Cursus Google Analytics Zwolle

  • 2 dagen
  • 899
  • Eerstvolgende startdatum 20 november

Met Google Analytics kun je de conversie van je website op een professionele manier meten en zonodig verbeteren. Maar hoe benut je Google Analytics nu optimaal? Tijdens de Cursus Google Analytics laten wij je stap voor stap zien hoe Google Analytics werkt. Je leert hoe je Google Analytics inzet om je website te optimaliseren en je conversie te verbeteren.

Met Google Analytics kun je de conversie van je website op een professionele manier meten en zonodig verbeteren. Maar hoe benut je Google Analytics nu optimaal? Tijdens de Cursus Google Analytics laten wij je stap voor stap zien hoe Google Analytics werkt. Je leert hoe je Google Analytics inzet om je website te optimaliseren en je conversie te verbeteren.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 899 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    20-11-2018, Utrecht  
    12-12-2018, Utrecht  
    24-01-2019, Utrecht  
    22-02-2019, Utrecht  
    25-03-2019, Utrecht  
    23-04-2019, Utrecht  
    22-05-2019, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Lees hier hoe anderen deze training waarderen

Cursus Google Analytics

Wat vond u goed? De opleiding behandelde de belangrijkste aspecten van Google Analytics. De docent was in staat om de lesstof op een aantrekkelijke manier over te brengen en was op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Wat vond u niet goed? Het is niet per se een groot kritiekpunt, maar het had van mij nog iets dieper mogen gaan. Nu werden vooral de functies van Google Analytics besproken, maar hadden we weinig tijd om er echt mee aan de slag te gaan. Ook vond ik de structuur van de tweede les iets minder. Wat mij betreft had de docent zich iets meer aan de volgorde van de slides mogen houden.

M. Smit te Apeldoorn 4.0
Alle beoordelingen

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een hulpmiddel dat veel mogelijkheden kent. Het is het meest gebruikte analyseprogramma in Nederland. Tijdens de Cursus Google Analytics leer je dat het mogelijk is om een groot aantal zaken te meten. Hierbij kan je denken aan de instappunten (op welke pagina beginnen bezoekers), hoe lang blijven mensen je op website, wat is het populairste product en het bouncepercentage (mensen die je website bezoeken, maar niet naar andere pagina’s doorklikken). Bovendien kan je met Google Analytics je bezoekersverkeer en –gedrag segmenteren op basis van verschillende kenmerken. Dit levert met name marketeers voordelen op omdat ze specifieker de resultaten van hun marketingcampagnes kunnen meten en op basis hiervan inzichten krijgen voor volgende campagnes.

Na de Cursus Google Analytics ben je op de hoogte van alle aspecten van Google Analytics en weet jij er op een goede manier gebruik van te maken.

Cursus Google Analytics: Inleiding

Over Google Analytics

Veel bedrijven gebruiken Google Analytics voor het meten van verkeer op hun website. Google Analytics laat zien hoe je zoekrangorde staat ten opzichte van je conversies en inkomsten voor alle zoekwoorden. Zo kun je de conversie van je website op een professionele manier meten en zonodig verbeteren.

Tijdens de Cursus Google Analytics

Tijdens de cursus leer je hoe je Google Analytics inzet om je website te optimaliseren en je conversie te verbeteren. We gaan hierbij in op het inrichten van jouw Analytics account, het instellen en meten van doelen en trechters, het aanmaken van filters en aangepaste profielen, en algemene webstatistieken. Ook leer je conversie meten en verbeteren en behandelen we de meest voorkomende valkuilen.

Resultaat van de Cursus Google Analytics

Na afloop van de cursus is je Analytics account optimaal ingericht voor je organisatie en weet je deze optimaal te benutten. Je weet hoe je Analytics gebruikt om de prestaties van jouw website te meten en de conversie te optimaliseren.

Professionele begeleiding door vakdocent

Tijdens de cursus word je begeleid door een volleerd internet marketing professional met Google Analytics als specialiteit. Zijn ervaringen in de dagelijkse praktijk deelt hij graag met je.

