Cursus Zoekmachinemarketing

  • 1 dag
  • 499
  • eerstvolgende startdatum 8 mei

Zoekmachines behoren tot een van de belangrijkste succesfactoren van een website. Een goede plaats in een zoekmachine garandeert een groot aantal bezoekers en levert dus indirect meer omzet op. Een hoge positie verwerven is echter geen makkelijke taak. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing stippelen we een concrete zoekmachinestrategie uit. We maken een analyse van de juiste zoekwoorden en werpen een blik op de verschillende ranking-factoren en optimalisatietools.

Zoekmachines behoren tot een van de belangrijkste succesfactoren van een website. Een goede plaats in een zoekmachine garandeert een groot aantal bezoekers en levert dus indirect meer omzet op. Een hoge positie verwerven is echter geen makkelijke taak. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing stippelen we een concrete zoekmachinestrategie uit. We maken een analyse van de juiste zoekwoorden en werpen een blik op de verschillende ranking-factoren en optimalisatietools.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kenmerken Cursus Zoekmachinemarketing

Alle startdata
Waar en wanneer wilt u de opleiding volgen?

Beoordelingen

Cursus Zoekmachinemarketing

Wat vond u goed?: Heldere uitleg, interessante stof, de dag vloog voorbij.
Wat vond u niet goed?: We hebben niet alles kunnen behandelen dat op de planning stond.

H.J.R. van Mierlo te Waalwijk 4.0
Alle beoordelingen

Wat is Zoekmachinemarketing?

Een belangrijk onderdeel van zoekmachinemarketing is zoekmachine-optimalisatie wat veelal wordt aangeduid met de Engelse term Search Engine Optimalisation (SEO). Tijdens deze Cursus Zoekmachinemarketing gaan we hier dieper op in. Bij SEO gaat het erom dat je streeft naar een goede vindbaarheid in de zoekmachine. Het doel is om als organisatie hierin zo goed mogelijk gevonden te worden. Ieder bedrijf wil natuurlijk direct op de eerste pagina getoond worden en dan het liefst ook nog bovenaan staan. Tijdens de cursus Zoekmachinemarketing leer je hoe je ervoor zorgt dat de website van jouw organisatie goed scoort in de zoekmachines. Zo kijk je naar welke zoekwoorden en gerelateerde woorden je het beste kan gebruiken om hoog in de ranking te komen. Daarnaast leer je tijdens de training Zoekmachinemarketing meer over de juiste plaats van je zoekwoorden op de website en wat dus SEO-technisch slim is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de URL van je pagina. Daarnaast is het belangrijk om te weten hoe Google jouw website beoordeelt. Tijdens de cursus SEO leer je meer over de evaluatietechnieken waarmee je kan bepalen of je SEO-strategie de juiste uitwerking heeft. Kortom, tijdens de cursus Zoekmachinemarketing leer je de belangrijkste principes van SEO kennen en leer je deze op de juiste wijze toe te passen.

Cursus Zoekmachinemarketing: Inleiding

Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing

Als je een succesvolle website wilt, is een geoptimaliseerde zoekmachinestrategie van levensbelang. Binnen de Cursus Zoekmachinemarketing stippel je een concrete zoekmachinestrategie uit. Je kijkt hierbij niet alleen naar de analyse van de juiste zoekwoorden, maar ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Moet er hoger ingezet worden op bepaalde zoekwoorden of juist niet?

Resultaat

Na afloop weet je hoe je een succesvolle zoekmachinemarketing campagne opzet en daarmee meer mensen naar jouw website trekt. Je bent bekend met de werking van zoekmachines en je weet hoe je jouw doelgroep het beste kunt bereiken met SEO. Ook ben je op de hoogte van verschillende ranking-factoren en indexatietools.

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeert u zoekwoorden op verschillende niveaus. U gaat aan de slag met uw eigen praktijkcase waarbij u zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeert u de zoekwoorden in de reguliere content van de website. U maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Competenties en vaardigheden

Om een echte SEO-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing aan de volgende competenties en vaardigheden: kennis over zoekwoordanalyse, zoekmachineoptimalisatie en de indexatietools die daarbij horen. Hierbij moet je denken aan de woorden die ertoe geleid hebben dat mensen op jouw website terecht zijn gekomen en welke pagina’s door Google zijn geïndexeerd. Tijdens de cursus SEO heb je geleerd om oog te hebben voor het internetgedrag van de consument en weet jij hier de SEO-strategie op aan te passen.

