Cursus CRM

  • 3 dagen
  • 1.499
  • Eerstvolgende startdatum 31 oktober

CRM (Customer Relationship management) is een business strategie die de relatie met uw klant als uitgangspunt neemt. Niet het product of proces, maar de klant staat centraal in de bedrijfsvoering. Tijdens de Cursus CRM zullen we hier uitgebreid bij stilstaan. U zult versteld staan van de mogelijkheden.

CRM (Customer Relationship management) is een business strategie die de relatie met uw klant als uitgangspunt neemt. Niet het product of proces, maar de klant staat centraal in de bedrijfsvoering. Tijdens de Cursus CRM zullen we hier uitgebreid bij stilstaan. U zult versteld staan van de mogelijkheden.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 3 dagen / € 1.499 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    31-10-2018, Utrecht  
    29-11-2018, Utrecht  
    11-01-2019, Utrecht  
    11-02-2019, Utrecht  
    12-03-2019, Utrecht  
    10-04-2019, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Lees hier hoe anderen deze training waarderen

Cursus CRM

Wat vond u goed?: Uitstekende docent met veel praktijkervaring gaf veel meerwaarde aan de cursus. Ook zijn op maat aanvullingen op het opleidingsmateriaal en aandacht voor onze specifieke case-situatie. Deze docent heeft ervoor gezorgd dat ik meer dan tevreden ben over de cursus!

A.J.E.E. van den Broek te Nijmegen 5.0
Alle beoordelingen

Cursus CRM: Inleiding

Welkom bij de Cursus CRM

Uw bedrijf verbetert haar concurrentiepositie door beter in te spelen op de behoeften van uw klant. Kortom: CRM streeft naar klantgerichter opereren. Lange tijd onderschat maar tegenwoordig niet meer weg te denken in uw bedrijfsstrategie.

Tijdens de cursus

Tijdens de Cursus CRM ontdekt u wat CRM voor uw organisatie kan betekenen en hoe u dit optimaal kunt benutten. Stapsgewijs komt u erachter wat nodig is om CRM succesvol te implementeren in uw organisatie. Van de strategie tot het kiezen van een passend CRM systeem.

Cursus CRM: Modulen

De Cursus CRM bestaat uit zes modulen die samen drie lesdagen beslaan. Hieronder beschrijven we de modulen die in de cursus de revue passeren

CRM strategieën

De basis van het CRM-succes is de strategie. De CRM-strategie moet overeenkomen met de organisatiestrategie. Tijdens deze module komen verschillende praktijkvoorbeelden aan bod. U kunt zelf bepalen welke het beste bij uw organisatie past. Tevens gaat u aan de slag met een CRM-strategie voor uw organisatie. Wat is het doel, hoe is het te bewerkstelligen en wat zijn de voor- en nadelen?

CRM in uw organisatie

In de kern draait het bij CRM om het centraal stellen van de klant in de bedrijfsvoering. Alleen door CRM transparant te maken en door draagvlak te creëren kunnen goede resultaten worden verwacht. Tijdens deze module besteden we aandacht aan de inrichting van de marketing, de verkoop en de service, de taken en verantwoordelijkheden van diverse afdelingen en tenslotte politieke issues.

Bedrijfsprocessen

Naast het creëren van draagvlak zult u ook de bedrijfsprocessen moeten analyseren en beslissen welke opnieuw moeten worden ingericht en op welke manier. Het is noodzakelijk om CRM te integreren in alle bedrijfsprocessen. Dit zal deze module uitgebreid aan bod komen. Verschillende tips en trucs zullen de revue passeren.

Klantinformatie en CRM

Klantinformatie is essentieel in het CRM-proces. Maar hoe gaat u om met deze gegevens? Hoe wordt de informatie gevonden, opgeslagen en geanalyseerd? De docent laat u zien hoe u de gegevens het beste kunt analyseren en welke acties erop ondernomen kunnen worden. Een belangrijk onderdeel in het proces.

CRM systemen

De uitdaging is om de klant het gevoel te geven dat deze met één uniforme organisatie te maken heeft die klant van A tot Z bijstaat. CRM systemen helpen daarbij. Het biedt de mogelijkheid om de gegevens van de klant centraal te beheren en te coördineren (multichannel CRM). In deze module passeren verschillende CRM systemen de revue. Wat is het, wat doen ze en wat zijn de mogelijkheden. Samen met de docent bekijkt u welk CRM systeem het meest geschikt is voor u.

Praktijkcase

De praktijkcase zal als een rode draad door de Cursus CRM lopen. Voorafgaand aan de Cursus CRM kunt u uw eigen case doorgeven aan de docent. Hij zal daar tijdens de cursus rekening mee houden en zonodig de materie aan aanpassen. U kunt uw eigen praktijkcase meenemen zodat u al tijdens de Cursus CRM aan de slag gaat voor uw eigen opdracht.

Cursus CRM: Beoordelingen

5.0

Wat vond u goed?: Uitstekende docent met veel praktijkervaring gaf veel meerwaarde aan de cursus. Ook zijn op maat aanvullingen op het opleidingsmateriaal en aandacht voor onze specifieke case-situatie. Deze docent heeft ervoor gezorgd dat ik meer dan tevreden ben over de cursus!

