Cursus Adwords Basis

  • 1 dag
  • 499
  • eerstvolgende startdatum 20 februari

De mogelijkheden van Google Adwords zijn eindeloos. Maar hoe kies je nou de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Tijdens de Cursus Adwords Basis laten wij je stap voor stap zien hoe Google Adwords werkt. Je leert hoe je campagnes en advertentiegroepen inricht en hoe je deze target. Daarnaast gaan we in op effectieve advertenties en het selecteren van de juiste zoekwoorden. We sluiten af met het monitoren van je campagnes.

De mogelijkheden van Google Adwords zijn eindeloos. Maar hoe kies je nou de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Tijdens de Cursus Adwords Basis laten wij je stap voor stap zien hoe Google Adwords werkt. Je leert hoe je campagnes en advertentiegroepen inricht en hoe je deze target. Daarnaast gaan we in op effectieve advertenties en het selecteren van de juiste zoekwoorden. We sluiten af met het monitoren van je campagnes.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kenmerken Cursus Adwords Basis

Alle startdata
Waar en wanneer wilt u de opleiding volgen?

Beoordelingen

Cursus Adwords Basis

Wat vond u goed? De cursus voldeed aan mijn verwachtingen en goed opleidingsmateriaal.

I. Hoogeboom te Woerden 4.0
Alle beoordelingen

Wat is Google Adwords?

Aangezien veel mensen gebruikmaken van zoekmachines op het internet, is adverteren binnen deze zoekmachines een goed idee. Adverteren in zoekmachines wordt ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd en is samen met Search Engine Optimalisation (SEO) een onderdeel van zoekmachine marketing.

Een bekend advertentiesysteem waarmee je jouw advertentie in Google kan laten verschijnen is Google Adwords. Google Adwords is een adverteerdersdienst van Google voor bedrijven die hun advertentie in Google en zijn adverteerdersnetwerk willen tonen. De advertenties zijn gebaseerd op zoekwoorden die door (online) marketeers vooraf vastgesteld zijn. Op deze manier zijn de advertenties die getoond worden gerelateerd aan de zoekopdracht van mensen en dus ook relevant voor je potentiële consument. Als bedrijf hoef je alleen te betalen als er daadwerkelijk op je advertentie geklikt wordt, ook wel cost per click (CPC) genoemd. Verder zijn Adwords kort: de headline bestaat uit 25 karakters, de twee extra tekstregels bestaan elk uit 35 karakters net als de display URL. Het grote voordeel van SEA is dat het mogelijk is om binnen een paar minuten met een relevante advertentie hoog in de zoekmachine te staan.

Tijdens de Cursus Adwords Basis leer je de belangrijkste principes van SEA kennen en breng je de kennis direct in de praktijk door zelf een Adwords-campagne te ontwikkelen.

Cursus Adwords Basis: Inleiding

Welkom bij de Cursus Adwords Basis

De mogelijkheden van Google AdWords zijn eindeloos. Maar hoe kies je nou de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Een effectieve AdWords campagne is een zaak voor professionals. Onze AdWords cursussen geven jou de handvaten om een AdWords professional te worden en je campagnes slim en effectief in te zetten.

Tijdens de Cursus Adwords Basis

Tijdens de Cursus Adwords Basis laten wij je stap voor stap zien hoe Google AdWords werkt. Je leert hoe je campagnes en advertentiegroepen inricht en hoe je deze target. Daarnaast gaan we in op effectieve advertenties en het selecteren van de juiste zoekwoorden. We laten zien hoe je het beste te werk kunt gaan en behandelen diverse handige tools. Rapporteren en analyseren is onmisbaar om je campagne te kunnen blijven verbeteren. Daarom sluiten we af met het monitoren van jouw campagnes.

Na afloop van de Cursus Adwords Basis

Gedurende de cursus ga je aan de slag met je eigen AdWords campagne. Zo pas je de theorie meteen toe in de praktijk. Na afloop van de cursus ben je in staat om een effectieve campagne op te zetten en deze te monitoren.