Competenties en vaardigheden

Om een goede Google Analytics specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Google Analytics aan de volgende competenties en vaardigheden: implementeren van Google Analytics, het formuleren, monitoren en meten van doelen, webstatistieken, inrichten van rapportages en dashboards, analyseren van websitebezoekers en het meten en verbeteren van conversie. Tijdens de training Google Analytics heb je geleerd om het gedrag van websitebezoekers inzichtelijk te maken.

Na de Cursus Google Analytics bezit jij zowel inhoudelijk als praktische kennis over Google Analytics. Doordat je na de Cursus Google Analytics alles weet over deze analysetool, rond je de cursus af als een Google Analytics professional.

Gerelateerd aan de Cursus Google Analytics

Wil je meer weten over online marketing in het algemeen? Volg dan de Opleiding Internet Marketing. Deze opleiding bevat de volgende cursussen: E-commerce, Zoekmachinemarketing, Google Adwords Professional, Google Analytics, E-mail marketing en Social Media Professional. Tijdens de opleiding Internet Marketing leer je om online marketingactiviteiten te ontwikkelen en te implementeren. Ook leer je om deze te meten en zorg jij ervoor dat winst ze opleveren.

Cursus Google Analytics: Modulen

De volgende onderwerpen komen tijdens deze Cursus Google Analytics aan bod:

Implementatie Google Analytics

We beginnen bij de basis en laten zien hoe je Google Analytics inzet voor jouw website. We gaan in op profielen en filters en maken eventueel de koppeling met Adwords.

KPI’s formuleren

Tijdens deze module ga je KPI’s formuleren die passen bij jouw onderneming en strategie. Vervolgens ga je deze aanvullen met bepaalde acties, doelen en deadlines.

Doelen instellen en monitoren

Met Google Analytics meet je resultaten zoals leads en ROI. In deze module laten we zien hoe je doelen en trechters instelt om de conversie op je website te meten. Denk aan een brochure-aanvraag, bestelling, aankoop of boeking.

Inrichten rapportages en dashboards

In Google Analytics kun je aangepaste rapporten en dashboards aanmaken die helemaal zijn afgestemd op je eigen doelen waarop je wilt sturen. Binnen deze module leer je rapportages en dashboards inrichten die precies aansluiten bij jouw campagne.

Instapzoekwoorden en algemene webstatistieken

Waar komen mijn bezoekers vandaan en waar haken ze af? Met welke zoekwoorden behaal ik de beste resultaten? In deze module beantwoorden we deze vragen en behandelen we algemene webstatistieken.

Analyse van sitebezoekers

Binnen deze module leer je om het gedrag van je sitebezoekers te analyseren. Je meet bijvoorbeeld het gemiddelde bezoekuur, conversiepercentage, aantal behaalde doelen en het bouncepercentage en leert hoe je deze informatie kunt interpreteren om je website te verbeteren. Bovendien gaan we in op het gedrag van websitebezoekers: Hoe navigeert men en waar zijn ze naar op zoek?

Het meten en verbeteren van conversie

Met Google Analytics kun je eenvoudig verschillende verkeersbronnen segmenteren en analyseren. Hoeveel conversie haal je uit je SEO-, Adwords-, nieuwsbrief- of social media-campagnes bijvoorbeeld? In deze module gaan we in op het meten en verbeteren van conversie. Je leert hoe je jouw website en specifieke pagina's analyseert en optimaliseert. Verder gaan we in op A/B testen met Content Experiments.

Segmenten en Filters

Je leert hoe je segmenten maakt waarmee je subsets van je websitebezoekers kunt analyseren. Denk aan segmenten als converteerders, betaald verkeer en nieuwe gebruikers. Tijdens deze module leer je ook hoe je filters maakt om bijvoorbeeld intern verkeer en spammers uit te sluiten.

Event tracking

Tijdens de module leer je hoe je gebeurtenissen op je website meet, zoals het bekijken van video’s en openen van pdf’s.

Meest voorkomende valkuilen

In deze module behandelen we de meest voorkomende valkuilen. Denk bijvoorbeeld aan de interpretatie van data en de nadelen van een meetmethode als last cookie count.

Praktijkcase

De praktijk loopt als rode draad door de opleiding. Je implementeert Google Analytics op je eigen website en aan de hand van praktijkgerichte opdrachten ga je aan de slag met je account. Je stelt je doelen op en monitort deze om te zien in hoeverre op dit moment zijn behaald. Ook richt je jouw eigen dashboard in en analyseert de sitebezoekers.

