen ze een brochure aan of gaan ze direct over tot de aankoop van het product. Dit is natuurlijk de belangrijkste vraag die je moet stellen, want elk bedrijf wil immers dat een advertentie tot conversie leidt.

Na de cursus Google Adwords weet jij alles over het ontwikkelen van een winstgevende Adwords-strategie. Je weet welke zoekwoorden essentieel zijn en bent bovendien in staat om inzicht te krijgen in de resultaten van je Adwords- campagne. Hierdoor kan jij knelpunten opsporen en verbeterpunten aandragen. Doordat jij na de Cursus Adwords Basis kennis hebt van alle aspecten van SEA mag jij je een echte Adwords-specialist noemen.

Gerelateerd aan Cursus Adwords Basis

Wil je je meer verdiepen in online marketing in het algemeen? Dan kan je er voor kiezen om een Opleiding Internet Marketing te volgen. Deze opleiding bestaat uit de volgende cursussen: E-commerce, Zoekmachinemarketing, Google Adwords Professional, Google Analytics, E-mail marketing en Social Media Professional. Tijdens de opleiding Internet Marketing leer je om online marketingactiviteiten op te zetten en te implementeren. Bovendien leer je om deze te meten en zorg jij ervoor dat ze winstgevend zijn.

Cursus Adwords Basis: Modulen

De Cursus Adwords Basis bestaat uit een vijf modulen die samen één lesdag beslaan.

Inrichten van campagnes en advertentiegroepen

Na een korte introductie in Google Adwords, starten we met campagnes en advertentiegroepen. Hoe richt je campagnes en advertentiegroepen in en hoe structureer je deze? Denk bijvoorbeeld aan budget, locatie, taalkeuze, netwerken en apparaten.

Inventariseren van zoekwoorden

Het selecteren van de juiste zoekwoorden is een essentieel onderdeel binnen Adwords. Deze bepalen tenslotte wanneer je advertentie zichtbaar is. Maar welke zoekwoorden gebruikt jouw doelgroep? We laten zien hoe je het beste te werk kunt gaan en behandelen diverse handige tools. Daarnaast behandelen we de verschillende zoektypes.

Effectieve advertenties

In je advertentie verkoop je jouw product of dienst. Daarom is het van belang dat deze relevant en wervend is. In deze module leer je hoe je aantrekkelijke en effectieve advertenties schrijft.

Meten is weten

Om je campagnes te kunnen blijven verbeteren, is monitoren onmisbaar. Hoe scoren je advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden? Door je Adwords account aan Google Analytics te koppelen, kan je precies zien wat de bezoekers op jouw website doen. Bestellen zij bijvoorbeeld een product, of vragen zij een brochure aan?

Praktijkcase

Gedurende de cursus passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat daadwerkelijk aan de slag met een Adwords campagne. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, waarmee je aan de slag kunt. Deze kan uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf een account aan te maken via adwords.google.nl.

Alternatief

Heb jij al enige kennis van SEA, maar wil je deze uitdiepen? Tijdens de Cursus Adwords Professional gaan we dieper in op het ontwikkelen van een goede Adwords-strategie. Tijdens deze cursus leer je nog meer over het testen, analyseren en optimaliseren van je Adwords-campagne. Bovendien gaan we dieper in op het analyseren en optimaliseren van je landing page met Google Website Optimizer. Bezit je al veel kennis van zoekmachinemarketing, maar wil je nog meer uit je Adwords-campagne halen? Volg dan de Masterclass Adwords. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten van de effecten van je Adwords-campagne en de vervolgstappen die je kan nemen. Bovendien worden alternatieve advertentiemogelijkheden besproken, zoals adverteren via YouTube en mobiel adverteren.

Cursus Adwords Basis: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Adwords Basis verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Cursus Adwords Basis: Doelgroep

De Cursus Adwords Basis is bedoeld voor iedereen die op een professionele en effectieve manier een Adwords campagne wil opstarten, analyseren en optimaliseren.

Cursus Adwords Basis: Voorkennis

Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist.

Cursus Adwords Basis: Literatuur

Eduvision maakt altijd gebruik van de laatste inzichten op het gebied van Google Adwords. De meeste literatuur die we in deze cursus gebruiken komt bijna vers van de pers.

Discussieer mee!

Ben je op zoek naar een plek waar je vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wil je je omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

SEA ontwikkelingen

Tijdens de training Google Adwords behandelen we hoe je recente ontwikkelingen binnen je Adwords-strategie toepast. Hieronder bespreken we alvast de belangrijkste trends.