Competenties en vaardigheden

Om een echte Adwords-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Adwords Basis aan de volgende competenties en vaardigheden: het selecteren van de juiste zoekwoorden, schrijven van aantrekkelijke en effectieve advertenties en het analyseren en meten van de resultaten van je Adwords-campagne. Jij hebt tijdens de cursus Google Adwords geleerd om inzicht te krijgen in wat mensen op het internet doen. En vooral: wat doen mensen op jouw website nadat ze op de advertentie geklikt hebben? Vragen ze een brochure aan of gaan ze direct over tot de aankoop van het product. Dit is natuurlijk de belangrijkste vraag die je moet stellen, want elk bedrijf wil immers dat een advertentie tot conversie leidt.

Na de cursus Google Adwords weet jij alles over het ontwikkelen van een winstgevende Adwords-strategie. Je weet welke zoekwoorden essentieel zijn en bent bovendien in staat om inzicht te krijgen in de resultaten van je Adwords- campagne. Hierdoor kan jij knelpunten opsporen en verbeterpunten aandragen. Doordat jij na de Cursus Adwords Basis kennis hebt van alle aspecten van SEA mag jij je een echte Adwords-specialist noemen.

Gerelateerd aan Cursus Adwords Basis

Wil je je meer verdiepen in online marketing in het algemeen? Dan kan je er voor kiezen om een Opleiding Internet Marketing te volgen. Deze opleiding bestaat uit de volgende cursussen: E-commerce, Zoekmachinemarketing, Google Adwords Professional, Google Analytics, E-mail marketing en Social Media Professional. Tijdens de opleiding Internet Marketing leer je om online marketingactiviteiten op te zetten en te implementeren. Bovendien leer je om deze te meten en zorg jij ervoor dat ze winstgevend zijn.

Cursus Adwords Basis: Modulen

De Cursus Adwords Basis bestaat uit een vijf modulen die samen één lesdag beslaan.

Inrichten van campagnes en advertentiegroepen

Na een korte introductie in Google Adwords, starten we met campagnes en advertentiegroepen. Hoe richt je campagnes en advertentiegroepen in en hoe structureer je deze? Denk bijvoorbeeld aan budget, locatie, taalkeuze, netwerken en apparaten.

Inventariseren van zoekwoorden

Het selecteren van de juiste zoekwoorden is een essentieel onderdeel binnen Adwords. Deze bepalen tenslotte wanneer je advertentie zichtbaar is. Maar welke zoekwoorden gebruikt jouw doelgroep? We laten zien hoe je het beste te werk kunt gaan en behandelen diverse handige tools. Daarnaast behandelen we de verschillende zoektypes.

Effectieve advertenties

In je advertentie verkoop je jouw product of dienst. Daarom is het van belang dat deze relevant en wervend is. In deze module leer je hoe je aantrekkelijke en effectieve advertenties schrijft.

Meten is weten

Om je campagnes te kunnen blijven verbeteren, is monitoren onmisbaar. Hoe scoren je advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden? Door je Adwords account aan Google Analytics te koppelen, kan je precies zien wat de bezoekers op jouw website doen. Bestellen zij bijvoorbeeld een product, of vragen zij een brochure aan?

Praktijkcase

Gedurende de cursus passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat daadwerkelijk aan de slag met een Adwords campagne. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, waarmee je aan de slag kunt. Deze kan uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf een account aan te maken via adwords.google.nl.

Alternatief

Heb jij al enige kennis van SEA, maar wil je deze uitdiepen? Tijdens de Cursus Adwords Professional gaan we dieper in op het ontwikkelen van een goede Adwords-strategie. Tijdens deze cursus leer je nog meer over het testen, analyseren en optimaliseren van je Adwords-campagne. Bovendien gaan we dieper in op het analyseren en optimaliseren van je landing page met Google Website Optimizer. Bezit je al veel kennis van zoekmachinemarketing, maar wil je nog meer uit je Adwords-campagne halen? Volg dan de Masterclass Adwords. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten van de effecten van je Adwords-campagne en de vervolgstappen die je kan nemen. Bovendien worden alternatieve advertentiemogelijkheden besproken, zoals adverteren via YouTube en mobiel adverteren.

Cursus Adwords Basis: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Adwords Basis verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Cursus Adwords Basis: Doelgroep

De Cursus Adwords Basis is bedoeld voor iedereen die op een professionele en effectieve manier een Adwords campagne wil opstarten, analyseren en optimaliseren.

Cursus Adwords Basis: Voorkennis

Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist.

