Opleiding Customer Journey en Experience

  • 2 dagen
  • 1199
  • eerstvolgende startdatum 7 februari  startgarantie

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience leer je hoe je klantinzichten vergroot en de klantreis in beeld brengt. Deze reis ga je vervolgens uitbreiden met emoties en beleving van de klant. Bovendien leer je wanneer je de juiste marketingkanalen -en middelen inzet voor een optimaal resultaat.

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience leer je hoe je klantinzichten vergroot en de klantreis in beeld brengt. Deze reis ga je vervolgens uitbreiden met emoties en beleving van de klant. Bovendien leer je wanneer je de juiste marketingkanalen -en middelen inzet voor een optimaal resultaat.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kenmerken Opleiding Customer Journey en Experience

Alle startdata
Waar en wanneer wilt u de opleiding volgen?

Opleiding Customer Journey en Experience : Inleiding

De customer journey is de visualisatie van verschillende stadia die jouw klant doorloopt voordat hij bijvoorbeeld overgaat tot aankoop van een product. Deze klantreis is belangrijk om inzicht te krijgen in de online en offline marketingkanalen die de klant gebruikt. Een customer journey kan je heel basic in kaart brengen, maar je kunt hem ook uitbreiden met emoties en beleving. Door dit te doen krijg je beter inzicht in de behoeften en pijnpunten van de klant. Deze emoties en beleving van de klant noemen we ook wel customer experience.

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience leer je hoe je meer inzicht krijgt in jouw klanten. Je gaat in kaart brengen wat hun behoeften zijn en brengt de klantreis in beeld. Deze klantreis ga je vervolgens compleet maken met klantbeleving en emoties. Tot slot leer je hoe je deze customer journey implementeert binnen de marketingactiviteiten van je organisatie. We behandelen welke content je nodig hebt en op welk moment je de juiste marketingkanalen inzet.

Resultaat van de Opleiding Customer Journey en Experience

Na de Opleiding Customer Journey en Experience :

  • Weet jij hoe je inzicht krijgt in de interesses en behoeften van jouw klant
  • Kan je buyer persona’s ontwikkelen
  • Heb je inzicht in de theorie rondom buyer persona’s, customer journey en customer experience
  • Heb je kennis van verschillende onderzoeksmethoden rondom dataverzameling
  • Weet jij welke KPI’s je moet opstellen
  • Kan jij een customer journey in kaart brengen en visualiseren
  • Weet jij welke marketingkanalen en content je moet inzetten
  • Weet jij hoe je customer experience kunt toevoegen aan de customer journey
  • Kan jij bepalen welke rol organisatie, merk en werknemers spelen in relatie tot customer experience.

Verder studeren na de Opleiding Customer Journey en Experience ?

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience heb je geleerd hoe je data verzamelt om de klantreis zo nauwkeurig mogelijk in beeld te brengen. Wil je hier meer over leren en jezelf in specialiseren? Volg dan de training Marketing Analytics en Big Data. Tijdens deze training leer je hoe je klantdata omzet naar intelligente en succesvolle marketing. Je leert werken met marketing analytics technieken en tools. Tot slot weet je na de training hoe je data helder visualiseert en presenteert.

Opleiding Customer Journey en Experience : Modulen

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience komen de volgende onderwerpen aan bod.

Kennismaken met buyer persona’s

Buyer persona’s ontwikkelen

  • Starten met buyer persona’s
  • Data verzamelen
    • Kwantitatieve onderzoeksmethoden
    • Kwalitatieve onderzoeksmethoden
  • Patronen ontdekken
  • Doelen opstellen

Breng de klantreis in beeld

  • Introductie customer journey
  • Waarom customer journey
  • Voordelen customer journey
  • Typen customer journey

Starten met de customer journey

  • Databronnen voor customer journey
  • Customer journey map maken
  • Touchpoints identificeren
  • Integratie online en offline kanalen
  • Customer journey mapping
  • The decision journey
  • KPI’s opstellen
  • KPI’s meten
  • Implementatie, evaluatie en optimalisatie

Customer journey en contentcreatie

  • De rol van content
  • Welke marketingkanalen kies je?
  • Het managen van contentcreatie
  • Passende content voor elk stadium in de klantreis

Klantreis uitbreiden met customer experience

  • Het toevoegen van emoties en ervaringen aan customer journey (experience maps)
  • Customer experience strategie
  • Meten van klantbeleving in relatie tot NPS
  • Werknemerstevredenheid
  • Customer Feedback
  • Rol van merkidentiteit en merkwaarden
  • Rol van werknemers
  • Customer centric organisatie

Opleiding Customer Journey en Experience : Praktijkcase

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat direct aan de slag met jouw eigen customer journey en experience map. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, deze mag uiteraard ook fictief zijn.

Opleiding Customer Journey en Experience : Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Opleiding Customer Journey en Experience verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Opleiding Customer Journey en Experience : Doelgroep

Deze Opleiding Customer Journey en Experience is geschikt voor de marketing- en communicatieprofessional die meer succes wil met zijn of haar marketinginspanningen door het vergroten van klantinzichten en begeleiden van klanten tijdens hun zoektocht naar een product of dienst.

Opleiding Customer Journey en Experience : Voorkennis

Voor de Opleiding Customer Journey en Experience is minimaal 1 jaar werkervaring op het gebied van marketing- en communicatie vereist. Bovendien bezit je minimaal HBO werk- en denkniveau.

