Cursus Zoekmachinemarketing

  • 1 dag
  • 599
  • Eerstvolgende startdatum 20 maart

Zoekmachines behoren tot een van de belangrijkste succesfactoren van een website. Een goede plaats in een zoekmachine garandeert een groot aantal bezoekers en levert dus indirect meer omzet op. Een hoge positie verwerven is echter geen makkelijke taak. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing stippelen we een concrete zoekmachinestrategie uit. We maken een analyse van de juiste zoekwoorden en werpen een blik op de verschillende ranking-factoren en optimalisatietools.

Zoekmachines behoren tot een van de belangrijkste succesfactoren van een website. Een goede plaats in een zoekmachine garandeert een groot aantal bezoekers en levert dus indirect meer omzet op. Een hoge positie verwerven is echter geen makkelijke taak. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing stippelen we een concrete zoekmachinestrategie uit. We maken een analyse van de juiste zoekwoorden en werpen een blik op de verschillende ranking-factoren en optimalisatietools.

Eduvision:

is al 20 jaar thuis in IT & Tech

levert passende oplossingen

vertaalt ‘theorie’ naar ‘praktijk’

biedt antwoord op elk vraagstuk

is pas tevreden als jij dat bent

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 1 dag / € 599 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    20-03-2024, Virtueel  
    18-04-2024, Virtueel  
    17-05-2024, Virtueel  
    17-06-2024, Virtueel  
    16-07-2024, Virtueel  

    Startdata op locatie

    20-03-2024, Apeldoorn  
    20-03-2024, Utrecht  
    18-04-2024, Apeldoorn  
    18-04-2024, Utrecht  
    17-05-2024, Apeldoorn  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Wat is Zoekmachinemarketing?

Een belangrijk onderdeel van zoekmachinemarketing is zoekmachine-optimalisatie wat veelal wordt aangeduid met de Engelse term Search Engine Optimalisation (SEO). Tijdens deze Cursus Zoekmachinemarketing gaan we hier dieper op in. Bij SEO gaat het erom dat je streeft naar een goede vindbaarheid in de zoekmachine. Het doel is om als organisatie hierin zo goed mogelijk gevonden te worden. Ieder bedrijf wil natuurlijk direct op de eerste pagina getoond worden en dan het liefst ook nog bovenaan staan. Tijdens de cursus Zoekmachinemarketing leer je hoe je ervoor zorgt dat de website van jouw organisatie goed scoort in de zoekmachines. Zo kijk je naar welke zoekwoorden en gerelateerde woorden je het beste kan gebruiken om hoog in de ranking te komen. Daarnaast leer je tijdens de training Zoekmachinemarketing meer over de juiste plaats van je zoekwoorden op de website en wat dus SEO-technisch slim is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de URL van je pagina. Daarnaast is het belangrijk om te weten hoe Google jouw website beoordeelt. Tijdens de cursus SEO leer je meer over de evaluatietechnieken waarmee je kan bepalen of je SEO-strategie de juiste uitwerking heeft. Kortom, tijdens de cursus Zoekmachinemarketing leer je de belangrijkste principes van SEO kennen en leer je deze op de juiste wijze toe te passen.

Cursus Zoekmachinemarketing: Inleiding

Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing

Als je een succesvolle website wilt, is een geoptimaliseerde zoekmachinestrategie van levensbelang. Binnen de Cursus Zoekmachinemarketing stippel je een concrete zoekmachinestrategie uit. Je kijkt hierbij niet alleen naar de analyse van de juiste zoekwoorden, maar ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Moet er hoger ingezet worden op bepaalde zoekwoorden of juist niet?

Resultaat

Na afloop weet je hoe je een succesvolle zoekmachinemarketing campagne opzet en daarmee meer mensen naar jouw website trekt. Je bent bekend met de werking van zoekmachines en je weet hoe je jouw doelgroep het beste kunt bereiken met SEO. Ook ben je op de hoogte van verschillende ranking-factoren en indexatietools.

