Cursus Social Media Strategie

  • 2 dagen
  • 1.299
  • Eerstvolgende startdatum 5 oktober

Social Media dringen steeds verder door tot de uitgestippelde marketingstrategie van organisaties. Social media is geen doel, maar een middel. Online zijn is geen kwestie van technologische keuzes en afwegingen. Met een schuin oog naar uw concurrenten is verrijking van uw marketingstrategie door middel van social media dan ook een must voor het realiseren van succesvolle marketing. Tijdens de Cursus Social Media Strategie komen deze thema's uitgebreid aan bod.

Social Media dringen steeds verder door tot de uitgestippelde marketingstrategie van organisaties. Social media is geen doel, maar een middel. Online zijn is geen kwestie van technologische keuzes en afwegingen. Met een schuin oog naar uw concurrenten is verrijking van uw marketingstrategie door middel van social media dan ook een must voor het realiseren van succesvolle marketing. Tijdens de Cursus Social Media Strategie komen deze thema's uitgebreid aan bod.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 1.299 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    05-10-2018, Utrecht  
    05-11-2018, Utrecht  
    04-12-2018, Utrecht  
    09-01-2019, Utrecht  
    07-02-2019, Utrecht  
    08-03-2019, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Lees hier hoe anderen deze training waarderen

Cursus Social Media Strategie

Wat vond u goed?: De cursus behandelde het onderwerp over de gehele breedte. Er werd meer behandeld dan ik vooraf had gedacht.

L.C. Alflen te Utrecht 4.6
Alle beoordelingen

Cursus Social Media Strategie: Inleiding

Social Media stap 2: integratie

Social marketing is gemeengoed en mag niet ontbreken in uw marketingmix. U heeft dan ook al een aantal stappen gezet in deze richting, maar hoe nu verder? Het is tijd voor stap twee; het integreren van social media binnen uw marketingstrategie.

Strategievorming

Voordat u met een social media initiatief kunt starten, dient u intern orde op zaken te stellen. We beginnen deze Cursus Social Media Strategie dan ook met een nulmeting en doelgroepsbepaling. Uw offline doelgroep kan namelijk verschillen van uw online doelgroep. Vervolgens zetten we deze gegevens in het voetlicht van een strategisch kader en maken we een start met een social media strategie.

Cursus Social Media Strategie: Modulen

Tijdens de Cursus Social Media Strategie behandelen we de volgende onderwerpen:

Uw interne organisatie

Het feit dat u als organisatie 'iets' met social media moet (gaan) doen, hoort u overal om u heen. U bent dan ook al gestart met enkele initiatieven of denkt hierover na. Voordat u e.e.a. kunt implementeren, dient u uw organisatie klaar te stomen voor deze nieuwe stap. U formuleert probleemstellingen en/of aandachtspunten en brengt uw doelgroep in kaart. Houdt hierbij in gedachten dat uw offline doelgroep mogelijk verschilt van uw online doelgroep. Vervolgens komen doelstellingen aan bod.

Online gedrag van uw doelgroep

Om erachter te komen waar uw online doelgroep zich bevindt, is het verstandig om gebruik te maken van bestaande kwantitatieve onderzoeksmethoden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een telefonisch of online onderzoek. We bespreken de voor- en nadelen van diverse onderzoeksmethoden. U brengt in kaart waar uw doelgroep zich bevindt en beweegt. Kortom het afbakenen van het online gedrag van uw doelgroep.

Strategisch kader en opzet van social media plan

Zodra het online gedrag van uw doelgroep bekend is, somt u alle eerder gezette stappen en de bijbehorende strategie op. We gaan aan de slag met een social media plan. Uw eerder geformuleerde doelstellingen en uw doelgroepsbepaling toetsen we in een strategisch kader. We meten diverse strategiemodellen aan uw huidige marketingstrategie en we implementeren deze in uw marketingmix.

Kies voor een passend kanaal

Het afbakenen van een strategisch social media kader en het opzetten van een social media plan zijn de eerste twee belangrijke stappen in dit proces. Aansluitend gaan we aan de slag met de geformuleerde doelstellingen. We zetten de voor- en nadelen van de populairste social media op een rij. Daarnaast belichten we de zakelijke kant van deze social media. Afhankelijk van uw doelgroep zult u een keuze maken voor één of meerdere van deze kanalen. Zodra uw keuze gemaakt is, start u met de uitrol van diverse campagnes.

Resultaatmeting

Campagnes uitrollen is één ding. Nóg belangrijker is het om de resultaten te meten. Het aloude gezegde 'meten is weten' komt hier dus om de hoek kijken. Het succes van een campagne valt of staat met een goede monitoring. Tijdens deze afsluitende module gaan we kort in op een aantal monitoring tools.

Cursus Social Media Strategie: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Social Media Strategie verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Doelgroep

De Cursus Social Media Strategie is bedoeld voor iedereen die social media op een succesvolle en strategische manier wil implementeren binnen het huidige marketingbeleid.

Praktijkcase

Gedurende de Cursus Social Media Strategie passen we de theorie meteen toe in de praktijk. U gaat daadwerkelijk aan de slag met uw eigen social media strategie. Zorg er daarom voor dat u een praktijkcase heeft, waarmee u aan de slag kunt.