Na de Cursus Zoekmachinemarketing weet je alles over het ontwikkelen van een effectieve SEO-strategie. Jij zorgt ervoor dat je website hoog scoort in zoekmachines en en weet wat bepaalde zoekwoorden opleveren. Bovendien heb jij kennis over hoe je de ranking-factoren die jouw positie in de zoekmachine beïnvloeden optimaliseert. Zo heb je tijdens de cursus SEO kennis opgedaan over het perfectioneren van HTML en social media en kan jij ervoor zorgen dat dit tot hogere conversie leidt. Doordat jij na de Cursus Zoekmachinemarketing kennis hebt van zoekmachinemarketing in al haar veelzijdigheid, mag jij je met recht een SEO-specialist noemen.

Gerelateerd

Cursus Zoekmachinemarketing: Modulen

Tijdens de opleiding doorloop je de volgende modulen:

Zoekwoordanalyse

De Cursus Zoekmachinemarketing begint bij de basisvragen: wat is je doelgroep en op welke zoekwoorden wil je worden gevonden? Deze woorden zijn namelijk direct gerelateerd aan de doelgroep. Bovendien kun je denken aan welk type zoekwoorden het meest gunstig zijn. Werken bijvoorbeeld shorttail of longtail zoekwoorden het beste? Je maakt een zoekwoordanalyse op basis van jouw eigen website en uiteraard kijken we hierbij naar de doelgroep van je website en maken we een concurrentie-analyse.

Optimalisatie ranking-factoren

Hoe werken zoekmachines eigenlijk? Hoe bepalen zij, op basis van welke zoekwoorden, de ranking van je website? Om websites te optimaliseren op jouw belangrijkste zoekwoorden is een goede kennis van zoekmachines noodzakelijk. Je positie in de zoekmachine wordt beïnvloed door een aantal belangrijke ranking-factoren. Tijdens de module leer je optimaliseren op de volgende factoren:

Indexatietools

Er bestaan diverse programma's om de optimalisatie van je website te evalueren en hiermee te meten of de zoekmachinetechnieken succesvol zijn. Binnen deze module krijg je aan de hand van Google Search Console inzicht in:

  • Welke pagina's door Google zijn geïndexeerd
  • Welke fouten zijn ontdekt bij het indexeren van de website
  • Bij welke zoekopdrachten een link naar je website werd getoond
  • Wie er naar je website linken

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeer je zoekwoorden op verschillende niveaus. Je gaat aan de slag met jouw eigen praktijkcase waarbij je zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeer je de zoekwoorden in de reguliere content van de website. Je maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Alternatief

Bezit je al enige kennis van zoekmachinemarketing, maar wil je deze vergroten? In de cursus Zoekmachine Professional leer je meer over het bepalen van de juiste SEO-strategie. In deze cursus gaan we naast de zoekwoordanalyse en zoekmachineoptimalisatie dieper in op de trends en ontwikkelingen omtrent SEO en linkbuilding en kijken we hoe je kan scoren via social media in zoekmachines. Als je meer wilt weten over het gehele totaalpakket van zoekmachinemarketing, volg dan de Leergang Zoekmachine Marketing. Tijdens deze leergang bespreken we zoekmachinemarketing in al haar veelzijdigheid. De Leergang Zoekmachine Marketing bevat drie opleidingen, namelijk SEO, SEA (Google AdWords) en Google Analytics. Na de leergang bezit jij alle kennis omtrent zoekmachinemarketing wat jou een ware SEO-expert maakt.

Cursus Zoekmachinemarketing: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Zoekmachinemarketing verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Discussieer mee!

Ben je op zoek naar een plek waar je vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wil je je omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Zoekmachinemarketing ontwikkelingen

Dat zoekmachinemarketing, en dus ook zoekmachine-optimalisatie, vandaag de dag nog steeds ontzettend belangrijk zijn laat de de LinkedIn’s top 25 meest gewilde vaardigheden bij werknemers zien. SEO staat namelijk wereldwijd op plek 5! Toch staan ook de ontwikkelingen niet stil. Zo draait het vandaag de dag allemaal om semantic search. Dit houdt in dat je niet alleen het desbetreffende zoekwoord regelmatig op je website terug laat komen, maar ook woorden gebruikt die daarmee in verband gebracht kunnen worden. Dit is namelijk van groot belang voor je SEO-strategie, aangezien zoekmachines ook gerelateerde woorden willen zien. Gedurende de cursus SEO leer jij alles van het selecteren van goede en relevante zoekwoorden.