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeert u zoekwoorden op verschillende niveaus. U gaat aan de slag met uw eigen praktijkcase waarbij u zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeert u de zoekwoorden in de reguliere content van de website. U maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Competenties en vaardigheden

Om een echte SEO-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing aan de volgende competenties en vaardigheden: kennis over zoekwoordanalyse, zoekmachineoptimalisatie en de indexatietools die daarbij horen. Hierbij moet je denken aan de woorden die ertoe geleid hebben dat mensen op jouw website terecht zijn gekomen en welke pagina’s door Google zijn geïndexeerd. Tijdens de cursus SEO heb je geleerd om oog te hebben voor het internetgedrag van de consument en weet jij hier de SEO-strategie op aan te passen.

Na de Cursus Zoekmachinemarketing weet je alles over het ontwikkelen van een effectieve SEO-strategie. Jij zorgt ervoor dat je website hoog scoort in zoekmachines en en weet wat bepaalde zoekwoorden opleveren. Bovendien heb jij kennis over hoe je de ranking-factoren die jouw positie in de zoekmachine beïnvloeden optimaliseert. Zo heb je tijdens de cursus SEO kennis opgedaan over het perfectioneren van HTML en social media en kan jij ervoor zorgen dat dit tot hogere conversie leidt. Doordat jij na de Cursus Zoekmachinemarketing kennis hebt van zoekmachinemarketing in al haar veelzijdigheid, mag jij je met recht een SEO-specialist noemen.

Gerelateerd

Cursus Zoekmachinemarketing: Modulen

Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing komen in basis onderstaande onderwerpen aan bod. Afhankelijk van ontwikkelingen op het vakgebied, kan de feitelijke trainingsinhoud hier echter van afwijken. Bel ons gerust voor meer informatie over de actuele inhoud.

Zoekwoordanalyse

De Cursus Zoekmachinemarketing begint bij de basisvragen: wat is je doelgroep en op welke zoekwoorden wil je worden gevonden? Deze woorden zijn namelijk direct gerelateerd aan de doelgroep. Bovendien kun je denken aan welk type zoekwoorden het meest gunstig zijn. Werken bijvoorbeeld shorttail of longtail zoekwoorden het beste? Je maakt een zoekwoordanalyse op basis van jouw eigen website en uiteraard kijken we hierbij naar de doelgroep van je website en maken we een concurrentie-analyse.

Optimalisatie ranking-factoren

Hoe werken zoekmachines eigenlijk? Hoe bepalen zij, op basis van welke zoekwoorden, de ranking van je website? Om websites te optimaliseren op jouw belangrijkste zoekwoorden is een goede kennis van zoekmachines noodzakelijk. Je positie in de zoekmachine wordt beïnvloed door een aantal belangrijke ranking-factoren. Tijdens de module leer je optimaliseren op de volgende factoren:

Indexatietools

Er bestaan diverse programma's om de optimalisatie van je website te evalueren en hiermee te meten of de zoekmachinetechnieken succesvol zijn. Binnen deze module krijg je aan de hand van Google Search Console inzicht in:

  • Welke pagina's door Google zijn geïndexeerd
  • Welke fouten zijn ontdekt bij het indexeren van de website
  • Bij welke zoekopdrachten een link naar je website werd getoond
  • Wie er naar je website linken

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeer je zoekwoorden op verschillende niveaus. Je gaat aan de slag met jouw eigen praktijkcase waarbij je zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeer je de zoekwoorden in de reguliere content van de website. Je maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Alternatief

Bezit je al enige kennis van zoekmachinemarketing, maar wil je deze vergroten? In de cursus Zoekmachine Professional leer je meer over het bepalen van de juiste SEO-strategie. In deze cursus gaan we naast de zoekwoordanalyse en zoekmachineoptimalisatie dieper in op de trends en ontwikkelingen omtrent SEO en linkbuilding en kijken we hoe je kan scoren via social media in zoekmachines. Als je meer wilt weten over het gehele totaalpakket van zoekmachinemarketing, volg dan de Leergang Zoekmachine Marketing. Tijdens deze leergang bespreken we zoekmachinemarketing in al haar veelzijdigheid. De Leergang Zoekmachine Marketing bevat drie opleidingen, namelijk SEO, SEA (Google Ads) en Google Analytics. Na de leergang bezit jij alle kennis omtrent zoekmachinemarketing wat jou een ware SEO-expert maakt.