Internetgebruikers worden dagelijks geconfronteerd met een enorme hoeveelheid reclame-uitingen. Dit heeft tot gevolg dat ze ook kritischer worden en hogere eisen stellen. Zo willen ze relevante, liefst persoonlijke, reclameboodschappen ontvangen en eenvoudig producten kunnen bestellen. Bovendien is er een toename te zien in het gebruik van zoekmachines op mobiele apparaten en consumenten willen dezelfde reclameboodschap ontvangen op verschillende apparaten. Als je de doelgroep wil blijven bereiken, zal je hier rekening mee moeten houden in je SEA-strategie.

Bovendien zullen online marketeers aan de behoeften van hun consumenten moeten voldoen op ieder moment, waar ze ook zijn. Het is dus belangrijk om ook binnen je SEA-strategie rekening te houden met de wijze waarop consumenten op dat moment naar informatie zoeken. Op deze manier kan jij je SEA-strategie aanpassen op de behoefte van jouw doelgroep. Sinds enige tijd is het ook via Google mogelijk op je Adwords specifieker te targeten. In Google Adwords bevindt zich een functie waarbij het mogelijk is om je doelgroep te segmenteren op basis van demografische kenmerken. Als jij bijvoorbeeld kleding voor jonge vrouwen verkoopt is het mogelijk om je advertentie specifiek op die doelgroep te richten. Hoewel deze targetingfunctie van Google Adwords nog in kinderschoenen staat, is de verwachting dat over enkele jaren specifiekere segmentatie mogelijk is.

Tijdens de Cursus Adwords Basis leer je meer over recente ontwikkelingen en hoe je deze toepast binnen je SEA-strategie. We zullen tijdens de cursus Google Adwords onder andere ingaan op hoe je relevante zoekwoorden selecteert en hoe je op basis hiervan aantrekkelijke advertentieteksten schrijft.

Cursus Adwords Basis: Gerelateerd webinar

Cursus Adwords Basis: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? De cursus voldeed aan mijn verwachtingen en goed opleidingsmateriaal.

4.0

Wat vond u goed?: grote lijnen duidelijk uitgelegd, veel gebruik gemaakt van voorbeelden, goede interactie met de studenten
Wat vond u niet goed?: soms iets te gedetailleerd, structuur ook niet altijd even duidelijk

4.0

Wat vond u goed?: kleine groep, vrij persoonlijk
Wat vond u niet goed?: had verwacht dat er toch wat praktijk aan te pas zou komen en dat er eens samen door een eigen account werd gekeken

4.0

Wat vond u goed?: De docent, de leerstof, de lokalen, de wijze van lesgeven alles prima in orde.
Wat vond u niet goed?: De totale materie was nogal omvangrijk om op een dag te slikken. Toch voor gewone zelfstandig winkeluitbaters zoals ik , misschien dat jonge it-ers dit makkelijker verteren.

4.0

Wat vond u goed?: Meteen in praktijk toepassen van kennis, vanuit je eigen perspectief (bedrijfsoptiek)

4.0

Wat vond u goed?: Duidelijke uitleg.
Wat vond u niet goed?: Voor onze organisatie is adwords geen optie. Dit aangezien onze google zoekresultaten al erg goed zijn. Er is mij wel een hoop duidelijk geworden. Misschien nog in de toekomst kijken hoe we met Facebook, Twitter, hyves etc. aan de slag kunnen.

4.0

Wat vond u goed?: Goede combinatie tussen praktijk en theorie met veel goede voorbeelden van internet
Wat vond u niet goed?: Er had bij aanvang (bij aanmelding of op de website van eduvision zelf) wel wat duidelijker mogen staan dat voor deze cursus wel een basiskennis van Adwords verwacht wordt. Er waren sommige die er nog nooit mee gewerkt hadden en voor hen ging het veel te snel en was de informatie te moeilijk te volgen.

4.0

Wat vond u goed?: de manier van les geven
Wat vond u niet goed?: te weinig tijd ( 1 dag cursus )

4.0

Wat vond u goed?: prima overview adwords
Wat vond u niet goed?: minder ingegaan op bing en yahoo search wat een goed alternatief lijkt te zijn voor google+ adwords

Klanttevredenheid Cursus Adwords Basis

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit over Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Adwords Basis gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Adwords Basis en de behandelde modulen: inventariseren van zoekwoorden, opzetten van effectieve advertenties en het monitoren van je Adwords-campagne. Als echte Adwords specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige SEA-expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Adwords Basis verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de cursus Google Adwords hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de cursus Adwords van andere Adwords-specialisten onderscheiden en profileren als een echte SEA-expert!