Alternatief

Ben je al enige tijd actief met Google Analytics maar wil je je kennis hierover uitbreiden? Volg dan de Masterclass Google Analytics. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten en interpreteren van de cijfers en statistieken. Bovendien leer je hoe je specifieke verbeterpunten in je marketingplan integreert. Ook gaan we dieper in op de laatste ontwikkelingen en hoe je deze ten goede van je organisatie kan inzetten.

Cursus Google Analytics: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Google Analytics verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Cursus Google Analytics: Doelgroep

De cursus Google Analytics is bedoeld voor iedereen die Google Analytics wil inzetten om zijn website te optimaliseren en zijn conversie te verbeteren. Deze online marketingtool biedt een groot aantal uiterst nuttige functies en voordelen voor iedereen, ongeacht of je uitvoerend manager, adverteerder, marketingmedewerker, website-eigenaar of ontwikkelaar bent.

Cursus Google Analytics: Voorkennis

Voor de Google Analytics cursus is geen voorkennis vereist.

Discussieer mee!

Ben je op zoek naar een plek waar je vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wilt je je omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Google Analytics ontwikkelingen

Marketeers hebben vandaag de dag veel verschillende tools tot hun beschikking om data mee te analyseren. Toch is Google Analytics het meest gebruikte hulpmiddel. Net als alle andere internettools, maakt ook Google Analytics verschillende ontwikkelingen door. Zo is het sinds enige tijd mogelijk om inzicht te verkrijgen in het zoekgedrag van mensen die gebruikmaken van verschillende apparaten, zoals tablets, mobiele telefoons en pc’s. Daarnaast kan je ook externe, offline data te importeren in Google Analytics vanuit bijvoorbeeld je CRM-systeem. Bovendien is het nu mogelijk voor marketeers om dieper in de data te duiken. Hierdoor kunnen ze beter inzicht verkrijgen in hoe mensen op hun website zijn gekomen. Zo kunnen marketeers bijvoorbeeld zien of iemand via mobiele telefoon of via destkop op de website is gekomen en deze data vergelijken. Ook telt Search Analytics nu de data voor elk individueel domein, zoals ‘https://eduvision.nl” en “http://m.eduvision.nl”. Met deze nieuwe functie wordt elke klik toegewezen aan één hostnaam.

Tijdens de Cursus Google Analytics leer je meer over de laatste ontwikkelingen van Google Analytics en hoe je deze moet toepassen. We gaan tijdens de training Google Analytics dieper in op het analyseren van het bezoekersgedrag en hoe je de analyseresultaten gebruikt om conversie te optimaliseren.

Cursus Google Analytics: Gerelateerd webinar

Cursus Google Analytics: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? De opleiding behandelde de belangrijkste aspecten van Google Analytics. De docent was in staat om de lesstof op een aantrekkelijke manier over te brengen en was op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Wat vond u niet goed? Het is niet per se een groot kritiekpunt, maar het had van mij nog iets dieper mogen gaan. Nu werden vooral de functies van Google Analytics besproken, maar hadden we weinig tijd om er echt mee aan de slag te gaan. Ook vond ik de structuur van de tweede les iets minder. Wat mij betreft had de docent zich iets meer aan de volgorde van de slides mogen houden.

4.0

Wat vond u goed? Ik heb echt genoten van deze cursus. UItstekend en enthousiast docent Wat vond u niet goed? Communicatie omtrent aanvang cursus kan beter. Vooral ook informatie vooraf over de lesstof ontbreekt telkens. In het lokaal was via de beamer de tekst niet te lezen, tenzij je er voor ging staan dat kan beter. Bovendien bleek een computer niet aan te kunnen.

4.0

Wat vond u goed? Plezierige setting. Wat vond u niet goed? Beamer configuratie beter laten aansluiten op de configuratie van de docent pc. Doordat dit niet goed afgestemd was kregen we op het beeld hele andere dingen te zien dan het in werkelijkheid is.

4.0

Wat vond u goed?: Het was een leerzame cursusdag, die breder getrokken werd dan ik aanvankelijk had verwacht. Dit was een sterk punt, omdat juist de bredere kennis rondom het gebruik van Google Analytics belangrijk is, wil je GA nuttig in kunnen zetten. Daarnaast was de docent goed in staat zijn stof aan te passen op onze behoeften.

