Cursus Copywriting

  • 3 dagen
  • 1.199
  • Eerstvolgende startdatum 23 juli

Copywriting vindt u in vele vormen. Emoties, belangen, percepties en interesses van uw doelgroep spelen hierin de hoofdrol. Of het nu gaat om een advertentie- reclame- of zelfs webtekst, het draait allemaal om argumenteren en overtuigen. De lezer moet het gevoel krijgen dat de advertentie speciaal voor hem/haar geschreven is. U maakt tijdens de Cursus Copywriting kennis met de reclamewereld en de kracht van goede reclame.

Copywriting vindt u in vele vormen. Emoties, belangen, percepties en interesses van uw doelgroep spelen hierin de hoofdrol. Of het nu gaat om een advertentie- reclame- of zelfs webtekst, het draait allemaal om argumenteren en overtuigen. De lezer moet het gevoel krijgen dat de advertentie speciaal voor hem/haar geschreven is. U maakt tijdens de Cursus Copywriting kennis met de reclamewereld en de kracht van goede reclame.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 3 dagen / € 1.199 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    23-07-2018, Utrecht    Summercourse
    03-09-2018, Utrecht  
    02-10-2018, Utrecht  
    31-10-2018, Utrecht  
    29-11-2018, Utrecht  
    11-01-2019, Utrecht  
    11-02-2019, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Lees hier hoe anderen deze training waarderen

Cursus Copywriting

Wat vond u goed? Ik vond de opleiding goed in die zin dat aan onze vragen werd voldaan, dat de cursus zeer bruikbaar is en eigenlijk onmiddellijk kan toegepast worden. Wat vond u niet goed?: Het was ontzettend veel informatie op 1 dag dus het was best zwaar.

Cursus Copywriting Inhouse 5.0
Alle beoordelingen

Cursus Copywriting: Inleiding

Welkom bij de cursus Copywriting

Creatieve vormgeving en een aansprekende tekst zijn eigenschappen van goede advertenties, reclameteksten en webteksten. U maakt tijdens de Cursus Copywriting kennis met de reclamewereld en de kracht van goede reclame. De relatie tussen reclame en psychologie wordt daarnaast uitgebreid belicht. Tijdens deze cursus gaan we aan de slag met diverse disciplines, waaronder direct mailing, reclame-, brochure- en webteksten. U leert zelf schrijven en ontwikkelt een concept. Deze praktijkcase loopt als rode draad door deze cursus.

Wat kunt u na afloop?

Na afloop van de Cursus Copywriting bent u in staat een website, brochure, tijdschrift of bijvoorbeeld een mailing van goede en aansprekende teksten te voorzien en weet u hoe u bepaalde doelgroepen kunt bereiken.

Cursus Copywriting: Modulen

De cursus bestaat uit een viertal modules die samen drie dagen beslaan.

Reclame, media en merkpersoonlijkheid

U maakt kennis met de reclame- en mediawereld en de diverse reclamevormen. Daarnaast bespreken we de werking van een reclamebureau. Diverse reclamecodes en wetgeving zullen de revue passeren, waarbij vormgeving en grafische technieken niet vergeten worden. We sluiten deze module af met het begrip merkpersoonlijkheid.

Psychologie en gedrukte media

De lezer moet het gevoel krijgen dat de tekst speciaal voor hem/haar geschreven is. Hier schuift de psychologie aan. Om erachter te komen hoe u uw lezer kunt boeien met uw tekst moet u als het ware in de gedaante van uw lezer kruipen. We bespreken daarnaast diverse gedrukte media en leggen de bekende valkuilen aan u voor.

Conceptontwikkeling en schrijfproces

Voordat er een tekst geschreven kan worden gaan er nog een aantal stappen aan vooraf. Denk bijvoorbeeld aan een doelgroepsomschrijving en de vormgeving. Deze stappen noemen we het schrijfproces. Tijdens deze module ontwikkelt u een concept aan de hand van dit schrijfproces.

Schrijven, schrijven, schrijven

De enige manier om het vak onder de knie te krijgen is door zelf uw teksten te schrijven en concepten te ontwikkelen. Schrijven is schrappen wordt vaak gezegd. Door veel te oefenen worden uw teksten steeds overtuigender. We gaan daarom uitgebreid aan de slag met diverse disciplines, waaronder; direct mailing, brochures en webteksten. We bekijken de teksten vanuit verschillende perspectieven en u leert deze vanuit diverse invalshoeken te (her)schrijven.

Praktijkcase

Tijdens de les gaat u daadwerkelijk aan de slag met een praktijkcase. Aan de hand van de geleerde theorie start u met het schrijven van een eigen reclametekst. Zorg er dus voor dat u een praktijkcase heeft waarmee u aan de slag kan. Deze kan uiteraard ook fictief zijn.

Cursus Copywriting: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Copywriting verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Doelgroep

De Cursus Copywriting is bedoeld voor iedereen die goede reclameteksten wil leren schrijven.

Cursus Copywriting: Beoordelingen

5.0

Wat vond u goed? Ik vond de opleiding goed in die zin dat aan onze vragen werd voldaan, dat de cursus zeer bruikbaar is en eigenlijk onmiddellijk kan toegepast worden. Wat vond u niet goed?: Het was ontzettend veel informatie op 1 dag dus het was best zwaar.