Cursus Zoekmachinemarketing: Extra info

Trainers

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met trainers die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. Deze vakexpert staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Zoekmachinemarketing verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Discussieer mee!

Ben je op zoek naar een plek waar je vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wil je je omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Zoekmachinemarketing ontwikkelingen

Dat zoekmachinemarketing, en dus ook zoekmachine-optimalisatie, vandaag de dag nog steeds ontzettend belangrijk zijn laat de de LinkedIn’s top 25 meest gewilde vaardigheden bij werknemers zien. SEO staat namelijk wereldwijd op plek 5! Toch staan ook de ontwikkelingen niet stil. Zo draait het vandaag de dag allemaal om semantic search. Dit houdt in dat je niet alleen het desbetreffende zoekwoord regelmatig op je website terug laat komen, maar ook woorden gebruikt die daarmee in verband gebracht kunnen worden. Dit is namelijk van groot belang voor je SEO-strategie, aangezien zoekmachines ook gerelateerde woorden willen zien. Gedurende de cursus SEO leer jij alles van het selecteren van goede en relevante zoekwoorden.

Daarnaast wordt contentcreatie, zowel in tekst als in beeld, ook steeds belangrijker voor zoekmachine optimalisatie. Er kan gesteld worden dat het vandaag de dag onmisbaar is voor je SEO-strategie. Hoewel contentcreatie met name een effect heeft op de lange termijn, heeft het wel een relatief lange houdbaarheidsdatum. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing gaan we dieper in op wat content voor je SEO strategie kan betekenen.

Cursus Zoekmachinemarketing: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Cursus Zoekmachinemarketing: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Zoekmachinemarketing bedragen €599,00 (excl. €125,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Certificering

Nadat je een cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Zoekmachinemarketing en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle aspecten van SEO, zoals zoekmachine optimalisatie en het opzetten van een succesvolle SEO-strategie. Maar dit is niet het enige. Wat jou een SEO-specialist maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing stel je namelijk zelf een SEO-strategie op voor jouw organisatie. Op deze manier pas jij de opgedane kennis direct toe in de praktijk. Na de cursus SEO mag jij jezelf een SEO-expert noemen die echt kennis van zaken heeft.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Beroepsperspectief

Na de Cursus Zoekmachinemarketing mag jij jezelf een echte SEO-specialist noemen en kan je aan de slag bij elke organisatie. Tijdens de cursus SEO heb je een goede basis gelegd die jou helpt om door te groeien in jouw functie als online marketeer. Na de cursus zoekmachine optimalisatie weet jij hoe je een goede SEO-strategie opzet waarbij je rekening houdt met de meest relevante én winstgevende zoekwoorden. Daarnaast heb je gedurende de training Zoekmachinemarketing kennis opgedaan over het trekken van mensen naar je website via zoekmachines en weet je welke factoren dit beïnvloeden. Ook heb je tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing geleerd om te beoordelen of een bepaalde SEO-strategie winstgevend is of dat een andere SEO-strategie noodzakelijk is.

Voor SEO-specialisten zijn er volop kansen. Aangezien steeds meer mensen online activiteiten verrichten, zien ook steeds meer organisatie de waarde van SEO in. Ook bedrijven willen namelijk gezien worden in de online wereld. In de LinkedIn top 25 meest gewilde vaardigheden bij werknemers staat SEO zelfs op plek 5! Het is echter wel belangrijk dat je als SEO-expert continu op de hoogte blijft van de laatste online trends. Anderzijds biedt dit ook mogelijkheden, omdat je op deze manier gedwongen wordt jezelf continu te blijven bijscholen wat van SEO-specialist een veelzijdig beroep maakt.