4.0

Wat vond u goed?: inhoud cursus
Wat vond u niet goed?: Trage start. Niet altijd worden alle cursisten gezamenlijk voldoende bij de les gehouden. Structureren van de cursus kan wel iets strakker.

4.0

Wat vond u goed?: Hulp tijdens de dagen, mogelijkheid tot vragen stellen

4.0

Wat vond u goed?: organisatie en inhoud

4.0

Wat vond u goed?: een week tijd tussen de cursusdagen. Zo kan de informatie even goed bezinken

4.0

Wat vond u goed?: De docent heeft zich helemaal aangepast op de noden van de cursisten.
Wat vond u niet goed?: Het zo beter geweest zijn moest Eduvision een "dummy" Google Analytics account zou gemaakt hebben op een random site, om de oefeningen te kunnen uitvoeren. Wat als een cursist géén account heeft? Of een site nog zonder Analytics code? Opdrachten waren pover

4.0

Wat vond u goed?: De no-nonse aanpak van Nancy vind ik schitterend; ook had zij voor het 2de gedeelte vragen perfect voorbereid, extra opzoekingen gedaan wat enorm wordt geapprecieerd.
Wat vond u niet goed?: 2dag: leslokaal iets minder handig dan het eerste (is eerder vergaderzaal)

Meer Alle beoordelingen

Klanttevredenheid Cursus Google Analytics

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit over Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Google Analytics gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Google Analytics en de behandelde modulen: implementatie van Google Analytics, formuleren en monitoren van doelen, instapzoekwoorden en algemene webstatistieken, inrichten van rapportages en dashboards, analyse van sitebezoekers, meten en verbeteren van conversie en de meest voorkomende valkuilen. Als Google Analytics specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige Google Analytics expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Google Analytics verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de training Google Analytics hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de opleiding Google Analytics van andere Google Analytics specialisten onderscheiden en profileren als een echte Google Analytics professional!

Cursus Google Analytics Zwolle: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Google Analytics: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Google Analytics bedragen €899,- (€1.087,- incl. BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Certificering Cursus Google Analytics

Nadat je de training Google Analytics volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Google Analytics en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle basisprincipes van Google Analytics. Zo weet je hoe je Google Analytics optimaal kan benutten, hoe je het gebruikt om de prestatie van je website te meten en webstatistieken van Google Analytics interpreteert. Bovendien ben jij in staat om aan de hand van de analyseresultaten verbeteringen aan te brengen zodat de conversie omhoog gaat. Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Na de Cursus Google Analytics mag jij jezelf een Google Analytics specialist noemen die volledig op de hoogte is van alle aspecten van Google Analytics, inhoudelijk en praktisch.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Arbeidsperspectief

Na de Cursus Google Analytics mag jij jezelf een echte Google Analytics-professional noemen. Met de kennis die je tijdens de cursus hebt opgedaan kan jij gaan werken bij veel verschillende organisaties. Jij bezit na de training Google Analytics namelijk zowel inhoudelijk en praktische kennis die jou helpt om je verder te ontwikkelen als online marketeer.

Steeds meer organisaties zijn bezig met het genereren van betere zichtbaarheid in de Google zoekmachine. Dat is ook niet vreemd, aangezien bijna alle Nederlanders van deze zoekmachine gebruikmaken. Organisaties doen er dus goed aan om aandacht te besteden aan online marketingactiviteiten. Hoewel Google Analytics niet direct een onderdeel is van zoekmachinemarketing is het er wel onlosmakelijk mee verbonden. Zo zijn Google AdWords (SEA) en Google Analytics perfect met elkaar te integreren. Als je namelijk met Google AdWords adverteert dan kan je met Google Analytics precies zien hoeveel winst het oplevert. Als jij als online marketeer zowel inhoudelijk als praktische kennis bezig over Google Analytics heb jij sowieso een streepje voor op marketeers die dat niet hebben. Nadat jij de Cursus Google Analytics heb afgerond kan jij jezelf dan ook profileren als een allround online marketeer voor wie zoekmachinemarketing geen geheimen kent.

Cursus Google Analytics: Virtuele training

De Cursus Google Analytics online

Wil je de Cursus Google Analytics online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Google Analytics speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Google Analytics!