5.0

Wat vond u goed?: duidelijke tips - insights - met focus op eigen bedrijf dankzij privécursus docent kent zijn vak en was zeer professioneel.

Cursus Copywriting: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Copywriting: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Copywriting bedragen €1.199,- (€1.450,- incl. BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Cursus Copywriting: Virtuele training

De Cursus Copywriting online

Wil je de Cursus Copywriting online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Copywriting speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Copywriting!

Copywriting vindt u in vele vormen. Emoties, belangen, percepties en interesses van uw doelgroep spelen hierin de hoofdrol. Of het nu gaat om een advertentie- reclame- of zelfs webtekst, het draait allemaal om argumenteren en overtuigen. De lezer moet het gevoel krijgen dat de advertentie speciaal voor hem/haar geschreven is. U maakt tijdens de Cursus Copywriting kennis met de reclamewereld en de kracht van goede reclame.

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 3 dagen / € 1.199 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    23-07-2018, Utrecht    Summercourse
    03-09-2018, Utrecht  
    02-10-2018, Utrecht  
    31-10-2018, Utrecht  
    29-11-2018, Utrecht  
    11-01-2019, Utrecht  
    11-02-2019, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Copywriting: Inleiding

Welkom bij de cursus Copywriting

Creatieve vormgeving en een aansprekende tekst zijn eigenschappen van goede advertenties, reclameteksten en webteksten. U maakt tijdens de Cursus Copywriting kennis met de reclamewereld en de kracht van goede reclame. De relatie tussen reclame en psychologie wordt daarnaast uitgebreid belicht. Tijdens deze cursus gaan we aan de slag met diverse disciplines, waaronder direct mailing, reclame-, brochure- en webteksten. U leert zelf schrijven en ontwikkelt een concept. Deze praktijkcase loopt als rode draad door deze cursus.

Wat kunt u na afloop?

Na afloop van de Cursus Copywriting bent u in staat een website, brochure, tijdschrift of bijvoorbeeld een mailing van goede en aansprekende teksten te voorzien en weet u hoe u bepaalde doelgroepen kunt bereiken.

Cursus Copywriting: Modulen

De cursus bestaat uit een viertal modules die samen drie dagen beslaan.

Reclame, media en merkpersoonlijkheid

U maakt kennis met de reclame- en mediawereld en de diverse reclamevormen. Daarnaast bespreken we de werking van een reclamebureau. Diverse reclamecodes en wetgeving zullen de revue passeren, waarbij vormgeving en grafische technieken niet vergeten worden. We sluiten deze module af met het begrip merkpersoonlijkheid.

Psychologie en gedrukte media

De lezer moet het gevoel krijgen dat de tekst speciaal voor hem/haar geschreven is. Hier schuift de psychologie aan. Om erachter te komen hoe u uw lezer kunt boeien met uw tekst moet u als het ware in de gedaante van uw lezer kruipen. We bespreken daarnaast diverse gedrukte media en leggen de bekende valkuilen aan u voor.

Conceptontwikkeling en schrijfproces

Voordat er een tekst geschreven kan worden gaan er nog een aantal stappen aan vooraf. Denk bijvoorbeeld aan een doelgroepsomschrijving en de vormgeving. Deze stappen noemen we het schrijfproces. Tijdens deze module ontwikkelt u een concept aan de hand van dit schrijfproces.

Schrijven, schrijven, schrijven

De enige manier om het vak onder de knie te krijgen is door zelf uw teksten te schrijven en concepten te ontwikkelen. Schrijven is schrappen wordt vaak gezegd. Door veel te oefenen worden uw teksten steeds overtuigender. We gaan daarom uitgebreid aan de slag met diverse disciplines, waaronder; direct mailing, brochures en webteksten. We bekijken de teksten vanuit verschillende perspectieven en u leert deze vanuit diverse invalshoeken te (her)schrijven.

Praktijkcase

Tijdens de les gaat u daadwerkelijk aan de slag met een praktijkcase. Aan de hand van de geleerde theorie start u met het schrijven van een eigen reclametekst. Zorg er dus voor dat u een praktijkcase heeft waarmee u aan de slag kan. Deze kan uiteraard ook fictief zijn.

Cursus Copywriting: Beoordelingen

5.0

Wat vond u goed? Ik vond de opleiding goed in die zin dat aan onze vragen werd voldaan, dat de cursus zeer bruikbaar is en eigenlijk onmiddellijk kan toegepast worden. Wat vond u niet goed?: Het was ontzettend veel informatie op 1 dag dus het was best zwaar.

5.0

Wat vond u goed?: duidelijke tips - insights - met focus op eigen bedrijf dankzij privécursus docent kent zijn vak en was zeer professioneel.

Cursus Copywriting: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Copywriting: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Copywriting bedragen €1.199,- (€1.450,- incl. BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Cursus Copywriting: Virtuele training

De Cursus Copywriting online

Wil je de Cursus Copywriting online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Copywriting speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Copywriting!

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.