Cursus Adwords Basis: Literatuur

Eduvision maakt altijd gebruik van de laatste inzichten op het gebied van Google Adwords. De meeste literatuur die we in deze cursus gebruiken komt bijna vers van de pers.

Discussieer mee!

Ben je op zoek naar een plek waar je vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wil je je omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

SEA ontwikkelingen

Tijdens de training Google Adwords behandelen we hoe je recente ontwikkelingen binnen je Adwords-strategie toepast. Hieronder bespreken we alvast de belangrijkste trends.

Internetgebruikers worden dagelijks geconfronteerd met een enorme hoeveelheid reclame-uitingen. Dit heeft tot gevolg dat ze ook kritischer worden en hogere eisen stellen. Zo willen ze relevante, liefst persoonlijke, reclameboodschappen ontvangen en eenvoudig producten kunnen bestellen. Bovendien is er een toename te zien in het gebruik van zoekmachines op mobiele apparaten en consumenten willen dezelfde reclameboodschap ontvangen op verschillende apparaten. Als je de doelgroep wil blijven bereiken, zal je hier rekening mee moeten houden in je SEA-strategie.

Bovendien zullen online marketeers aan de behoeften van hun consumenten moeten voldoen op ieder moment, waar ze ook zijn. Het is dus belangrijk om ook binnen je SEA-strategie rekening te houden met de wijze waarop consumenten op dat moment naar informatie zoeken. Op deze manier kan jij je SEA-strategie aanpassen op de behoefte van jouw doelgroep. Sinds enige tijd is het ook via Google mogelijk op je Adwords specifieker te targeten. In Google Adwords bevindt zich een functie waarbij het mogelijk is om je doelgroep te segmenteren op basis van demografische kenmerken. Als jij bijvoorbeeld kleding voor jonge vrouwen verkoopt is het mogelijk om je advertentie specifiek op die doelgroep te richten. Hoewel deze targetingfunctie van Google Adwords nog in kinderschoenen staat, is de verwachting dat over enkele jaren specifiekere segmentatie mogelijk is.

Tijdens de Cursus Adwords Basis leer je meer over recente ontwikkelingen en hoe je deze toepast binnen je SEA-strategie. We zullen tijdens de cursus Google Adwords onder andere ingaan op hoe je relevante zoekwoorden selecteert en hoe je op basis hiervan aantrekkelijke advertentieteksten schrijft.

Cursus Adwords Basis: Gerelateerd webinar

Cursus Adwords Basis: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? De cursus voldeed aan mijn verwachtingen en goed opleidingsmateriaal.

4.0

Wat vond u goed?: grote lijnen duidelijk uitgelegd, veel gebruik gemaakt van voorbeelden, goede interactie met de studenten
Wat vond u niet goed?: soms iets te gedetailleerd, structuur ook niet altijd even duidelijk

4.0

Wat vond u goed?: kleine groep, vrij persoonlijk
Wat vond u niet goed?: had verwacht dat er toch wat praktijk aan te pas zou komen en dat er eens samen door een eigen account werd gekeken

4.0

Wat vond u goed?: De docent, de leerstof, de lokalen, de wijze van lesgeven alles prima in orde.
Wat vond u niet goed?: De totale materie was nogal omvangrijk om op een dag te slikken. Toch voor gewone zelfstandig winkeluitbaters zoals ik , misschien dat jonge it-ers dit makkelijker verteren.

4.0

Wat vond u goed?: Meteen in praktijk toepassen van kennis, vanuit je eigen perspectief (bedrijfsoptiek)

4.0

Wat vond u goed?: Duidelijke uitleg.
Wat vond u niet goed?: Voor onze organisatie is adwords geen optie. Dit aangezien onze google zoekresultaten al erg goed zijn. Er is mij wel een hoop duidelijk geworden. Misschien nog in de toekomst kijken hoe we met Facebook, Twitter, hyves etc. aan de slag kunnen.

4.0

Wat vond u goed?: Goede combinatie tussen praktijk en theorie met veel goede voorbeelden van internet
Wat vond u niet goed?: Er had bij aanvang (bij aanmelding of op de website van eduvision zelf) wel wat duidelijker mogen staan dat voor deze cursus wel een basiskennis van Adwords verwacht wordt. Er waren sommige die er nog nooit mee gewerkt hadden en voor hen ging het veel te snel en was de informatie te moeilijk te volgen.