Daarnaast wordt contentcreatie, zowel in tekst als in beeld, ook steeds belangrijker voor zoekmachine optimalisatie. Er kan gesteld worden dat het vandaag de dag onmisbaar is voor je SEO-strategie. Hoewel contentcreatie met name een effect heeft op de lange termijn, heeft het wel een relatief lange houdbaarheidsdatum. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing gaan we dieper in op wat content voor je SEO strategie kan betekenen.

Cursus Zoekmachinemarketing: Gerelateerd webinar

Cursus Zoekmachinemarketing: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed?: Heldere uitleg, interessante stof, de dag vloog voorbij.
Wat vond u niet goed?: We hebben niet alles kunnen behandelen dat op de planning stond.

4.0

Wat vond u goed?: Goede aanzet voor kennismaking.
Wat vond u niet goed?: Tijd was te beperkt. 2 dagen zou beter zijn

4.0

Wat vond u goed?: Tempo, voorbeelden, leiding, heldere uitleg, interactiviteit, ruimte voor discussie
Wat vond u niet goed?: Liever twee dagen.

4.0

Wat vond u goed?: De docent brengt de stof op een duidelijke begrijpelijke wijze. De dame verzorgt de lunch fantastisch.
Wat vond u niet goed?: Er is veel te veel te behandelen voor 1 lesdag. De koffie is echt niet te drinken, je bent aangewezen op thee

4.0

Wat vond u goed?: * prima trainer * stof werd op een leuke manier gebracht * i.t.t. Antwerpen werd hier in Utrecht een goede lunch geserveerd
Wat vond u niet goed?: * er werd gewacht op 1 deelnemer die wat te laat kwam; jammer van de tijd * heel veel stof om te behandelen in relatief (te) weinig tijd * tekst van de sheets is niet of nauwelijks te lezen op het materiaal dat we meekregen, m.n. de links; dit bemoeilijkt het doornemen van de stof thuis

4.0

Wat vond u goed?: docent was duidelijk een zeer ervaren trainer en goede interactie met groep

4.0

Wat vond u goed?: Ik vond het prettig hoe bob alles vertelde. hij legde het uit met veel passie en je kon merken dat hij er heel veel vanaf wist. hij beantwoorde ook goed mijn vragen en andere vragen van de groep.
Wat vond u niet goed?: niet behalve we vonden het jammer dat er geen koekjes waren in de koffie/ thee pauzes..! maar dat is het enige. aan de cursus was niets aan te merken wat niet voldoende was.

4.0

Wat vond u goed?: Ik vond het een prima cursus.
Wat vond u niet goed?: Er zit veel stof in een lesdag gestopt, ik denk dat dit eigenlijk wel stof voor 2 dagen zou kunnen zijn. En weer jammer dat er geen koekjes bij de koffie waren ....

4.0

Wat vond u goed?: De docent was erg duidelijk en nam tijd om vragen te beantwoorden.
Wat vond u niet goed?: Het is erg veel informatie voor een cursus van 1 dag. Ik heb veel handvatten gekregen, maar moet zelf uit gaan zoeken hoe en wat.

4.0

Wat vond u goed?: Trainer heeft voldoende kennis, en deelt deze met veel enthousiasme met de cursisten.

Meer Alle beoordelingen

Klanttevredenheid

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit in Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Zoekmachinemarketing gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Zoekmachinemarketing en de behandelde modulen, bijvoorbeeld zoekwoordanalyse en indexatietools. Als echte SEO-specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige SEO-expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Zoekmachinemarketing verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de cursus SEO hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de Cursus Zoekmachinemarketing van andere SEO-specialisten onderscheiden en profileren als een echte SEO-expert!

Cursus Zoekmachinemarketing: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.


Trainingsvormen

Klassikaal/open inschrijving

De Cursus Zoekmachinemarketing wordt op vaste startdata en locaties gegeven. Iedereen die graag een SEO-specialist wil worden, kan zich inschrijven voor de desbetreffende training. Inschrijving is mogelijk via de website of telefonisch.