Cursus Zoekmachinemarketing: Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

Zoekmachines behoren tot een van de belangrijkste succesfactoren van een website. Een goede plaats in een zoekmachine garandeert een groot aantal bezoekers en levert dus indirect meer omzet op. Een hoge positie verwerven is echter geen makkelijke taak. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing stippelen we een concrete zoekmachinestrategie uit. We maken een analyse van de juiste zoekwoorden en werpen een blik op de verschillende ranking-factoren en optimalisatietools.

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 1 dag / € 599 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    20-03-2024, Virtueel  
    18-04-2024, Virtueel  
    17-05-2024, Virtueel  
    17-06-2024, Virtueel  
    16-07-2024, Virtueel  

    Startdata op locatie

    20-03-2024, Apeldoorn  
    20-03-2024, Utrecht  
    18-04-2024, Apeldoorn  
    18-04-2024, Utrecht  
    17-05-2024, Apeldoorn  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Zoekmachinemarketing: Inleiding

Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing

Als je een succesvolle website wilt, is een geoptimaliseerde zoekmachinestrategie van levensbelang. Binnen de Cursus Zoekmachinemarketing stippel je een concrete zoekmachinestrategie uit. Je kijkt hierbij niet alleen naar de analyse van de juiste zoekwoorden, maar ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Moet er hoger ingezet worden op bepaalde zoekwoorden of juist niet?

Resultaat

Na afloop weet je hoe je een succesvolle zoekmachinemarketing campagne opzet en daarmee meer mensen naar jouw website trekt. Je bent bekend met de werking van zoekmachines en je weet hoe je jouw doelgroep het beste kunt bereiken met SEO. Ook ben je op de hoogte van verschillende ranking-factoren en indexatietools.

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeert u zoekwoorden op verschillende niveaus. U gaat aan de slag met uw eigen praktijkcase waarbij u zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeert u de zoekwoorden in de reguliere content van de website. U maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Competenties en vaardigheden

Om een echte SEO-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing aan de volgende competenties en vaardigheden: kennis over zoekwoordanalyse, zoekmachineoptimalisatie en de indexatietools die daarbij horen. Hierbij moet je denken aan de woorden die ertoe geleid hebben dat mensen op jouw website terecht zijn gekomen en welke pagina’s door Google zijn geïndexeerd. Tijdens de cursus SEO heb je geleerd om oog te hebben voor het internetgedrag van de consument en weet jij hier de SEO-strategie op aan te passen.

Na de Cursus Zoekmachinemarketing weet je alles over het ontwikkelen van een effectieve SEO-strategie. Jij zorgt ervoor dat je website hoog scoort in zoekmachines en en weet wat bepaalde zoekwoorden opleveren. Bovendien heb jij kennis over hoe je de ranking-factoren die jouw positie in de zoekmachine beïnvloeden optimaliseert. Zo heb je tijdens de cursus SEO kennis opgedaan over het perfectioneren van HTML en social media en kan jij ervoor zorgen dat dit tot hogere conversie leidt. Doordat jij na de Cursus Zoekmachinemarketing kennis hebt van zoekmachinemarketing in al haar veelzijdigheid, mag jij je met recht een SEO-specialist noemen.

Gerelateerd

Cursus Zoekmachinemarketing: Modulen

Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing komen in basis onderstaande onderwerpen aan bod. Afhankelijk van ontwikkelingen op het vakgebied, kan de feitelijke trainingsinhoud hier echter van afwijken. Bel ons gerust voor meer informatie over de actuele inhoud.

Zoekwoordanalyse

De Cursus Zoekmachinemarketing begint bij de basisvragen: wat is je doelgroep en op welke zoekwoorden wil je worden gevonden? Deze woorden zijn namelijk direct gerelateerd aan de doelgroep. Bovendien kun je denken aan welk type zoekwoorden het meest gunstig zijn. Werken bijvoorbeeld shorttail of longtail zoekwoorden het beste? Je maakt een zoekwoordanalyse op basis van jouw eigen website en uiteraard kijken we hierbij naar de doelgroep van je website en maken we een concurrentie-analyse.