4.0

Wat vond u goed?: de manier van les geven
Wat vond u niet goed?: te weinig tijd ( 1 dag cursus )

4.0

Wat vond u goed?: prima overview adwords
Wat vond u niet goed?: minder ingegaan op bing en yahoo search wat een goed alternatief lijkt te zijn voor google+ adwords

Klanttevredenheid Cursus Adwords Basis

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit over Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Adwords Basis gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Adwords Basis en de behandelde modulen: inventariseren van zoekwoorden, opzetten van effectieve advertenties en het monitoren van je Adwords-campagne. Als echte Adwords specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige SEA-expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Adwords Basis verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de cursus Google Adwords hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de cursus Adwords van andere Adwords-specialisten onderscheiden en profileren als een echte SEA-expert!

Cursus Adwords Basis: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.


Startgarantie

Al onze trainingen worden op de getoonde data gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Trainingsvormen

Klassikaal/open inschrijving Cursus Adwords Basis

De Cursus Adwords Basis wordt op vaste startdata en locaties gegeven. Iedereen die graag een SEA-specialist wil worden, kan zich inschrijven voor de desbetreffende training. Inschrijving is mogelijk via de website of telefonisch.

Incompany Cursus Adwords Basis

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! De trainer komt dan bij jouw bedrijf op bezoek en stemt de inhoud van de reguliere Cursus Adwords Basis speciaal op jou en je collega’s af. Je krijgt een praktijkgerichte, persoonlijke en intensieve begeleiding van de trainer. Wij kiezen alleen de beste trainers uit voor de cursus Adwords. De trainer, die jullie zal opleiden tot SEA-specialist, is gespecialiseerd in zoekwoordanalyse, het opstellen van aantrekkelijke en winstgevende advertenties en het monitoren van je Adwords-campagne. Hierdoor kunnen wij garanderen dat de behandelde modulen van de cursus Google Adwords van hoog niveau zijn. Een incompany cursus Google Adwords is via de website of telefonisch aan te vragen. Beschik je niet over voldoende ruimte of apparatuur? Dan bieden wij jou een training Google Adwords op maat aan bij ons op locatie.

Cursus Adwords Basis: Tarieven

Tarief

De Cursus Adwords Basis kost € 499,- (€ 603,- incl. BTW).

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Subsidieregeling praktijkleren kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Cursus Adwords Basis: Certificering

Nadat je een cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Adwords Basis en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle aspecten van SEA, zoekwoordanalyse en effectieve advertenties voor zoekmachines. Maar dit is niet het enige. Wat jou een SEA-specialist maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Adwords Basis stel je namelijk zelf een SEA-strategie op voor jouw organisatie. Op deze manier pas jij de opgedane kennis direct toe in de praktijk. Na de cursus Google Adwords mag jij jezelf een SEA-expert noemen die echt kennis van zaken heeft.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Cursus Adwords Basis: Beroepsperspectief

Na de Cursus Adwords Basis mag jij jezelf een ware SEA-specialist noemen die bij talloze bedrijven aan de slag kan. Met de cursus Google Adwords heb jij een goed fundament gelegd waarop je als online marketeer kan voortbouwen. Jij bezit na de Cursus Adwords Basis niet alleen inhoudelijke kennis over allerhande SEA-technieken, maar je weet ook hoe je deze kennis in praktijk brengt. Je weet na de cursus Adwords hoe je een zoekwoordanalyse uitvoert en hoe je vervolgens vaststelt wat winstgevende zoekwoorden zijn. Verder ben je in staat om wervende advertentieteksten te schrijven om zo te zorgen dat de advertenties tot conversie leiden. Ook houd jij te allen tijde jouw doelgroep in je achterhoofd om zo te bepalen welke zoekwoorden relevant zijn. Bovendien kan jij beslissen of een campagne effectief is of dat er veranderingen doorgevoerd moeten worden.

Voor SEA-specialisten biedt de arbeidsmarkt genoeg kansen. Het internet is namelijk een belangrijk advertentiemedium, zo niet het belangrijkste. Hierdoor is adverteren via internet en dus SEA noodzakelijk geworden. Je moet er wel rekening mee houden dat online trends constant veranderen. Dit heeft tot gevolg dat ook de principes met betrekking tot SEA geen vaststaand gegeven zijn. Dit maakt echter van SEA-specialist wel een heel uitdagend en afwisselend beroep.

