Cursus Direct Marketing Professional

  • 3 dagen
  • 1299
  • eerstvolgende startdatum 7 mei

Direct Marketing is een vorm van promotie waarbij u direct contact legt met een geselecteerde groep afnemers. Tijdens de Cursus Direct Marketing Professional ontdekt u wat dit medium voor uw organisatie kan betekenen en hoe u dit optimaal kunt benutten. Stapsgewijs komt u erachter wat nodig is om een succesvolle direct marketing strategie uit te stippelen.

Direct Marketing is een vorm van promotie waarbij u direct contact legt met een geselecteerde groep afnemers. Tijdens de Cursus Direct Marketing Professional ontdekt u wat dit medium voor uw organisatie kan betekenen en hoe u dit optimaal kunt benutten. Stapsgewijs komt u erachter wat nodig is om een succesvolle direct marketing strategie uit te stippelen.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kenmerken Cursus Direct Marketing Professional

Beoordelingen

Cursus Direct Marketing Professional

Wat vond u goed?: De docent heeft de feedback die ik heb gegeven de tweede dag goed opgepakt. De eerste dag kreeg ik sterk het gevoel dat het alleen maar "zenden" was en we in 2 dagen door de stof heenmoesten, waar eigenlijk 3 dagen voor stond. Dit heb ik tijdens de eerste dag besproken met de docent en ook met Eduvusion. De docent heeft dit de tweede dag goed opgepakt en meer gekeken naar de wensen van de deelnemers.

E. Jaspers te Amsterdam 3.3
Alle beoordelingen

Cursus Direct Marketing Professional: Inleiding

Welkom bij de Cursus Direct Marketing Professional

Een belangrijk kenmerk van Direct Marketing is dat het interactief is. Verder kent het nog meer voordelen. Uw klant voelt zich persoonlijk aangesproken en uw actie is meetbaar. Verder zijn korte termijn doelstellingen makkelijker te bewerkstelligen en kunt u gesegmenteerd communiceren. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Praktijkcase

De Cursus Direct Marketing Professional is praktijkgericht. Uw kunt uw eigen praktijkcase meenemen waar u tijdens de cursus aan werkt. De docenten zijn ervaren marketeers met jarenlange ervaring in deze branche. Zij kennen de kneepjes van het vak!

Cursus Direct Marketing Professional: Modulen

Direct Marketing strategie

Een goed onderbouwde strategie is het fundament van succesvolle Direct Marketing (DM) campagne. De eerste stap in DM is dus het realiseren en vastleggen van de doelstellingen en de strategie. Hierbij gaat het om contact met de doelgroep. Oftewel interactief contact; persoonlijk en op maat. Tijdens deze module zullen we aan de slag gaan met verschillende soorten strategieën. Verschillende praktijkvoorbeelden zullen de revue passeren.

Direct marketing in uw organisatie

Een Direct Marketing campagne werkt pas echt wanneer dit in de complete organisatie is geïntegreerd. Tijdens deze module laten we u zien hoe u een Direct marketing campagne kunt implementeren in uw bedrijfsstrategie. Verschillende bedrijfsprocessen en bedrijfsactiviteiten worden doorgelicht. Uw eigen situatie komt hierbij ook aan bod.

Direct marketing analyse

Tijdens een Direct Marketing campagne verzamelt u veel informatie van een gesegmenteerde doelgroep. Dit is ongestructureerde informatie waar u nog niet veel mee kan. Tijdens deze module proberen we inzicht te verschaffen in de mogelijkheden en technieken om data-analyse uit te voeren. Ook is het belangrijk om informatie van data te vertalen naar klantkennis. Hier zullen we uitgebreid bij stilstaan.

Direct marketing en communicatie

Commnicatie is een belangrijk onderdeel van een Direct Marketing campagne. Tijdens deze module zullen we het belang van communicatie binnen de direct marketing strategie duidelijk maken en gaan we aan de slag met het ontwikkelen van een duidelijk communicatiebeleid.

DM in relatie tot Internet

Internet is een snelle manier om direct marketing middelen in te zetten. Het moet echter wel op de juiste manier ingezet worden. In deze module zullen we ingaan op de mogelijkheden van het medium internet, de vele voordelen, maar ook de nadelen passeren de revue. Dit alles in relatie tot Direct Marketing.

Direct Marketing onderzoek

Tenslotte bespreken we het Direct Marketing onderzoek. Voordat u een bepaald budget uittrekt voor een campagne moet u zeker zijn dat u de juiste doelgroep bereikt met de juiste acties. Tijdens deze module zullen we u kennis laten maken met verschillende onderzoeksmethoden en leren we u de uitslag van het onderzoek te vertalen naar een Direct Marketing strategie.

Praktijkcase

Tijdens de workshop krijgt u te maken met een praktijkcase U heeft hierbij de mogelijkheid om uw eigen case mee te nemen. De case zal door de docent en de mededeelnemers besproken worden. Aan de hand van de cases en praktijkvoorbeelden wordt u geïnspireerd om het onderste uit de kan te halen.

Cursus Direct Marketing Professional: Beoordelingen

3.3

Wat vond u goed?: De docent heeft de feedback die ik heb gegeven de tweede dag goed opgepakt. De eerste dag kreeg ik sterk het gevoel dat het alleen maar "zenden" was en we in 2 dagen door de stof heenmoesten, waar eigenlijk 3 dagen voor stond. Dit heb ik tijdens de eerste dag besproken met de docent en ook met Eduvusion. De docent heeft dit de tweede dag goed opgepakt en meer gekeken naar de wensen van de deelnemers.

