Cursus Social Media Monitoring

  • 2 dagen
  • 1399
  • eerstvolgende startdatum 7 mei

Social media is één van de laatste aardverschuivingen in marketingland en geniet een onlosmakelijke verbinding met de marketing zoals u die kent. Vele mensen, waaronder uw doelgroep, maken hier gebruik van. U heeft hier al op ingespeeld door het uitrollen van een aantal marketingcampagnes, maar wat is nu daadwerkelijk het resultaat geweest van uw inspanningen? Heeft u uw doelgroep wel bereikt en wat is de conversie? Tijdens de Cursus Social Media Monitoring gaan we in op een aantal monitoring tools. Aan de hand van diverse praktijkcases illustreren wij de voor- en nadelen en mogelijkheden van deze monitoring tools.

Social media is één van de laatste aardverschuivingen in marketingland en geniet een onlosmakelijke verbinding met de marketing zoals u die kent. Vele mensen, waaronder uw doelgroep, maken hier gebruik van. U heeft hier al op ingespeeld door het uitrollen van een aantal marketingcampagnes, maar wat is nu daadwerkelijk het resultaat geweest van uw inspanningen? Heeft u uw doelgroep wel bereikt en wat is de conversie? Tijdens de Cursus Social Media Monitoring gaan we in op een aantal monitoring tools. Aan de hand van diverse praktijkcases illustreren wij de voor- en nadelen en mogelijkheden van deze monitoring tools.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kenmerken Cursus Social Media Monitoring

Cursus Social Media Monitoring: Inleiding

Iedere campagne effectiever

Campagnes uitrollen is één ding. Nóg belangrijker is het om de resultaten te meten. Het succes van een campagne valt of staat met een goede monitoring. Converteert uw campagne niet of juist erg goed? Door te analyseren en optimaliseren kunt u uw campagne verbeteren of zelfs een andere campagne inzetten en volgende campagnes nog effectiever.

Monitoring tools en proces

Tijdens deze Cursus Social Media Monitoring gaan we in op een aantal monitoring tools. Aan de hand van diverse praktijkcases illustreren wij de voor- en nadelen en mogelijkheden van deze monitoring tools. U krijgt inzicht in het monitoring proces. Effectieve monitoring staat gelijk aan een optimaal ROI!

Cursus Social Media Monitoring: Modulen

Tijdens deze Cursus Social Media Monitoring worden de volgende onderwerpen achtereenvolgens behandeld:

Waarom Social Media Monitoring?

Het monitoren van wat er over uw organisatie gezegd wordt op het web en in het bijzonder via de sociale media. Waarom zou u dit willen? Heel simpel, wat vroeger vaste 'verjaardags-gespreksstof' was, heeft zich nu verplaatst naar het web. Uw klanten delen daar hun emoties -laagdrempelig- over aankopen, klachten of ervaringen. Het is dus voor uw organisatie van belang om inzicht te krijgen in deze informatiestroom.

Google Analytics en andere monitoring tools

Voordat u start met monitoren, is het van belang om te weten welk verkeer u wilt meten en wat uw doelstellingen zijn. Webcare (reputatie) is één mogelijkheid waarvoor u social media monitoring kunt inzetten. Bij marketingcampagnes kunt u de activiteit achterhalen. Iedere doelstelling zal dus de gemonitorde gegevens op een andere manier gebruiken. Er zijn veel monitoring tools, zowel gratis als betaalde varianten. Google Analytics is gratis en biedt mogelijkheden om uw websiteverkeer zorgvuldig in kaart te brengen. Wilt u echter weten wat er online over u gezegd wordt, dan kunt u kiezen voor een andere monitoring tool.

Sturen op conversie

Na het monitoren is het tijd voor de volgende stap. U weet waar uw klanten zich bevinden en wat ze belangrijk vinden. Het is nu tijd om te sturen op conversie. U brengt uw campagnes en de daaruit volgende resultaten in kaart. Deze resultaten meten we aan uw doelstellingen. Campagnes die onvoldoende converteren, worden verbeterd of geschrapt. Let op: monitoren is een continuproces! We illustreren dit proces aan de hand van praktijkcases.

Uw online reputatie

Het laagdrempelige aspect en de gebruiksvriendelijkheid van social media zorgen ervoor dat uw klanten steeds meer de weg vinden naar het web. Uw organisatie is dan ook steeds meer een speelbal geworden van de publieke opinie. Sterker nog: u bent wat anderen vinden dat u bent. Het managen van uw online reputatie is meer dan alleen het monitoren van negatieve berichten op social media en hierop inspelen. We sluiten deze cursus af met een crashcourse online reputatiemanagement.

Cursus Social Media Monitoring: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Social Media Monitoring verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Doelgroep

De Cursus Social Media Monitoring is voor iedereen die de resultaten van zijn/haar social media marketingcampagnes effectief wil monitoren om zo een optimaal ROI te bereiken.