Optimalisatie ranking-factoren

Hoe werken zoekmachines eigenlijk? Hoe bepalen zij, op basis van welke zoekwoorden, de ranking van je website? Om websites te optimaliseren op jouw belangrijkste zoekwoorden is een goede kennis van zoekmachines noodzakelijk. Je positie in de zoekmachine wordt beïnvloed door een aantal belangrijke ranking-factoren. Tijdens de module leer je optimaliseren op de volgende factoren:

Indexatietools

Er bestaan diverse programma's om de optimalisatie van je website te evalueren en hiermee te meten of de zoekmachinetechnieken succesvol zijn. Binnen deze module krijg je aan de hand van Google Search Console inzicht in:

  • Welke pagina's door Google zijn geïndexeerd
  • Welke fouten zijn ontdekt bij het indexeren van de website
  • Bij welke zoekopdrachten een link naar je website werd getoond
  • Wie er naar je website linken

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeer je zoekwoorden op verschillende niveaus. Je gaat aan de slag met jouw eigen praktijkcase waarbij je zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeer je de zoekwoorden in de reguliere content van de website. Je maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Alternatief

Bezit je al enige kennis van zoekmachinemarketing, maar wil je deze vergroten? In de cursus Zoekmachine Professional leer je meer over het bepalen van de juiste SEO-strategie. In deze cursus gaan we naast de zoekwoordanalyse en zoekmachineoptimalisatie dieper in op de trends en ontwikkelingen omtrent SEO en linkbuilding en kijken we hoe je kan scoren via social media in zoekmachines. Als je meer wilt weten over het gehele totaalpakket van zoekmachinemarketing, volg dan de Leergang Zoekmachine Marketing. Tijdens deze leergang bespreken we zoekmachinemarketing in al haar veelzijdigheid. De Leergang Zoekmachine Marketing bevat drie opleidingen, namelijk SEO, SEA (Google Ads) en Google Analytics. Na de leergang bezit jij alle kennis omtrent zoekmachinemarketing wat jou een ware SEO-expert maakt.

Cursus Zoekmachinemarketing: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Cursus Zoekmachinemarketing: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Zoekmachinemarketing bedragen €599,00 (excl. €125,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Certificering

Nadat je een cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Zoekmachinemarketing en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle aspecten van SEO, zoals zoekmachine optimalisatie en het opzetten van een succesvolle SEO-strategie. Maar dit is niet het enige. Wat jou een SEO-specialist maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing stel je namelijk zelf een SEO-strategie op voor jouw organisatie. Op deze manier pas jij de opgedane kennis direct toe in de praktijk. Na de cursus SEO mag jij jezelf een SEO-expert noemen die echt kennis van zaken heeft.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Beroepsperspectief

Na de Cursus Zoekmachinemarketing mag jij jezelf een echte SEO-specialist noemen en kan je aan de slag bij elke organisatie. Tijdens de cursus SEO heb je een goede basis gelegd die jou helpt om door te groeien in jouw functie als online marketeer. Na de cursus zoekmachine optimalisatie weet jij hoe je een goede SEO-strategie opzet waarbij je rekening houdt met de meest relevante én winstgevende zoekwoorden. Daarnaast heb je gedurende de training Zoekmachinemarketing kennis opgedaan over het trekken van mensen naar je website via zoekmachines en weet je welke factoren dit beïnvloeden. Ook heb je tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing geleerd om te beoordelen of een bepaalde SEO-strategie winstgevend is of dat een andere SEO-strategie noodzakelijk is.

Voor SEO-specialisten zijn er volop kansen. Aangezien steeds meer mensen online activiteiten verrichten, zien ook steeds meer organisatie de waarde van SEO in. Ook bedrijven willen namelijk gezien worden in de online wereld. In de LinkedIn top 25 meest gewilde vaardigheden bij werknemers staat SEO zelfs op plek 5! Het is echter wel belangrijk dat je als SEO-expert continu op de hoogte blijft van de laatste online trends. Anderzijds biedt dit ook mogelijkheden, omdat je op deze manier gedwongen wordt jezelf continu te blijven bijscholen wat van SEO-specialist een veelzijdig beroep maakt.

Cursus Zoekmachinemarketing: Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.