Cursus Direct Marketing Professional: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.


Cursus Direct Marketing Professional: Tarieven

Tarief

De Cursus Direct Marketing Professional kost €1299,- (€1571,- incl. BTW).

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Subsidieregeling praktijkleren kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Cursus Direct Marketing Professional: Virtuele training

De Cursus Direct Marketing Professional online

Wil je de Cursus Direct Marketing Professional online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Direct Marketing Professional speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Direct Marketing Professional!

Direct Marketing is een vorm van promotie waarbij u direct contact legt met een geselecteerde groep afnemers. Tijdens de Cursus Direct Marketing Professional ontdekt u wat dit medium voor uw organisatie kan betekenen en hoe u dit optimaal kunt benutten. Stapsgewijs komt u erachter wat nodig is om een succesvolle direct marketing strategie uit te stippelen.

Cursus Direct Marketing Professional: Inleiding

Welkom bij de Cursus Direct Marketing Professional

Een belangrijk kenmerk van Direct Marketing is dat het interactief is. Verder kent het nog meer voordelen. Uw klant voelt zich persoonlijk aangesproken en uw actie is meetbaar. Verder zijn korte termijn doelstellingen makkelijker te bewerkstelligen en kunt u gesegmenteerd communiceren. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Praktijkcase

De Cursus Direct Marketing Professional is praktijkgericht. Uw kunt uw eigen praktijkcase meenemen waar u tijdens de cursus aan werkt. De docenten zijn ervaren marketeers met jarenlange ervaring in deze branche. Zij kennen de kneepjes van het vak!

Cursus Direct Marketing Professional: Modulen

Direct Marketing strategie

Een goed onderbouwde strategie is het fundament van succesvolle Direct Marketing (DM) campagne. De eerste stap in DM is dus het realiseren en vastleggen van de doelstellingen en de strategie. Hierbij gaat het om contact met de doelgroep. Oftewel interactief contact; persoonlijk en op maat. Tijdens deze module zullen we aan de slag gaan met verschillende soorten strategieën. Verschillende praktijkvoorbeelden zullen de revue passeren.

Direct marketing in uw organisatie

Een Direct Marketing campagne werkt pas echt wanneer dit in de complete organisatie is geïntegreerd. Tijdens deze module laten we u zien hoe u een Direct marketing campagne kunt implementeren in uw bedrijfsstrategie. Verschillende bedrijfsprocessen en bedrijfsactiviteiten worden doorgelicht. Uw eigen situatie komt hierbij ook aan bod.

Direct marketing analyse

Tijdens een Direct Marketing campagne verzamelt u veel informatie van een gesegmenteerde doelgroep. Dit is ongestructureerde informatie waar u nog niet veel mee kan. Tijdens deze module proberen we inzicht te verschaffen in de mogelijkheden en technieken om data-analyse uit te voeren. Ook is het belangrijk om informatie van data te vertalen naar klantkennis. Hier zullen we uitgebreid bij stilstaan.

Direct marketing en communicatie

Commnicatie is een belangrijk onderdeel van een Direct Marketing campagne. Tijdens deze module zullen we het belang van communicatie binnen de direct marketing strategie duidelijk maken en gaan we aan de slag met het ontwikkelen van een duidelijk communicatiebeleid.

DM in relatie tot Internet

Internet is een snelle manier om direct marketing middelen in te zetten. Het moet echter wel op de juiste manier ingezet worden. In deze module zullen we ingaan op de mogelijkheden van het medium internet, de vele voordelen, maar ook de nadelen passeren de revue. Dit alles in relatie tot Direct Marketing.

Direct Marketing onderzoek

Tenslotte bespreken we het Direct Marketing onderzoek. Voordat u een bepaald budget uittrekt voor een campagne moet u zeker zijn dat u de juiste doelgroep bereikt met de juiste acties. Tijdens deze module zullen we u kennis laten maken met verschillende onderzoeksmethoden en leren we u de uitslag van het onderzoek te vertalen naar een Direct Marketing strategie.

Praktijkcase

Tijdens de workshop krijgt u te maken met een praktijkcase U heeft hierbij de mogelijkheid om uw eigen case mee te nemen. De case zal door de docent en de mededeelnemers besproken worden. Aan de hand van de cases en praktijkvoorbeelden wordt u geïnspireerd om het onderste uit de kan te halen.

Cursus Direct Marketing Professional: Beoordelingen

3.3

Wat vond u goed?: De docent heeft de feedback die ik heb gegeven de tweede dag goed opgepakt. De eerste dag kreeg ik sterk het gevoel dat het alleen maar "zenden" was en we in 2 dagen door de stof heenmoesten, waar eigenlijk 3 dagen voor stond. Dit heb ik tijdens de eerste dag besproken met de docent en ook met Eduvusion. De docent heeft dit de tweede dag goed opgepakt en meer gekeken naar de wensen van de deelnemers.

Cursus Direct Marketing Professional: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.


Cursus Direct Marketing Professional: Tarieven

Tarief

De Cursus Direct Marketing Professional kost €1299,- (€1571,- incl. BTW).

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Subsidieregeling praktijkleren kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Cursus Direct Marketing Professional: Virtuele training

De Cursus Direct Marketing Professional online

Wil je de Cursus Direct Marketing Professional online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Direct Marketing Professional speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Direct Marketing Professional!

Speciale deals ontvangen? Meld je aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Uw inschrijving is verwerkt.