Met Google Analytics kun je de conversie van je website op een professionele manier meten en zonodig verbeteren. Maar hoe benut je Google Analytics nu optimaal? Tijdens de Cursus Google Analytics laten wij je stap voor stap zien hoe Google Analytics werkt. Je leert hoe je Google Analytics inzet om je website te optimaliseren en je conversie te verbeteren.

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 899 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    20-11-2018, Utrecht  
    12-12-2018, Utrecht  
    24-01-2019, Utrecht  
    22-02-2019, Utrecht  
    25-03-2019, Utrecht  
    23-04-2019, Utrecht  
    22-05-2019, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Google Analytics: Inleiding

Over Google Analytics

Veel bedrijven gebruiken Google Analytics voor het meten van verkeer op hun website. Google Analytics laat zien hoe je zoekrangorde staat ten opzichte van je conversies en inkomsten voor alle zoekwoorden. Zo kun je de conversie van je website op een professionele manier meten en zonodig verbeteren.

Tijdens de Cursus Google Analytics

Tijdens de cursus leer je hoe je Google Analytics inzet om je website te optimaliseren en je conversie te verbeteren. We gaan hierbij in op het inrichten van jouw Analytics account, het instellen en meten van doelen en trechters, het aanmaken van filters en aangepaste profielen, en algemene webstatistieken. Ook leer je conversie meten en verbeteren en behandelen we de meest voorkomende valkuilen.

Resultaat van de Cursus Google Analytics

Na afloop van de cursus is je Analytics account optimaal ingericht voor je organisatie en weet je deze optimaal te benutten. Je weet hoe je Analytics gebruikt om de prestaties van jouw website te meten en de conversie te optimaliseren.

Professionele begeleiding door vakdocent

Tijdens de cursus word je begeleid door een volleerd internet marketing professional met Google Analytics als specialiteit. Zijn ervaringen in de dagelijkse praktijk deelt hij graag met je.

Competenties en vaardigheden

Om een goede Google Analytics specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Google Analytics aan de volgende competenties en vaardigheden: implementeren van Google Analytics, het formuleren, monitoren en meten van doelen, webstatistieken, inrichten van rapportages en dashboards, analyseren van websitebezoekers en het meten en verbeteren van conversie. Tijdens de training Google Analytics heb je geleerd om het gedrag van websitebezoekers inzichtelijk te maken.

Na de Cursus Google Analytics bezit jij zowel inhoudelijk als praktische kennis over Google Analytics. Doordat je na de Cursus Google Analytics alles weet over deze analysetool, rond je de cursus af als een Google Analytics professional.

Gerelateerd aan de Cursus Google Analytics

Wil je meer weten over online marketing in het algemeen? Volg dan de Opleiding Internet Marketing. Deze opleiding bevat de volgende cursussen: E-commerce, Zoekmachinemarketing, Google Adwords Professional, Google Analytics, E-mail marketing en Social Media Professional. Tijdens de opleiding Internet Marketing leer je om online marketingactiviteiten te ontwikkelen en te implementeren. Ook leer je om deze te meten en zorg jij ervoor dat winst ze opleveren.

Cursus Google Analytics: Modulen

De volgende onderwerpen komen tijdens deze Cursus Google Analytics aan bod:

Implementatie Google Analytics

We beginnen bij de basis en laten zien hoe je Google Analytics inzet voor jouw website. We gaan in op profielen en filters en maken eventueel de koppeling met Adwords.

KPI’s formuleren

Tijdens deze module ga je KPI’s formuleren die passen bij jouw onderneming en strategie. Vervolgens ga je deze aanvullen met bepaalde acties, doelen en deadlines.

Doelen instellen en monitoren

Met Google Analytics meet je resultaten zoals leads en ROI. In deze module laten we zien hoe je doelen en trechters instelt om de conversie op je website te meten. Denk aan een brochure-aanvraag, bestelling, aankoop of boeking.

Inrichten rapportages en dashboards

In Google Analytics kun je aangepaste rapporten en dashboards aanmaken die helemaal zijn afgestemd op je eigen doelen waarop je wilt sturen. Binnen deze module leer je rapportages en dashboards inrichten die precies aansluiten bij jouw campagne.