Cursus Adwords Basis: Virtuele training

De Cursus Adwords Basis online

Wil je de Cursus Adwords Basis online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Adwords Basis speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Adwords Basis!

De mogelijkheden van Google Adwords zijn eindeloos. Maar hoe kies je nou de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Tijdens de Cursus Adwords Basis laten wij je stap voor stap zien hoe Google Adwords werkt. Je leert hoe je campagnes en advertentiegroepen inricht en hoe je deze target. Daarnaast gaan we in op effectieve advertenties en het selecteren van de juiste zoekwoorden. We sluiten af met het monitoren van je campagnes.


Volg de gratis proefles op 2 februari om 14:00 uur

Cursus Adwords Basis: Inleiding

Welkom bij de Cursus Adwords Basis

De mogelijkheden van Google AdWords zijn eindeloos. Maar hoe kies je nou de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Een effectieve AdWords campagne is een zaak voor professionals. Onze AdWords cursussen geven jou de handvaten om een AdWords professional te worden en je campagnes slim en effectief in te zetten.

Tijdens de Cursus Adwords Basis

Tijdens de Cursus Adwords Basis laten wij je stap voor stap zien hoe Google AdWords werkt. Je leert hoe je campagnes en advertentiegroepen inricht en hoe je deze target. Daarnaast gaan we in op effectieve advertenties en het selecteren van de juiste zoekwoorden. We laten zien hoe je het beste te werk kunt gaan en behandelen diverse handige tools. Rapporteren en analyseren is onmisbaar om je campagne te kunnen blijven verbeteren. Daarom sluiten we af met het monitoren van jouw campagnes.

Na afloop van de Cursus Adwords Basis

Gedurende de cursus ga je aan de slag met je eigen AdWords campagne. Zo pas je de theorie meteen toe in de praktijk. Na afloop van de cursus ben je in staat om een effectieve campagne op te zetten en deze te monitoren.

Competenties en vaardigheden

Om een echte Adwords-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Adwords Basis aan de volgende competenties en vaardigheden: het selecteren van de juiste zoekwoorden, schrijven van aantrekkelijke en effectieve advertenties en het analyseren en meten van de resultaten van je Adwords-campagne. Jij hebt tijdens de cursus Google Adwords geleerd om inzicht te krijgen in wat mensen op het internet doen. En vooral: wat doen mensen op jouw website nadat ze op de advertentie geklikt hebben? Vragen ze een brochure aan of gaan ze direct over tot de aankoop van het product. Dit is natuurlijk de belangrijkste vraag die je moet stellen, want elk bedrijf wil immers dat een advertentie tot conversie leidt.

Na de cursus Google Adwords weet jij alles over het ontwikkelen van een winstgevende Adwords-strategie. Je weet welke zoekwoorden essentieel zijn en bent bovendien in staat om inzicht te krijgen in de resultaten van je Adwords- campagne. Hierdoor kan jij knelpunten opsporen en verbeterpunten aandragen. Doordat jij na de Cursus Adwords Basis kennis hebt van alle aspecten van SEA mag jij je een echte Adwords-specialist noemen.

Gerelateerd aan Cursus Adwords Basis

Wil je je meer verdiepen in online marketing in het algemeen? Dan kan je er voor kiezen om een Opleiding Internet Marketing te volgen. Deze opleiding bestaat uit de volgende cursussen: E-commerce, Zoekmachinemarketing, Google Adwords Professional, Google Analytics, E-mail marketing en Social Media Professional. Tijdens de opleiding Internet Marketing leer je om online marketingactiviteiten op te zetten en te implementeren. Bovendien leer je om deze te meten en zorg jij ervoor dat ze winstgevend zijn.

Cursus Adwords Basis: Modulen

De Cursus Adwords Basis bestaat uit een vijf modulen die samen één lesdag beslaan.

Inrichten van campagnes en advertentiegroepen

Na een korte introductie in Google Adwords, starten we met campagnes en advertentiegroepen. Hoe richt je campagnes en advertentiegroepen in en hoe structureer je deze? Denk bijvoorbeeld aan budget, locatie, taalkeuze, netwerken en apparaten.