Incompany

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! De trainer komt dan bij jouw bedrijf op bezoek en stemt de inhoud van de reguliere Cursus Zoekmachinemarketing speciaal op jou en je collega’s af. Je krijgt een praktijkgerichte, persoonlijke en intensieve begeleiding van de trainer. Wij kiezen alleen de beste trainers uit voor de opleiding SEO. De trainer, die jullie zal opleiden tot SEO-specialist, is gespecialiseerd in zoekwoordanalyse, optimaliseren van ranking tools en indexatietools. Hierdoor kunnen wij garanderen dat de behandelde modulen van de Cursus Zoekmachinemarketing van hoog niveau zijn. Een incompany Cursus Zoekmachinemarketing is via de website of telefonisch aan te vragen. Beschik je niet over voldoende ruimte of apparatuur? Dan bieden wij jou een training Zoekmachinemarketing op maat aan bij ons op locatie.

Virtuele training

Het is ook mogelijk om de Cursus Zoekmachinemarketing online te volgen! Je krijgt dezelfde training als de klassikale vorm, maar dan in een virtueel klaslokaal. Via een online systeem kan je inloggen om vervolgens de trainer en jouw medecursisten online te ontmoeten. Op deze manier kan jij de opleiding SEO volgen waarbij je individuele begeleiding van je docent krijgt, maar ook tips van medecursisten ontvangt. Deze lesmethode van de cursus SEO heeft twee voordelen. Allereerst kan je op deze manier veel kennis opdoen, omdat je kan leren van feedback van zowel je docent als je medecursisten. Het tweede voordeel is dat je vanwege de verschillende tips en inzichten tot een optimaal resultaat komt van de door jou ontwikkelde SEO-strategie. Een virtuele training Zoekmachinemarketing is via de website en telefonisch aan te vragen.

Cursus Zoekmachinemarketing: Tarieven

Tarief

De Cursus Zoekmachinemarketing kost € 499,- (€ 603,- incl. BTW).

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Subsidieregeling praktijkleren kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Certificering

Nadat je een cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Zoekmachinemarketing en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle aspecten van SEO, zoals zoekmachine optimalisatie en het opzetten van een succesvolle SEO-strategie. Maar dit is niet het enige. Wat jou een SEO-specialist maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing stel je namelijk zelf een SEO-strategie op voor jouw organisatie. Op deze manier pas jij de opgedane kennis direct toe in de praktijk. Na de cursus SEO mag jij jezelf een SEO-expert noemen die echt kennis van zaken heeft.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Beroepsperspectief

Na de Cursus Zoekmachinemarketing mag jij jezelf een echte SEO-specialist noemen en kan je aan de slag bij elke organisatie. Tijdens de cursus SEO heb je een goede basis gelegd die jou helpt om door te groeien in jouw functie als online marketeer. Na de cursus zoekmachine optimalisatie weet jij hoe je een goede SEO-strategie opzet waarbij je rekening houdt met de meest relevante én winstgevende zoekwoorden. Daarnaast heb je gedurende de training Zoekmachinemarketing kennis opgedaan over het trekken van mensen naar je website via zoekmachines en weet je welke factoren dit beïnvloeden. Ook heb je tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing geleerd om te beoordelen of een bepaalde SEO-strategie winstgevend is of dat een andere SEO-strategie noodzakelijk is.

Voor SEO-specialisten zijn er volop kansen. Aangezien steeds meer mensen online activiteiten verrichten, zien ook steeds meer organisatie de waarde van SEO in. Ook bedrijven willen namelijk gezien worden in de online wereld. In de LinkedIn top 25 meest gewilde vaardigheden bij werknemers staat SEO zelfs op plek 5! Het is echter wel belangrijk dat je als SEO-expert continu op de hoogte blijft van de laatste online trends. Anderzijds biedt dit ook mogelijkheden, omdat je op deze manier gedwongen wordt jezelf continu te blijven bijscholen wat van SEO-specialist een veelzijdig beroep maakt.

Cursus Zoekmachinemarketing: Virtuele training

De Cursus Zoekmachinemarketing online

Wil je de Cursus Zoekmachinemarketing online volgen? Dat kan! Wij bieden nu ook virtuele trainingen aan. Dat houdt in dat je exact dezelfde training volgt in een virtueel klaslokaal. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Een online training scheelt je tijd én geld! Uiteraard kost het je geen reistijd om naar de opleidingslocatie te komen maar je bespaart ook de reiskosten!