Instapzoekwoorden en algemene webstatistieken

Waar komen mijn bezoekers vandaan en waar haken ze af? Met welke zoekwoorden behaal ik de beste resultaten? In deze module beantwoorden we deze vragen en behandelen we algemene webstatistieken.

Analyse van sitebezoekers

Binnen deze module leer je om het gedrag van je sitebezoekers te analyseren. Je meet bijvoorbeeld het gemiddelde bezoekuur, conversiepercentage, aantal behaalde doelen en het bouncepercentage en leert hoe je deze informatie kunt interpreteren om je website te verbeteren. Bovendien gaan we in op het gedrag van websitebezoekers: Hoe navigeert men en waar zijn ze naar op zoek?

Het meten en verbeteren van conversie

Met Google Analytics kun je eenvoudig verschillende verkeersbronnen segmenteren en analyseren. Hoeveel conversie haal je uit je SEO-, Adwords-, nieuwsbrief- of social media-campagnes bijvoorbeeld? In deze module gaan we in op het meten en verbeteren van conversie. Je leert hoe je jouw website en specifieke pagina's analyseert en optimaliseert. Verder gaan we in op A/B testen met Content Experiments.

Segmenten en Filters

Je leert hoe je segmenten maakt waarmee je subsets van je websitebezoekers kunt analyseren. Denk aan segmenten als converteerders, betaald verkeer en nieuwe gebruikers. Tijdens deze module leer je ook hoe je filters maakt om bijvoorbeeld intern verkeer en spammers uit te sluiten.

Event tracking

Tijdens de module leer je hoe je gebeurtenissen op je website meet, zoals het bekijken van video’s en openen van pdf’s.

Meest voorkomende valkuilen

In deze module behandelen we de meest voorkomende valkuilen. Denk bijvoorbeeld aan de interpretatie van data en de nadelen van een meetmethode als last cookie count.

Praktijkcase

De praktijk loopt als rode draad door de opleiding. Je implementeert Google Analytics op je eigen website en aan de hand van praktijkgerichte opdrachten ga je aan de slag met je account. Je stelt je doelen op en monitort deze om te zien in hoeverre op dit moment zijn behaald. Ook richt je jouw eigen dashboard in en analyseert de sitebezoekers.

Alternatief

Ben je al enige tijd actief met Google Analytics maar wil je je kennis hierover uitbreiden? Volg dan de Masterclass Google Analytics. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten en interpreteren van de cijfers en statistieken. Bovendien leer je hoe je specifieke verbeterpunten in je marketingplan integreert. Ook gaan we dieper in op de laatste ontwikkelingen en hoe je deze ten goede van je organisatie kan inzetten.

Cursus Google Analytics: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? De opleiding behandelde de belangrijkste aspecten van Google Analytics. De docent was in staat om de lesstof op een aantrekkelijke manier over te brengen en was op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Wat vond u niet goed? Het is niet per se een groot kritiekpunt, maar het had van mij nog iets dieper mogen gaan. Nu werden vooral de functies van Google Analytics besproken, maar hadden we weinig tijd om er echt mee aan de slag te gaan. Ook vond ik de structuur van de tweede les iets minder. Wat mij betreft had de docent zich iets meer aan de volgorde van de slides mogen houden.

4.0

Wat vond u goed? Ik heb echt genoten van deze cursus. UItstekend en enthousiast docent Wat vond u niet goed? Communicatie omtrent aanvang cursus kan beter. Vooral ook informatie vooraf over de lesstof ontbreekt telkens. In het lokaal was via de beamer de tekst niet te lezen, tenzij je er voor ging staan dat kan beter. Bovendien bleek een computer niet aan te kunnen.

4.0

Wat vond u goed? Plezierige setting. Wat vond u niet goed? Beamer configuratie beter laten aansluiten op de configuratie van de docent pc. Doordat dit niet goed afgestemd was kregen we op het beeld hele andere dingen te zien dan het in werkelijkheid is.

4.0

Wat vond u goed?: Het was een leerzame cursusdag, die breder getrokken werd dan ik aanvankelijk had verwacht. Dit was een sterk punt, omdat juist de bredere kennis rondom het gebruik van Google Analytics belangrijk is, wil je GA nuttig in kunnen zetten. Daarnaast was de docent goed in staat zijn stof aan te passen op onze behoeften.