Inventariseren van zoekwoorden

Het selecteren van de juiste zoekwoorden is een essentieel onderdeel binnen Adwords. Deze bepalen tenslotte wanneer je advertentie zichtbaar is. Maar welke zoekwoorden gebruikt jouw doelgroep? We laten zien hoe je het beste te werk kunt gaan en behandelen diverse handige tools. Daarnaast behandelen we de verschillende zoektypes.

Effectieve advertenties

In je advertentie verkoop je jouw product of dienst. Daarom is het van belang dat deze relevant en wervend is. In deze module leer je hoe je aantrekkelijke en effectieve advertenties schrijft.

Meten is weten

Om je campagnes te kunnen blijven verbeteren, is monitoren onmisbaar. Hoe scoren je advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden? Door je Adwords account aan Google Analytics te koppelen, kan je precies zien wat de bezoekers op jouw website doen. Bestellen zij bijvoorbeeld een product, of vragen zij een brochure aan?

Praktijkcase

Gedurende de cursus passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat daadwerkelijk aan de slag met een Adwords campagne. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, waarmee je aan de slag kunt. Deze kan uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf een account aan te maken via adwords.google.nl.

Alternatief

Heb jij al enige kennis van SEA, maar wil je deze uitdiepen? Tijdens de Cursus Adwords Professional gaan we dieper in op het ontwikkelen van een goede Adwords-strategie. Tijdens deze cursus leer je nog meer over het testen, analyseren en optimaliseren van je Adwords-campagne. Bovendien gaan we dieper in op het analyseren en optimaliseren van je landing page met Google Website Optimizer. Bezit je al veel kennis van zoekmachinemarketing, maar wil je nog meer uit je Adwords-campagne halen? Volg dan de Masterclass Adwords. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten van de effecten van je Adwords-campagne en de vervolgstappen die je kan nemen. Bovendien worden alternatieve advertentiemogelijkheden besproken, zoals adverteren via YouTube en mobiel adverteren.

Cursus Adwords Basis: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? De cursus voldeed aan mijn verwachtingen en goed opleidingsmateriaal.

4.0

Wat vond u goed?: grote lijnen duidelijk uitgelegd, veel gebruik gemaakt van voorbeelden, goede interactie met de studenten
Wat vond u niet goed?: soms iets te gedetailleerd, structuur ook niet altijd even duidelijk

4.0

Wat vond u goed?: kleine groep, vrij persoonlijk
Wat vond u niet goed?: had verwacht dat er toch wat praktijk aan te pas zou komen en dat er eens samen door een eigen account werd gekeken

4.0

Wat vond u goed?: De docent, de leerstof, de lokalen, de wijze van lesgeven alles prima in orde.
Wat vond u niet goed?: De totale materie was nogal omvangrijk om op een dag te slikken. Toch voor gewone zelfstandig winkeluitbaters zoals ik , misschien dat jonge it-ers dit makkelijker verteren.

4.0

Wat vond u goed?: Meteen in praktijk toepassen van kennis, vanuit je eigen perspectief (bedrijfsoptiek)

4.0

Wat vond u goed?: Duidelijke uitleg.
Wat vond u niet goed?: Voor onze organisatie is adwords geen optie. Dit aangezien onze google zoekresultaten al erg goed zijn. Er is mij wel een hoop duidelijk geworden. Misschien nog in de toekomst kijken hoe we met Facebook, Twitter, hyves etc. aan de slag kunnen.

4.0

Wat vond u goed?: Goede combinatie tussen praktijk en theorie met veel goede voorbeelden van internet
Wat vond u niet goed?: Er had bij aanvang (bij aanmelding of op de website van eduvision zelf) wel wat duidelijker mogen staan dat voor deze cursus wel een basiskennis van Adwords verwacht wordt. Er waren sommige die er nog nooit mee gewerkt hadden en voor hen ging het veel te snel en was de informatie te moeilijk te volgen.