Voordelen van een virtuele training:

  • Exact dezelfde cursus als de klassikale (reguliere) training
  • Trainer neemt je scherm over en kijkt met je mee
  • De trainer helpt je op afstand en geeft feedback
  • Geen reiskosten en reistijd kwijt
  • Kwaliteit blijft gewaarborgd

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Zoekmachinemarketing!

Training op maat

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Zoekmachinemarketing speciaal op jou en je collega’s af. Je wordt opgeleid tot een echte SEO-specialist door een trainer die alles weet van zoekmachinemarketing. Je gaat als toekomstig SEO-specialist onder andere aan de slag met zoekwoordanalyse, zoekmachineoptimalisatie en het meten van de optimalisatie van je website. Daarnaast rond je de cursus SEO af met een praktijkcase die toegespitst is op jouw organisatie. Aan het einde van de Cursus Zoekmachinemarketing stel je namelijk een SEO-strategie op, waarbij je zoekwoorden op verschillende manieren implementeert. Een virtuele training Zoekmachinemarketing op maat is via de website en telefonisch aan te vragen.

Zoekmachines behoren tot een van de belangrijkste succesfactoren van een website. Een goede plaats in een zoekmachine garandeert een groot aantal bezoekers en levert dus indirect meer omzet op. Een hoge positie verwerven is echter geen makkelijke taak. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing stippelen we een concrete zoekmachinestrategie uit. We maken een analyse van de juiste zoekwoorden en werpen een blik op de verschillende ranking-factoren en optimalisatietools.


Volg de gratis proefles op 18 mei om 14:00 uur

Cursus Zoekmachinemarketing: Inleiding

Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing

Als je een succesvolle website wilt, is een geoptimaliseerde zoekmachinestrategie van levensbelang. Binnen de Cursus Zoekmachinemarketing stippel je een concrete zoekmachinestrategie uit. Je kijkt hierbij niet alleen naar de analyse van de juiste zoekwoorden, maar ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Moet er hoger ingezet worden op bepaalde zoekwoorden of juist niet?

Resultaat

Na afloop weet je hoe je een succesvolle zoekmachinemarketing campagne opzet en daarmee meer mensen naar jouw website trekt. Je bent bekend met de werking van zoekmachines en je weet hoe je jouw doelgroep het beste kunt bereiken met SEO. Ook ben je op de hoogte van verschillende ranking-factoren en indexatietools.

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeert u zoekwoorden op verschillende niveaus. U gaat aan de slag met uw eigen praktijkcase waarbij u zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeert u de zoekwoorden in de reguliere content van de website. U maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Competenties en vaardigheden

Om een echte SEO-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing aan de volgende competenties en vaardigheden: kennis over zoekwoordanalyse, zoekmachineoptimalisatie en de indexatietools die daarbij horen. Hierbij moet je denken aan de woorden die ertoe geleid hebben dat mensen op jouw website terecht zijn gekomen en welke pagina’s door Google zijn geïndexeerd. Tijdens de cursus SEO heb je geleerd om oog te hebben voor het internetgedrag van de consument en weet jij hier de SEO-strategie op aan te passen.

Na de Cursus Zoekmachinemarketing weet je alles over het ontwikkelen van een effectieve SEO-strategie. Jij zorgt ervoor dat je website hoog scoort in zoekmachines en en weet wat bepaalde zoekwoorden opleveren. Bovendien heb jij kennis over hoe je de ranking-factoren die jouw positie in de zoekmachine beïnvloeden optimaliseert. Zo heb je tijdens de cursus SEO kennis opgedaan over het perfectioneren van HTML en social media en kan jij ervoor zorgen dat dit tot hogere conversie leidt. Doordat jij na de Cursus Zoekmachinemarketing kennis hebt van zoekmachinemarketing in al haar veelzijdigheid, mag jij je met recht een SEO-specialist noemen.