4.0

Wat vond u goed?: inhoud cursus
Wat vond u niet goed?: Trage start. Niet altijd worden alle cursisten gezamenlijk voldoende bij de les gehouden. Structureren van de cursus kan wel iets strakker.

4.0

Wat vond u goed?: Hulp tijdens de dagen, mogelijkheid tot vragen stellen

4.0

Wat vond u goed?: organisatie en inhoud

4.0

Wat vond u goed?: een week tijd tussen de cursusdagen. Zo kan de informatie even goed bezinken

4.0

Wat vond u goed?: De docent heeft zich helemaal aangepast op de noden van de cursisten.
Wat vond u niet goed?: Het zo beter geweest zijn moest Eduvision een "dummy" Google Analytics account zou gemaakt hebben op een random site, om de oefeningen te kunnen uitvoeren. Wat als een cursist géén account heeft? Of een site nog zonder Analytics code? Opdrachten waren pover

4.0

Wat vond u goed?: De no-nonse aanpak van Nancy vind ik schitterend; ook had zij voor het 2de gedeelte vragen perfect voorbereid, extra opzoekingen gedaan wat enorm wordt geapprecieerd.
Wat vond u niet goed?: 2dag: leslokaal iets minder handig dan het eerste (is eerder vergaderzaal)

Meer Alle beoordelingen

Klanttevredenheid Cursus Google Analytics

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit over Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Google Analytics gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Google Analytics en de behandelde modulen: implementatie van Google Analytics, formuleren en monitoren van doelen, instapzoekwoorden en algemene webstatistieken, inrichten van rapportages en dashboards, analyse van sitebezoekers, meten en verbeteren van conversie en de meest voorkomende valkuilen. Als Google Analytics specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige Google Analytics expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Google Analytics verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de training Google Analytics hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de opleiding Google Analytics van andere Google Analytics specialisten onderscheiden en profileren als een echte Google Analytics professional!

Cursus Google Analytics Zwolle: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Google Analytics: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Google Analytics bedragen €899,- (€1.087,- incl. BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Certificering Cursus Google Analytics

Nadat je de training Google Analytics volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Google Analytics en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle basisprincipes van Google Analytics. Zo weet je hoe je Google Analytics optimaal kan benutten, hoe je het gebruikt om de prestatie van je website te meten en webstatistieken van Google Analytics interpreteert. Bovendien ben jij in staat om aan de hand van de analyseresultaten verbeteringen aan te brengen zodat de conversie omhoog gaat. Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Na de Cursus Google Analytics mag jij jezelf een Google Analytics specialist noemen die volledig op de hoogte is van alle aspecten van Google Analytics, inhoudelijk en praktisch.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Arbeidsperspectief

Na de Cursus Google Analytics mag jij jezelf een echte Google Analytics-professional noemen. Met de kennis die je tijdens de cursus hebt opgedaan kan jij gaan werken bij veel verschillende organisaties. Jij bezit na de training Google Analytics namelijk zowel inhoudelijk en praktische kennis die jou helpt om je verder te ontwikkelen als online marketeer.

Steeds meer organisaties zijn bezig met het genereren van betere zichtbaarheid in de Google zoekmachine. Dat is ook niet vreemd, aangezien bijna alle Nederlanders van deze zoekmachine gebruikmaken. Organisaties doen er dus goed aan om aandacht te besteden aan online marketingactiviteiten. Hoewel Google Analytics niet direct een onderdeel is van zoekmachinemarketing is het er wel onlosmakelijk mee verbonden. Zo zijn Google AdWords (SEA) en Google Analytics perfect met elkaar te integreren. Als je namelijk met Google AdWords adverteert dan kan je met Google Analytics precies zien hoeveel winst het oplevert. Als jij als online marketeer zowel inhoudelijk als praktische kennis bezig over Google Analytics heb jij sowieso een streepje voor op marketeers die dat niet hebben. Nadat jij de Cursus Google Analytics heb afgerond kan jij jezelf dan ook profileren als een allround online marketeer voor wie zoekmachinemarketing geen geheimen kent.

Cursus Google Analytics: Virtuele training

De Cursus Google Analytics online

Wil je de Cursus Google Analytics online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Google Analytics speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Google Analytics!

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.