5.0

Wat vond u goed?: Fexibiliteit en deskundigheid docent

5.0

Wat vond u goed?: Concreet inspelen op de verschillende bedrijfstakken waarin we werken.

Cursus CRM: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus CRM: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus CRM bedragen €1.499,- (€1.813,- incl. BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Cursus CRM: Virtuele training

De Cursus CRM online

Wil je de Cursus CRM online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus CRM speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus CRM!

CRM (Customer Relationship management) is een business strategie die de relatie met uw klant als uitgangspunt neemt. Niet het product of proces, maar de klant staat centraal in de bedrijfsvoering. Tijdens de Cursus CRM zullen we hier uitgebreid bij stilstaan. U zult versteld staan van de mogelijkheden.

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 3 dagen / € 1.499 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    31-10-2018, Utrecht  
    29-11-2018, Utrecht  
    11-01-2019, Utrecht  
    11-02-2019, Utrecht  
    12-03-2019, Utrecht  
    10-04-2019, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus CRM: Inleiding

Welkom bij de Cursus CRM

Uw bedrijf verbetert haar concurrentiepositie door beter in te spelen op de behoeften van uw klant. Kortom: CRM streeft naar klantgerichter opereren. Lange tijd onderschat maar tegenwoordig niet meer weg te denken in uw bedrijfsstrategie.

Tijdens de cursus

Tijdens de Cursus CRM ontdekt u wat CRM voor uw organisatie kan betekenen en hoe u dit optimaal kunt benutten. Stapsgewijs komt u erachter wat nodig is om CRM succesvol te implementeren in uw organisatie. Van de strategie tot het kiezen van een passend CRM systeem.

Cursus CRM: Modulen

De Cursus CRM bestaat uit zes modulen die samen drie lesdagen beslaan. Hieronder beschrijven we de modulen die in de cursus de revue passeren

CRM strategieën

De basis van het CRM-succes is de strategie. De CRM-strategie moet overeenkomen met de organisatiestrategie. Tijdens deze module komen verschillende praktijkvoorbeelden aan bod. U kunt zelf bepalen welke het beste bij uw organisatie past. Tevens gaat u aan de slag met een CRM-strategie voor uw organisatie. Wat is het doel, hoe is het te bewerkstelligen en wat zijn de voor- en nadelen?

CRM in uw organisatie

In de kern draait het bij CRM om het centraal stellen van de klant in de bedrijfsvoering. Alleen door CRM transparant te maken en door draagvlak te creëren kunnen goede resultaten worden verwacht. Tijdens deze module besteden we aandacht aan de inrichting van de marketing, de verkoop en de service, de taken en verantwoordelijkheden van diverse afdelingen en tenslotte politieke issues.

Bedrijfsprocessen

Naast het creëren van draagvlak zult u ook de bedrijfsprocessen moeten analyseren en beslissen welke opnieuw moeten worden ingericht en op welke manier. Het is noodzakelijk om CRM te integreren in alle bedrijfsprocessen. Dit zal deze module uitgebreid aan bod komen. Verschillende tips en trucs zullen de revue passeren.

Klantinformatie en CRM

Klantinformatie is essentieel in het CRM-proces. Maar hoe gaat u om met deze gegevens? Hoe wordt de informatie gevonden, opgeslagen en geanalyseerd? De docent laat u zien hoe u de gegevens het beste kunt analyseren en welke acties erop ondernomen kunnen worden. Een belangrijk onderdeel in het proces.

CRM systemen

De uitdaging is om de klant het gevoel te geven dat deze met één uniforme organisatie te maken heeft die klant van A tot Z bijstaat. CRM systemen helpen daarbij. Het biedt de mogelijkheid om de gegevens van de klant centraal te beheren en te coördineren (multichannel CRM). In deze module passeren verschillende CRM systemen de revue. Wat is het, wat doen ze en wat zijn de mogelijkheden. Samen met de docent bekijkt u welk CRM systeem het meest geschikt is voor u.

Praktijkcase

De praktijkcase zal als een rode draad door de Cursus CRM lopen. Voorafgaand aan de Cursus CRM kunt u uw eigen case doorgeven aan de docent. Hij zal daar tijdens de cursus rekening mee houden en zonodig de materie aan aanpassen. U kunt uw eigen praktijkcase meenemen zodat u al tijdens de Cursus CRM aan de slag gaat voor uw eigen opdracht.

Cursus CRM: Beoordelingen

5.0

Wat vond u goed?: Uitstekende docent met veel praktijkervaring gaf veel meerwaarde aan de cursus. Ook zijn op maat aanvullingen op het opleidingsmateriaal en aandacht voor onze specifieke case-situatie. Deze docent heeft ervoor gezorgd dat ik meer dan tevreden ben over de cursus!

5.0

Wat vond u goed?: Fexibiliteit en deskundigheid docent

5.0

Wat vond u goed?: Concreet inspelen op de verschillende bedrijfstakken waarin we werken.

Cursus CRM: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus CRM: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus CRM bedragen €1.499,- (€1.813,- incl. BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Cursus CRM: Virtuele training

De Cursus CRM online

Wil je de Cursus CRM online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus CRM speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus CRM!

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.