Cursus Adwords Basis: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Adwords Basis: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Adwords Basis bedragen €499,- (€603,- incl. BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Cursus Adwords Basis: Certificering

Nadat je een cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Adwords Basis en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle aspecten van SEA, zoekwoordanalyse en effectieve advertenties voor zoekmachines. Maar dit is niet het enige. Wat jou een SEA-specialist maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Adwords Basis stel je namelijk zelf een SEA-strategie op voor jouw organisatie. Op deze manier pas jij de opgedane kennis direct toe in de praktijk. Na de cursus Google Adwords mag jij jezelf een SEA-expert noemen die echt kennis van zaken heeft.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Cursus Adwords Basis: Beroepsperspectief

Na de Cursus Adwords Basis mag jij jezelf een ware SEA-specialist noemen die bij talloze bedrijven aan de slag kan. Met de cursus Google Adwords heb jij een goed fundament gelegd waarop je als online marketeer kan voortbouwen. Jij bezit na de Cursus Adwords Basis niet alleen inhoudelijke kennis over allerhande SEA-technieken, maar je weet ook hoe je deze kennis in praktijk brengt. Je weet na de cursus Adwords hoe je een zoekwoordanalyse uitvoert en hoe je vervolgens vaststelt wat winstgevende zoekwoorden zijn. Verder ben je in staat om wervende advertentieteksten te schrijven om zo te zorgen dat de advertenties tot conversie leiden. Ook houd jij te allen tijde jouw doelgroep in je achterhoofd om zo te bepalen welke zoekwoorden relevant zijn. Bovendien kan jij beslissen of een campagne effectief is of dat er veranderingen doorgevoerd moeten worden.

Voor SEA-specialisten biedt de arbeidsmarkt genoeg kansen. Het internet is namelijk een belangrijk advertentiemedium, zo niet het belangrijkste. Hierdoor is adverteren via internet en dus SEA noodzakelijk geworden. Je moet er wel rekening mee houden dat online trends constant veranderen. Dit heeft tot gevolg dat ook de principes met betrekking tot SEA geen vaststaand gegeven zijn. Dit maakt echter van SEA-specialist wel een heel uitdagend en afwisselend beroep.

Cursus Adwords Basis: Virtuele training

De Cursus Adwords Basis online

Wil je de Cursus Adwords Basis online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Adwords Basis speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Adwords Basis!

De mogelijkheden van Google Adwords zijn eindeloos. Maar hoe kies je nou de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Tijdens de Cursus Adwords Basis laten wij je stap voor stap zien hoe Google Adwords werkt. Je leert hoe je campagnes en advertentiegroepen inricht en hoe je deze target. Daarnaast gaan we in op effectieve advertenties en het selecteren van de juiste zoekwoorden. We sluiten af met het monitoren van je campagnes.

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 1 dag / € 499 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    07-08-2018, Utrecht    Summercourse
    02-10-2018, Utrecht  
    06-12-2018, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Adwords Basis: Inleiding

Welkom bij de Cursus Adwords Basis

De mogelijkheden van Google AdWords zijn eindeloos. Maar hoe kies je nou de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Een effectieve AdWords campagne is een zaak voor professionals. Onze AdWords cursussen geven jou de handvaten om een AdWords professional te worden en je campagnes slim en effectief in te zetten.

Tijdens de Cursus Adwords Basis

Tijdens de Cursus Adwords Basis laten wij je stap voor stap zien hoe Google AdWords werkt. Je leert hoe je campagnes en advertentiegroepen inricht en hoe je deze target. Daarnaast gaan we in op effectieve advertenties en het selecteren van de juiste zoekwoorden. We laten zien hoe je het beste te werk kunt gaan en behandelen diverse handige tools. Rapporteren en analyseren is onmisbaar om je campagne te kunnen blijven verbeteren. Daarom sluiten we af met het monitoren van jouw campagnes.

Na afloop van de Cursus Adwords Basis

Gedurende de cursus ga je aan de slag met je eigen AdWords campagne. Zo pas je de theorie meteen toe in de praktijk. Na afloop van de cursus ben je in staat om een effectieve campagne op te zetten en deze te monitoren.

