Cursus CRM

  • 3 dagen
  • 1499
  • eerstvolgende startdatum 12 februari  startgarantie

CRM (Customer Relationship management) is een business strategie die de relatie met uw klant als uitgangspunt neemt. Niet het product of proces, maar de klant staat centraal in de bedrijfsvoering. Tijdens de Cursus CRM zullen we hier uitgebreid bij stilstaan. U zult versteld staan van de mogelijkheden.

CRM (Customer Relationship management) is een business strategie die de relatie met uw klant als uitgangspunt neemt. Niet het product of proces, maar de klant staat centraal in de bedrijfsvoering. Tijdens de Cursus CRM zullen we hier uitgebreid bij stilstaan. U zult versteld staan van de mogelijkheden.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kenmerken Cursus CRM

Alle startdata
Waar en wanneer wilt u de opleiding volgen?

Beoordelingen

Cursus CRM

Wat vond u goed?: Uitstekende docent met veel praktijkervaring gaf veel meerwaarde aan de cursus. Ook zijn op maat aanvullingen op het opleidingsmateriaal en aandacht voor onze specifieke case-situatie. Deze docent heeft ervoor gezorgd dat ik meer dan tevreden ben over de cursus!

A.J.E.E. van den Broek te Nijmegen 5.0
Alle beoordelingen

Cursus CRM: Inleiding

Welkom bij de Cursus CRM

Uw bedrijf verbetert haar concurrentiepositie door beter in te spelen op de behoeften van uw klant. Kortom: CRM streeft naar klantgerichter opereren. Lange tijd onderschat maar tegenwoordig niet meer weg te denken in uw bedrijfsstrategie.

Tijdens de cursus

Tijdens de Cursus CRM ontdekt u wat CRM voor uw organisatie kan betekenen en hoe u dit optimaal kunt benutten. Stapsgewijs komt u erachter wat nodig is om CRM succesvol te implementeren in uw organisatie. Van de strategie tot het kiezen van een passend CRM systeem.

Cursus CRM: Modulen

De Cursus CRM bestaat uit zes modulen die samen drie lesdagen beslaan. Hieronder beschrijven we de modulen die in de cursus de revue passeren

CRM strategieën

De basis van het CRM-succes is de strategie. De CRM-strategie moet overeenkomen met de organisatiestrategie. Tijdens deze module komen verschillende praktijkvoorbeelden aan bod. U kunt zelf bepalen welke het beste bij uw organisatie past. Tevens gaat u aan de slag met een CRM-strategie voor uw organisatie. Wat is het doel, hoe is het te bewerkstelligen en wat zijn de voor- en nadelen?

CRM in uw organisatie

In de kern draait het bij CRM om het centraal stellen van de klant in de bedrijfsvoering. Alleen door CRM transparant te maken en door draagvlak te creëren kunnen goede resultaten worden verwacht. Tijdens deze module besteden we aandacht aan de inrichting van de marketing, de verkoop en de service, de taken en verantwoordelijkheden van diverse afdelingen en tenslotte politieke issues.

Bedrijfsprocessen

Naast het creëren van draagvlak zult u ook de bedrijfsprocessen moeten analyseren en beslissen welke opnieuw moeten worden ingericht en op welke manier. Het is noodzakelijk om CRM te integreren in alle bedrijfsprocessen. Dit zal deze module uitgebreid aan bod komen. Verschillende tips en trucs zullen de revue passeren.

Klantinformatie en CRM

Klantinformatie is essentieel in het CRM-proces. Maar hoe gaat u om met deze gegevens? Hoe wordt de informatie gevonden, opgeslagen en geanalyseerd? De docent laat u zien hoe u de gegevens het beste kunt analyseren en welke acties erop ondernomen kunnen worden. Een belangrijk onderdeel in het proces.

CRM systemen

De uitdaging is om de klant het gevoel te geven dat deze met één uniforme organisatie te maken heeft die klant van A tot Z bijstaat. CRM systemen helpen daarbij. Het biedt de mogelijkheid om de gegevens van de klant centraal te beheren en te coördineren (multichannel CRM). In deze module passeren verschillende CRM systemen de revue. Wat is het, wat doen ze en wat zijn de mogelijkheden. Samen met de docent bekijkt u welk CRM systeem het meest geschikt is voor u.

Praktijkcase

De praktijkcase zal als een rode draad door de Cursus CRM lopen. Voorafgaand aan de Cursus CRM kunt u uw eigen case doorgeven aan de docent. Hij zal daar tijdens de cursus rekening mee houden en zonodig de materie aan aanpassen. U kunt uw eigen praktijkcase meenemen zodat u al tijdens de Cursus CRM aan de slag gaat voor uw eigen opdracht.

Cursus CRM: Beoordelingen

5.0

Wat vond u goed?: Uitstekende docent met veel praktijkervaring gaf veel meerwaarde aan de cursus. Ook zijn op maat aanvullingen op het opleidingsmateriaal en aandacht voor onze specifieke case-situatie. Deze docent heeft ervoor gezorgd dat ik meer dan tevreden ben over de cursus!

5.0

Wat vond u goed?: Fexibiliteit en deskundigheid docent

5.0

Wat vond u goed?: Concreet inspelen op de verschillende bedrijfstakken waarin we werken.