4.0

Wat vond u goed?: de manier van les geven
Wat vond u niet goed?: te weinig tijd ( 1 dag cursus )

4.0

Wat vond u goed?: prima overview adwords
Wat vond u niet goed?: minder ingegaan op bing en yahoo search wat een goed alternatief lijkt te zijn voor google+ adwords

Klanttevredenheid Cursus Adwords Basis

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit over Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Adwords Basis gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Adwords Basis en de behandelde modulen: inventariseren van zoekwoorden, opzetten van effectieve advertenties en het monitoren van je Adwords-campagne. Als echte Adwords specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige SEA-expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Adwords Basis verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de cursus Google Adwords hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de cursus Adwords van andere Adwords-specialisten onderscheiden en profileren als een echte SEA-expert!

Cursus Adwords Basis: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.


Startgarantie

Al onze trainingen worden op de getoonde data gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Trainingsvormen

Klassikaal/open inschrijving Cursus Adwords Basis

De Cursus Adwords Basis wordt op vaste startdata en locaties gegeven. Iedereen die graag een SEA-specialist wil worden, kan zich inschrijven voor de desbetreffende training. Inschrijving is mogelijk via de website of telefonisch.

Incompany Cursus Adwords Basis

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! De trainer komt dan bij jouw bedrijf op bezoek en stemt de inhoud van de reguliere Cursus Adwords Basis speciaal op jou en je collega’s af. Je krijgt een praktijkgerichte, persoonlijke en intensieve begeleiding van de trainer. Wij kiezen alleen de beste trainers uit voor de cursus Adwords. De trainer, die jullie zal opleiden tot SEA-specialist, is gespecialiseerd in zoekwoordanalyse, het opstellen van aantrekkelijke en winstgevende advertenties en het monitoren van je Adwords-campagne. Hierdoor kunnen wij garanderen dat de behandelde modulen van de cursus Google Adwords van hoog niveau zijn. Een incompany cursus Google Adwords is via de website of telefonisch aan te vragen. Beschik je niet over voldoende ruimte of apparatuur? Dan bieden wij jou een training Google Adwords op maat aan bij ons op locatie.

Cursus Adwords Basis: Tarieven

Tarief

De Cursus Adwords Basis kost € 499,- (€ 603,- incl. BTW).

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Subsidieregeling praktijkleren kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Cursus Adwords Basis: Certificering

Nadat je een cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Adwords Basis en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle aspecten van SEA, zoekwoordanalyse en effectieve advertenties voor zoekmachines. Maar dit is niet het enige. Wat jou een SEA-specialist maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Adwords Basis stel je namelijk zelf een SEA-strategie op voor jouw organisatie. Op deze manier pas jij de opgedane kennis direct toe in de praktijk. Na de cursus Google Adwords mag jij jezelf een SEA-expert noemen die echt kennis van zaken heeft.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Cursus Adwords Basis: Beroepsperspectief

Na de Cursus Adwords Basis mag jij jezelf een ware SEA-specialist noemen die bij talloze bedrijven aan de slag kan. Met de cursus Google Adwords heb jij een goed fundament gelegd waarop je als online marketeer kan voortbouwen. Jij bezit na de Cursus Adwords Basis niet alleen inhoudelijke kennis over allerhande SEA-technieken, maar je weet ook hoe je deze kennis in praktijk brengt. Je weet na de cursus Adwords hoe je een zoekwoordanalyse uitvoert en hoe je vervolgens vaststelt wat winstgevende zoekwoorden zijn. Verder ben je in staat om wervende advertentieteksten te schrijven om zo te zorgen dat de advertenties tot conversie leiden. Ook houd jij te allen tijde jouw doelgroep in je achterhoofd om zo te bepalen welke zoekwoorden relevant zijn. Bovendien kan jij beslissen of een campagne effectief is of dat er veranderingen doorgevoerd moeten worden.

Voor SEA-specialisten biedt de arbeidsmarkt genoeg kansen. Het internet is namelijk een belangrijk advertentiemedium, zo niet het belangrijkste. Hierdoor is adverteren via internet en dus SEA noodzakelijk geworden. Je moet er wel rekening mee houden dat online trends constant veranderen. Dit heeft tot gevolg dat ook de principes met betrekking tot SEA geen vaststaand gegeven zijn. Dit maakt echter van SEA-specialist wel een heel uitdagend en afwisselend beroep.

Cursus Adwords Basis: Virtuele training

De Cursus Adwords Basis online

Wil je de Cursus Adwords Basis online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Adwords Basis speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Adwords Basis!

Speciale deals ontvangen? Meld je aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Uw inschrijving is verwerkt.