Competenties en vaardigheden

Om een echte Adwords-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Adwords Basis aan de volgende competenties en vaardigheden: het selecteren van de juiste zoekwoorden, schrijven van aantrekkelijke en effectieve advertenties en het analyseren en meten van de resultaten van je Adwords-campagne. Jij hebt tijdens de cursus Google Adwords geleerd om inzicht te krijgen in wat mensen op het internet doen. En vooral: wat doen mensen op jouw website nadat ze op de advertentie geklikt hebben? Vragen ze een brochure aan of gaan ze direct over tot de aankoop van het product. Dit is natuurlijk de belangrijkste vraag die je moet stellen, want elk bedrijf wil immers dat een advertentie tot conversie leidt.

Na de cursus Google Adwords weet jij alles over het ontwikkelen van een winstgevende Adwords-strategie. Je weet welke zoekwoorden essentieel zijn en bent bovendien in staat om inzicht te krijgen in de resultaten van je Adwords- campagne. Hierdoor kan jij knelpunten opsporen en verbeterpunten aandragen. Doordat jij na de Cursus Adwords Basis kennis hebt van alle aspecten van SEA mag jij je een echte Adwords-specialist noemen.

Gerelateerd aan Cursus Adwords Basis

Wil je je meer verdiepen in online marketing in het algemeen? Dan kan je er voor kiezen om een Opleiding Internet Marketing te volgen. Deze opleiding bestaat uit de volgende cursussen: E-commerce, Zoekmachinemarketing, Google Adwords Professional, Google Analytics, E-mail marketing en Social Media Professional. Tijdens de opleiding Internet Marketing leer je om online marketingactiviteiten op te zetten en te implementeren. Bovendien leer je om deze te meten en zorg jij ervoor dat ze winstgevend zijn.

Cursus Adwords Basis: Modulen

De Cursus Adwords Basis bestaat uit een vijf modulen die samen één lesdag beslaan.

Inrichten van campagnes en advertentiegroepen

Na een korte introductie in Google Adwords, starten we met campagnes en advertentiegroepen. Hoe richt je campagnes en advertentiegroepen in en hoe structureer je deze? Denk bijvoorbeeld aan budget, locatie, taalkeuze, netwerken en apparaten.

Inventariseren van zoekwoorden

Het selecteren van de juiste zoekwoorden is een essentieel onderdeel binnen Adwords. Deze bepalen tenslotte wanneer je advertentie zichtbaar is. Maar welke zoekwoorden gebruikt jouw doelgroep? We laten zien hoe je het beste te werk kunt gaan en behandelen diverse handige tools. Daarnaast behandelen we de verschillende zoektypes.

Effectieve advertenties

In je advertentie verkoop je jouw product of dienst. Daarom is het van belang dat deze relevant en wervend is. In deze module leer je hoe je aantrekkelijke en effectieve advertenties schrijft.

Meten is weten

Om je campagnes te kunnen blijven verbeteren, is monitoren onmisbaar. Hoe scoren je advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden? Door je Adwords account aan Google Analytics te koppelen, kan je precies zien wat de bezoekers op jouw website doen. Bestellen zij bijvoorbeeld een product, of vragen zij een brochure aan?

Praktijkcase

Gedurende de cursus passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat daadwerkelijk aan de slag met een Adwords campagne. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, waarmee je aan de slag kunt. Deze kan uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf een account aan te maken via adwords.google.nl.

Alternatief

Heb jij al enige kennis van SEA, maar wil je deze uitdiepen? Tijdens de Cursus Adwords Professional gaan we dieper in op het ontwikkelen van een goede Adwords-strategie. Tijdens deze cursus leer je nog meer over het testen, analyseren en optimaliseren van je Adwords-campagne. Bovendien gaan we dieper in op het analyseren en optimaliseren van je landing page met Google Website Optimizer. Bezit je al veel kennis van zoekmachinemarketing, maar wil je nog meer uit je Adwords-campagne halen? Volg dan de Masterclass Adwords. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten van de effecten van je Adwords-campagne en de vervolgstappen die je kan nemen. Bovendien worden alternatieve advertentiemogelijkheden besproken, zoals adverteren via YouTube en mobiel adverteren.

Cursus Adwords Basis: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? De cursus voldeed aan mijn verwachtingen en goed opleidingsmateriaal.

4.0

Wat vond u goed?: grote lijnen duidelijk uitgelegd, veel gebruik gemaakt van voorbeelden, goede interactie met de studenten
Wat vond u niet goed?: soms iets te gedetailleerd, structuur ook niet altijd even duidelijk

4.0

Wat vond u goed?: kleine groep, vrij persoonlijk
Wat vond u niet goed?: had verwacht dat er toch wat praktijk aan te pas zou komen en dat er eens samen door een eigen account werd gekeken

4.0

Wat vond u goed?: De docent, de leerstof, de lokalen, de wijze van lesgeven alles prima in orde.
Wat vond u niet goed?: De totale materie was nogal omvangrijk om op een dag te slikken. Toch voor gewone zelfstandig winkeluitbaters zoals ik , misschien dat jonge it-ers dit makkelijker verteren.