Opleiding Customer Journey en Experience : Gerelateerde content

Opleiding Customer Journey en Experience : Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Startgarantie

Al onze trainingen worden gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Opleiding Customer Journey en Experience : Tarieven

Tarief

De Opleiding Customer Journey en Experience kost € 1199,- (€ 1450,- incl. BTW).

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Subsidieregeling praktijkleren kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Opleiding Customer Journey en Experience : Virtuele training

De Opleiding Customer Journey en Experience online

Wil je de Opleiding Customer Journey en Experience online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Opleiding Customer Journey en Experience speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Opleiding Customer Journey en Experience !

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience leer je hoe je klantinzichten vergroot en de klantreis in beeld brengt. Deze reis ga je vervolgens uitbreiden met emoties en beleving van de klant. Bovendien leer je wanneer je de juiste marketingkanalen -en middelen inzet voor een optimaal resultaat.

Opleiding Customer Journey en Experience : Inleiding

De customer journey is de visualisatie van verschillende stadia die jouw klant doorloopt voordat hij bijvoorbeeld overgaat tot aankoop van een product. Deze klantreis is belangrijk om inzicht te krijgen in de online en offline marketingkanalen die de klant gebruikt. Een customer journey kan je heel basic in kaart brengen, maar je kunt hem ook uitbreiden met emoties en beleving. Door dit te doen krijg je beter inzicht in de behoeften en pijnpunten van de klant. Deze emoties en beleving van de klant noemen we ook wel customer experience.

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience leer je hoe je meer inzicht krijgt in jouw klanten. Je gaat in kaart brengen wat hun behoeften zijn en brengt de klantreis in beeld. Deze klantreis ga je vervolgens compleet maken met klantbeleving en emoties. Tot slot leer je hoe je deze customer journey implementeert binnen de marketingactiviteiten van je organisatie. We behandelen welke content je nodig hebt en op welk moment je de juiste marketingkanalen inzet.

Resultaat van de Opleiding Customer Journey en Experience

Na de Opleiding Customer Journey en Experience :

  • Weet jij hoe je inzicht krijgt in de interesses en behoeften van jouw klant
  • Kan je buyer persona’s ontwikkelen
  • Heb je inzicht in de theorie rondom buyer persona’s, customer journey en customer experience
  • Heb je kennis van verschillende onderzoeksmethoden rondom dataverzameling
  • Weet jij welke KPI’s je moet opstellen
  • Kan jij een customer journey in kaart brengen en visualiseren
  • Weet jij welke marketingkanalen en content je moet inzetten
  • Weet jij hoe je customer experience kunt toevoegen aan de customer journey
  • Kan jij bepalen welke rol organisatie, merk en werknemers spelen in relatie tot customer experience.

Verder studeren na de Opleiding Customer Journey en Experience ?

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience heb je geleerd hoe je data verzamelt om de klantreis zo nauwkeurig mogelijk in beeld te brengen. Wil je hier meer over leren en jezelf in specialiseren? Volg dan de training Marketing Analytics en Big Data. Tijdens deze training leer je hoe je klantdata omzet naar intelligente en succesvolle marketing. Je leert werken met marketing analytics technieken en tools. Tot slot weet je na de training hoe je data helder visualiseert en presenteert.

Opleiding Customer Journey en Experience : Modulen

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience komen de volgende onderwerpen aan bod.

Kennismaken met buyer persona’s

Buyer persona’s ontwikkelen

  • Starten met buyer persona’s
  • Data verzamelen
    • Kwantitatieve onderzoeksmethoden
    • Kwalitatieve onderzoeksmethoden
  • Patronen ontdekken
  • Doelen opstellen

Breng de klantreis in beeld

  • Introductie customer journey
  • Waarom customer journey
  • Voordelen customer journey
  • Typen customer journey

Starten met de customer journey

  • Databronnen voor customer journey
  • Customer journey map maken
  • Touchpoints identificeren
  • Integratie online en offline kanalen
  • Customer journey mapping
  • The decision journey
  • KPI’s opstellen
  • KPI’s meten
  • Implementatie, evaluatie en optimalisatie

Customer journey en contentcreatie

  • De rol van content
  • Welke marketingkanalen kies je?
  • Het managen van contentcreatie
  • Passende content voor elk stadium in de klantreis

Klantreis uitbreiden met customer experience

  • Het toevoegen van emoties en ervaringen aan customer journey (experience maps)
  • Customer experience strategie
  • Meten van klantbeleving in relatie tot NPS
  • Werknemerstevredenheid
  • Customer Feedback
  • Rol van merkidentiteit en merkwaarden
  • Rol van werknemers
  • Customer centric organisatie

Opleiding Customer Journey en Experience : Praktijkcase

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat direct aan de slag met jouw eigen customer journey en experience map. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, deze mag uiteraard ook fictief zijn.

Opleiding Customer Journey en Experience : Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Startgarantie

Al onze trainingen worden gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Opleiding Customer Journey en Experience : Tarieven

Tarief

De Opleiding Customer Journey en Experience kost € 1199,- (€ 1450,- incl. BTW).

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Subsidieregeling praktijkleren kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Opleiding Customer Journey en Experience : Virtuele training

De Opleiding Customer Journey en Experience online

Wil je de Opleiding Customer Journey en Experience online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Opleiding Customer Journey en Experience speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Opleiding Customer Journey en Experience !

Speciale deals ontvangen? Meld je aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Uw inschrijving is verwerkt.