Praktijkcase

Gedurende de Cursus Social Media Monitoring passen we de theorie meteen toe in de praktijk. U gaat daadwerkelijk aan de slag met uw eigen social media monitoring proces. Zorg er daarom voor dat u een praktijkcase heeft, waarmee u aan de slag kunt.

Discussieer mee!

Bent u op zoek naar een plek waar u vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wilt u zich omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Cursus Social Media Monitoring: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.


Cursus Social Media Monitoring: Tarieven

Tarief

De Cursus Social Media Monitoring kost €1399,- (€1692,- incl. BTW).

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Subsidieregeling praktijkleren kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Cursus Social Media Monitoring: Virtuele training

De Cursus Social Media Monitoring online

Wil je de Cursus Social Media Monitoring online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Social Media Monitoring speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Social Media Monitoring!

Social media is één van de laatste aardverschuivingen in marketingland en geniet een onlosmakelijke verbinding met de marketing zoals u die kent. Vele mensen, waaronder uw doelgroep, maken hier gebruik van. U heeft hier al op ingespeeld door het uitrollen van een aantal marketingcampagnes, maar wat is nu daadwerkelijk het resultaat geweest van uw inspanningen? Heeft u uw doelgroep wel bereikt en wat is de conversie? Tijdens de Cursus Social Media Monitoring gaan we in op een aantal monitoring tools. Aan de hand van diverse praktijkcases illustreren wij de voor- en nadelen en mogelijkheden van deze monitoring tools.

Cursus Social Media Monitoring: Inleiding

Iedere campagne effectiever

Campagnes uitrollen is één ding. Nóg belangrijker is het om de resultaten te meten. Het succes van een campagne valt of staat met een goede monitoring. Converteert uw campagne niet of juist erg goed? Door te analyseren en optimaliseren kunt u uw campagne verbeteren of zelfs een andere campagne inzetten en volgende campagnes nog effectiever.

Monitoring tools en proces

Tijdens deze Cursus Social Media Monitoring gaan we in op een aantal monitoring tools. Aan de hand van diverse praktijkcases illustreren wij de voor- en nadelen en mogelijkheden van deze monitoring tools. U krijgt inzicht in het monitoring proces. Effectieve monitoring staat gelijk aan een optimaal ROI!

Cursus Social Media Monitoring: Modulen

Tijdens deze Cursus Social Media Monitoring worden de volgende onderwerpen achtereenvolgens behandeld:

Waarom Social Media Monitoring?

Het monitoren van wat er over uw organisatie gezegd wordt op het web en in het bijzonder via de sociale media. Waarom zou u dit willen? Heel simpel, wat vroeger vaste 'verjaardags-gespreksstof' was, heeft zich nu verplaatst naar het web. Uw klanten delen daar hun emoties -laagdrempelig- over aankopen, klachten of ervaringen. Het is dus voor uw organisatie van belang om inzicht te krijgen in deze informatiestroom.

Google Analytics en andere monitoring tools

Voordat u start met monitoren, is het van belang om te weten welk verkeer u wilt meten en wat uw doelstellingen zijn. Webcare (reputatie) is één mogelijkheid waarvoor u social media monitoring kunt inzetten. Bij marketingcampagnes kunt u de activiteit achterhalen. Iedere doelstelling zal dus de gemonitorde gegevens op een andere manier gebruiken. Er zijn veel monitoring tools, zowel gratis als betaalde varianten. Google Analytics is gratis en biedt mogelijkheden om uw websiteverkeer zorgvuldig in kaart te brengen. Wilt u echter weten wat er online over u gezegd wordt, dan kunt u kiezen voor een andere monitoring tool.

Sturen op conversie

Na het monitoren is het tijd voor de volgende stap. U weet waar uw klanten zich bevinden en wat ze belangrijk vinden. Het is nu tijd om te sturen op conversie. U brengt uw campagnes en de daaruit volgende resultaten in kaart. Deze resultaten meten we aan uw doelstellingen. Campagnes die onvoldoende converteren, worden verbeterd of geschrapt. Let op: monitoren is een continuproces! We illustreren dit proces aan de hand van praktijkcases.

Uw online reputatie

Het laagdrempelige aspect en de gebruiksvriendelijkheid van social media zorgen ervoor dat uw klanten steeds meer de weg vinden naar het web. Uw organisatie is dan ook steeds meer een speelbal geworden van de publieke opinie. Sterker nog: u bent wat anderen vinden dat u bent. Het managen van uw online reputatie is meer dan alleen het monitoren van negatieve berichten op social media en hierop inspelen. We sluiten deze cursus af met een crashcourse online reputatiemanagement.

Cursus Social Media Monitoring: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.


Cursus Social Media Monitoring: Tarieven

Tarief

De Cursus Social Media Monitoring kost €1399,- (€1692,- incl. BTW).

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Subsidieregeling praktijkleren kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Cursus Social Media Monitoring: Virtuele training

De Cursus Social Media Monitoring online

Wil je de Cursus Social Media Monitoring online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Social Media Monitoring speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Social Media Monitoring!

Speciale deals ontvangen? Meld je aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Uw inschrijving is verwerkt.