6 super tips om Landing pages te maken

Een opvangpagina (landing page) neemt een prominente plaats in in de meeste zoekmachine marketing-, social media marketing- en offline- / online marketing strategieën. Daarom kijken wij nu hoe u een succesvolle, scorende landing page kunt maken.

1. Bij het begin beginnen

Voordat u een pagina opbouwt en daar veel tijd en energie in stopt, is het goed om te bepalen wat u ermee wil bereiken. Wanneer een landingpage onderdeel uitmaakt van een strategie dan heeft u dit denkwerk al gedaan, maar wanneer u geen vastomlijnde strategie heeft (en het is eerlijk om te zeggen dat de meeste ondernemers er geen hebben) bepaal dan uw doel en daarbij ook uw doelstellingen. Doelen kunnen zijn; het vergroten van het aantal contacten, het verhogen van het aantal aanvragen, etc. Deze doelen kunt u in concrete zin uitwerken naar uw (meetbare) doelstellingen.

Gaat u er overigens niet gemakshalve vanuit dat iedereen bij u wil kopen. Er zullen ook mensen zijn die het interessant vinden wat u doet, maar (nog) geen aankoopbehoefte hebben. Gezien de responspercentages op landing pages is die groep eigenlijk het grootst. Hoe kunt u hier op korte of langere termijn uw voordeel mee doen?

2. Maak een keuze

Een pagina met veel onderwerpen en veel keuze dwingt de bezoeker om OP uw pagina op zoek te gaan naar relevante informatie. De kans is groot dat zij op uw pagina komen door een zoekactie, dus willen zij nu direct resultaat. Dus; maximaal 1 of zo weinig mogelijk onderwerpen, producten of diensten op uw landing page. Hieronder gaan we van boven naar beneden door uw landingspage.

3. De bovenkant

De bovenkant van uw landing page (de header) bouwt u als volgt op: Logo links, telefoonnummer rechts. Originaliteit is bij het verkrijgen van conversie geen doel. Een overzichtelijke, duidelijke en betrouwbare pagina daarentegen wel. Het vermelden van het telefoonnummer is belangrijk. U zegt eigenlijk, u mag ons bellen. Wanneer u het telefoonnummer niet duidelijk laat zien zegt u eigenlijk ‘Wij hebben liever niet dat u ons belt’.

Verder plaatst u in de header een duidelijke slogan en een afbeelding van uw product/ dienst vergezeld van een afbeelding van een van uzelf, of een ander persoon.

4. Het midden

U somt op wat de grootste behoeften zijn van uw potentiële klanten en u laat zien hoe uw oplossing daaraan bijdraagt. Uiteraard noemt u ook de unieke en onderscheidende eigenschappen.

Om respons / conversie te krijgen kunt u sturen op een offerte-aanvraag. Hiermee ‘vist’ u de personen met een aankoopbehoefte uit de markt. Er zullen echter ook personen zijn die wat meer overtuiging nodig hebben. Voor deze groep maakt u een laagdrempelig aanbod, bijv. een gratis adviesgesprek, een cadeau, etc.

Uw snedige teksten en professionele opbouw van uw pagina werken natuurlijk in uw voordeel, maar overtuigend zult u in de meeste gevallen daarmee nog niet zijn. Dit kunt u wel bereiken door bestaande klanten te laten vertellen wat zij van uw product of dienst hebben gevonden. Plaats deze dus ook in uw pagina.

5. Formulier

Wilt u dat bezoekers een formulier invullen? Houd het formulier dan zo kort mogelijk. Vindt u het prettig verplicht te worden om bepaalde velden in te vullen? Uw bezoekers in ieder geval niet. Haal daarom de verplichte velden eraf. Vreest u voor honderden ingevulde formulieren zonder e-mailadres of telefoonnummer? Test het dan eerst, u zult zien dat het meevalt.

6. De onderkant

In de onderkant vinden we altijd aanvullende informatie over het bedrijf of over de website. Dit is dus een prima plek om uw bedrijfsgegevens te tonen, uw social media accounts te plaatsen en om de structuur van de omliggende website uit te leggen door middel van een navigatiemenu.

Contactgegevens:

Web Oppep
Frankrijklaan 6A
2391 PX Hazerswoude Dorp
Tel. 088 – 777 9 000
info@weboppep.nl

Orginele blog: http://www.weboppep.nl/

Terug