4.0

Wat vond u goed?: Meteen in praktijk toepassen van kennis, vanuit je eigen perspectief (bedrijfsoptiek)

4.0

Wat vond u goed?: Duidelijke uitleg.
Wat vond u niet goed?: Voor onze organisatie is adwords geen optie. Dit aangezien onze google zoekresultaten al erg goed zijn. Er is mij wel een hoop duidelijk geworden. Misschien nog in de toekomst kijken hoe we met Facebook, Twitter, hyves etc. aan de slag kunnen.

4.0

Wat vond u goed?: Goede combinatie tussen praktijk en theorie met veel goede voorbeelden van internet
Wat vond u niet goed?: Er had bij aanvang (bij aanmelding of op de website van eduvision zelf) wel wat duidelijker mogen staan dat voor deze cursus wel een basiskennis van Adwords verwacht wordt. Er waren sommige die er nog nooit mee gewerkt hadden en voor hen ging het veel te snel en was de informatie te moeilijk te volgen.

4.0

Wat vond u goed?: de manier van les geven
Wat vond u niet goed?: te weinig tijd ( 1 dag cursus )

4.0

Wat vond u goed?: prima overview adwords
Wat vond u niet goed?: minder ingegaan op bing en yahoo search wat een goed alternatief lijkt te zijn voor google+ adwords

Klanttevredenheid Cursus Adwords Basis

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit over Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Adwords Basis gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Adwords Basis en de behandelde modulen: inventariseren van zoekwoorden, opzetten van effectieve advertenties en het monitoren van je Adwords-campagne. Als echte Adwords specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige SEA-expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Adwords Basis verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de cursus Google Adwords hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de cursus Adwords van andere Adwords-specialisten onderscheiden en profileren als een echte SEA-expert!

Cursus Adwords Basis: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Adwords Basis: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Adwords Basis bedragen €499,- (€603,- incl. BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Cursus Adwords Basis: Certificering

Nadat je een cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Adwords Basis en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle aspecten van SEA, zoekwoordanalyse en effectieve advertenties voor zoekmachines. Maar dit is niet het enige. Wat jou een SEA-specialist maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Adwords Basis stel je namelijk zelf een SEA-strategie op voor jouw organisatie. Op deze manier pas jij de opgedane kennis direct toe in de praktijk. Na de cursus Google Adwords mag jij jezelf een SEA-expert noemen die echt kennis van zaken heeft.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Cursus Adwords Basis: Beroepsperspectief

Na de Cursus Adwords Basis mag jij jezelf een ware SEA-specialist noemen die bij talloze bedrijven aan de slag kan. Met de cursus Google Adwords heb jij een goed fundament gelegd waarop je als online marketeer kan voortbouwen. Jij bezit na de Cursus Adwords Basis niet alleen inhoudelijke kennis over allerhande SEA-technieken, maar je weet ook hoe je deze kennis in praktijk brengt. Je weet na de cursus Adwords hoe je een zoekwoordanalyse uitvoert en hoe je vervolgens vaststelt wat winstgevende zoekwoorden zijn. Verder ben je in staat om wervende advertentieteksten te schrijven om zo te zorgen dat de advertenties tot conversie leiden. Ook houd jij te allen tijde jouw doelgroep in je achterhoofd om zo te bepalen welke zoekwoorden relevant zijn. Bovendien kan jij beslissen of een campagne effectief is of dat er veranderingen doorgevoerd moeten worden.

Voor SEA-specialisten biedt de arbeidsmarkt genoeg kansen. Het internet is namelijk een belangrijk advertentiemedium, zo niet het belangrijkste. Hierdoor is adverteren via internet en dus SEA noodzakelijk geworden. Je moet er wel rekening mee houden dat online trends constant veranderen. Dit heeft tot gevolg dat ook de principes met betrekking tot SEA geen vaststaand gegeven zijn. Dit maakt echter van SEA-specialist wel een heel uitdagend en afwisselend beroep.

Cursus Adwords Basis: Virtuele training

De Cursus Adwords Basis online

Wil je de Cursus Adwords Basis online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Adwords Basis speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Adwords Basis!

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.