Discussieer mee!

Bent u op zoek naar een plek waar u vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing & social media met medecursisten en professionals kunt delen? Of wilt u zich omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Cursus Social Media Strategie: Beoordelingen

4.6

Wat vond u goed?: De cursus behandelde het onderwerp over de gehele breedte. Er werd meer behandeld dan ik vooraf had gedacht.

Cursus Social Media Strategie: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Social Media Strategie: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Social Media Strategie bedragen €1.299,- (€1.571,- incl. BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Cursus Social Media Strategie: Virtuele training

De Cursus Social Media Strategie online

Wil je de Cursus Social Media Strategie online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Social Media Strategie speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Social Media Strategie!

Social Media dringen steeds verder door tot de uitgestippelde marketingstrategie van organisaties. Social media is geen doel, maar een middel. Online zijn is geen kwestie van technologische keuzes en afwegingen. Met een schuin oog naar uw concurrenten is verrijking van uw marketingstrategie door middel van social media dan ook een must voor het realiseren van succesvolle marketing. Tijdens de Cursus Social Media Strategie komen deze thema's uitgebreid aan bod.

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 1.299 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    05-10-2018, Utrecht  
    05-11-2018, Utrecht  
    04-12-2018, Utrecht  
    09-01-2019, Utrecht  
    07-02-2019, Utrecht  
    08-03-2019, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Social Media Strategie: Inleiding

Social Media stap 2: integratie

Social marketing is gemeengoed en mag niet ontbreken in uw marketingmix. U heeft dan ook al een aantal stappen gezet in deze richting, maar hoe nu verder? Het is tijd voor stap twee; het integreren van social media binnen uw marketingstrategie.

Strategievorming

Voordat u met een social media initiatief kunt starten, dient u intern orde op zaken te stellen. We beginnen deze Cursus Social Media Strategie dan ook met een nulmeting en doelgroepsbepaling. Uw offline doelgroep kan namelijk verschillen van uw online doelgroep. Vervolgens zetten we deze gegevens in het voetlicht van een strategisch kader en maken we een start met een social media strategie.

Cursus Social Media Strategie: Modulen

Tijdens de Cursus Social Media Strategie behandelen we de volgende onderwerpen:

Uw interne organisatie

Het feit dat u als organisatie 'iets' met social media moet (gaan) doen, hoort u overal om u heen. U bent dan ook al gestart met enkele initiatieven of denkt hierover na. Voordat u e.e.a. kunt implementeren, dient u uw organisatie klaar te stomen voor deze nieuwe stap. U formuleert probleemstellingen en/of aandachtspunten en brengt uw doelgroep in kaart. Houdt hierbij in gedachten dat uw offline doelgroep mogelijk verschilt van uw online doelgroep. Vervolgens komen doelstellingen aan bod.

Online gedrag van uw doelgroep

Om erachter te komen waar uw online doelgroep zich bevindt, is het verstandig om gebruik te maken van bestaande kwantitatieve onderzoeksmethoden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een telefonisch of online onderzoek. We bespreken de voor- en nadelen van diverse onderzoeksmethoden. U brengt in kaart waar uw doelgroep zich bevindt en beweegt. Kortom het afbakenen van het online gedrag van uw doelgroep.

Strategisch kader en opzet van social media plan

Zodra het online gedrag van uw doelgroep bekend is, somt u alle eerder gezette stappen en de bijbehorende strategie op. We gaan aan de slag met een social media plan. Uw eerder geformuleerde doelstellingen en uw doelgroepsbepaling toetsen we in een strategisch kader. We meten diverse strategiemodellen aan uw huidige marketingstrategie en we implementeren deze in uw marketingmix.

Kies voor een passend kanaal

Het afbakenen van een strategisch social media kader en het opzetten van een social media plan zijn de eerste twee belangrijke stappen in dit proces. Aansluitend gaan we aan de slag met de geformuleerde doelstellingen. We zetten de voor- en nadelen van de populairste social media op een rij. Daarnaast belichten we de zakelijke kant van deze social media. Afhankelijk van uw doelgroep zult u een keuze maken voor één of meerdere van deze kanalen. Zodra uw keuze gemaakt is, start u met de uitrol van diverse campagnes.

Resultaatmeting

Campagnes uitrollen is één ding. Nóg belangrijker is het om de resultaten te meten. Het aloude gezegde 'meten is weten' komt hier dus om de hoek kijken. Het succes van een campagne valt of staat met een goede monitoring. Tijdens deze afsluitende module gaan we kort in op een aantal monitoring tools.

Cursus Social Media Strategie: Beoordelingen

4.6

Wat vond u goed?: De cursus behandelde het onderwerp over de gehele breedte. Er werd meer behandeld dan ik vooraf had gedacht.

Cursus Social Media Strategie: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Social Media Strategie: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Social Media Strategie bedragen €1.299,- (€1.571,- incl. BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Cursus Social Media Strategie: Virtuele training

De Cursus Social Media Strategie online

Wil je de Cursus Social Media Strategie online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Social Media Strategie speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Social Media Strategie!

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.