Cursus CRM: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Startgarantie

Al onze trainingen worden gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Cursus CRM: Tarieven

Tarief

De Cursus CRM kost € 1499,- (€ 1813,- incl. BTW).

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Subsidieregeling praktijkleren kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Cursus CRM: Virtuele training

De Cursus CRM online

Wil je de Cursus CRM online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus CRM speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus CRM!

CRM (Customer Relationship management) is een business strategie die de relatie met uw klant als uitgangspunt neemt. Niet het product of proces, maar de klant staat centraal in de bedrijfsvoering. Tijdens de Cursus CRM zullen we hier uitgebreid bij stilstaan. U zult versteld staan van de mogelijkheden.

Cursus CRM: Inleiding

Welkom bij de Cursus CRM

Uw bedrijf verbetert haar concurrentiepositie door beter in te spelen op de behoeften van uw klant. Kortom: CRM streeft naar klantgerichter opereren. Lange tijd onderschat maar tegenwoordig niet meer weg te denken in uw bedrijfsstrategie.

Tijdens de cursus

Tijdens de Cursus CRM ontdekt u wat CRM voor uw organisatie kan betekenen en hoe u dit optimaal kunt benutten. Stapsgewijs komt u erachter wat nodig is om CRM succesvol te implementeren in uw organisatie. Van de strategie tot het kiezen van een passend CRM systeem.

Cursus CRM: Modulen

De Cursus CRM bestaat uit zes modulen die samen drie lesdagen beslaan. Hieronder beschrijven we de modulen die in de cursus de revue passeren

CRM strategieën

De basis van het CRM-succes is de strategie. De CRM-strategie moet overeenkomen met de organisatiestrategie. Tijdens deze module komen verschillende praktijkvoorbeelden aan bod. U kunt zelf bepalen welke het beste bij uw organisatie past. Tevens gaat u aan de slag met een CRM-strategie voor uw organisatie. Wat is het doel, hoe is het te bewerkstelligen en wat zijn de voor- en nadelen?

CRM in uw organisatie

In de kern draait het bij CRM om het centraal stellen van de klant in de bedrijfsvoering. Alleen door CRM transparant te maken en door draagvlak te creëren kunnen goede resultaten worden verwacht. Tijdens deze module besteden we aandacht aan de inrichting van de marketing, de verkoop en de service, de taken en verantwoordelijkheden van diverse afdelingen en tenslotte politieke issues.

Bedrijfsprocessen

Naast het creëren van draagvlak zult u ook de bedrijfsprocessen moeten analyseren en beslissen welke opnieuw moeten worden ingericht en op welke manier. Het is noodzakelijk om CRM te integreren in alle bedrijfsprocessen. Dit zal deze module uitgebreid aan bod komen. Verschillende tips en trucs zullen de revue passeren.

Klantinformatie en CRM

Klantinformatie is essentieel in het CRM-proces. Maar hoe gaat u om met deze gegevens? Hoe wordt de informatie gevonden, opgeslagen en geanalyseerd? De docent laat u zien hoe u de gegevens het beste kunt analyseren en welke acties erop ondernomen kunnen worden. Een belangrijk onderdeel in het proces.

CRM systemen

De uitdaging is om de klant het gevoel te geven dat deze met één uniforme organisatie te maken heeft die klant van A tot Z bijstaat. CRM systemen helpen daarbij. Het biedt de mogelijkheid om de gegevens van de klant centraal te beheren en te coördineren (multichannel CRM). In deze module passeren verschillende CRM systemen de revue. Wat is het, wat doen ze en wat zijn de mogelijkheden. Samen met de docent bekijkt u welk CRM systeem het meest geschikt is voor u.

Praktijkcase

De praktijkcase zal als een rode draad door de Cursus CRM lopen. Voorafgaand aan de Cursus CRM kunt u uw eigen case doorgeven aan de docent. Hij zal daar tijdens de cursus rekening mee houden en zonodig de materie aan aanpassen. U kunt uw eigen praktijkcase meenemen zodat u al tijdens de Cursus CRM aan de slag gaat voor uw eigen opdracht.

Cursus CRM: Beoordelingen

5.0

Wat vond u goed?: Uitstekende docent met veel praktijkervaring gaf veel meerwaarde aan de cursus. Ook zijn op maat aanvullingen op het opleidingsmateriaal en aandacht voor onze specifieke case-situatie. Deze docent heeft ervoor gezorgd dat ik meer dan tevreden ben over de cursus!

5.0

Wat vond u goed?: Fexibiliteit en deskundigheid docent

5.0

Wat vond u goed?: Concreet inspelen op de verschillende bedrijfstakken waarin we werken.

Cursus CRM: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Startgarantie

Al onze trainingen worden gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Cursus CRM: Tarieven

Tarief

De Cursus CRM kost € 1499,- (€ 1813,- incl. BTW).

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Subsidieregeling praktijkleren kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Cursus CRM: Virtuele training

De Cursus CRM online

Wil je de Cursus CRM online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus CRM speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus CRM!

Speciale deals ontvangen? Meld je aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Uw inschrijving is verwerkt.