Gerelateerd

Cursus Zoekmachinemarketing: Modulen

Tijdens de opleiding doorloop je de volgende modulen:

Zoekwoordanalyse

De Cursus Zoekmachinemarketing begint bij de basisvragen: wat is je doelgroep en op welke zoekwoorden wil je worden gevonden? Deze woorden zijn namelijk direct gerelateerd aan de doelgroep. Bovendien kun je denken aan welk type zoekwoorden het meest gunstig zijn. Werken bijvoorbeeld shorttail of longtail zoekwoorden het beste? Je maakt een zoekwoordanalyse op basis van jouw eigen website en uiteraard kijken we hierbij naar de doelgroep van je website en maken we een concurrentie-analyse.

Optimalisatie ranking-factoren

Hoe werken zoekmachines eigenlijk? Hoe bepalen zij, op basis van welke zoekwoorden, de ranking van je website? Om websites te optimaliseren op jouw belangrijkste zoekwoorden is een goede kennis van zoekmachines noodzakelijk. Je positie in de zoekmachine wordt beïnvloed door een aantal belangrijke ranking-factoren. Tijdens de module leer je optimaliseren op de volgende factoren:

Indexatietools

Er bestaan diverse programma's om de optimalisatie van je website te evalueren en hiermee te meten of de zoekmachinetechnieken succesvol zijn. Binnen deze module krijg je aan de hand van Google Search Console inzicht in:

  • Welke pagina's door Google zijn geïndexeerd
  • Welke fouten zijn ontdekt bij het indexeren van de website
  • Bij welke zoekopdrachten een link naar je website werd getoond
  • Wie er naar je website linken

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeer je zoekwoorden op verschillende niveaus. Je gaat aan de slag met jouw eigen praktijkcase waarbij je zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeer je de zoekwoorden in de reguliere content van de website. Je maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Alternatief

Bezit je al enige kennis van zoekmachinemarketing, maar wil je deze vergroten? In de cursus Zoekmachine Professional leer je meer over het bepalen van de juiste SEO-strategie. In deze cursus gaan we naast de zoekwoordanalyse en zoekmachineoptimalisatie dieper in op de trends en ontwikkelingen omtrent SEO en linkbuilding en kijken we hoe je kan scoren via social media in zoekmachines. Als je meer wilt weten over het gehele totaalpakket van zoekmachinemarketing, volg dan de Leergang Zoekmachine Marketing. Tijdens deze leergang bespreken we zoekmachinemarketing in al haar veelzijdigheid. De Leergang Zoekmachine Marketing bevat drie opleidingen, namelijk SEO, SEA (Google AdWords) en Google Analytics. Na de leergang bezit jij alle kennis omtrent zoekmachinemarketing wat jou een ware SEO-expert maakt.

Cursus Zoekmachinemarketing: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed?: Heldere uitleg, interessante stof, de dag vloog voorbij.
Wat vond u niet goed?: We hebben niet alles kunnen behandelen dat op de planning stond.

4.0

Wat vond u goed?: Goede aanzet voor kennismaking.
Wat vond u niet goed?: Tijd was te beperkt. 2 dagen zou beter zijn

4.0

Wat vond u goed?: Tempo, voorbeelden, leiding, heldere uitleg, interactiviteit, ruimte voor discussie
Wat vond u niet goed?: Liever twee dagen.

4.0

Wat vond u goed?: De docent brengt de stof op een duidelijke begrijpelijke wijze. De dame verzorgt de lunch fantastisch.
Wat vond u niet goed?: Er is veel te veel te behandelen voor 1 lesdag. De koffie is echt niet te drinken, je bent aangewezen op thee

4.0

Wat vond u goed?: * prima trainer * stof werd op een leuke manier gebracht * i.t.t. Antwerpen werd hier in Utrecht een goede lunch geserveerd
Wat vond u niet goed?: * er werd gewacht op 1 deelnemer die wat te laat kwam; jammer van de tijd * heel veel stof om te behandelen in relatief (te) weinig tijd * tekst van de sheets is niet of nauwelijks te lezen op het materiaal dat we meekregen, m.n. de links; dit bemoeilijkt het doornemen van de stof thuis

4.0

Wat vond u goed?: docent was duidelijk een zeer ervaren trainer en goede interactie met groep

4.0

Wat vond u goed?: Ik vond het prettig hoe bob alles vertelde. hij legde het uit met veel passie en je kon merken dat hij er heel veel vanaf wist. hij beantwoorde ook goed mijn vragen en andere vragen van de groep.
Wat vond u niet goed?: niet behalve we vonden het jammer dat er geen koekjes waren in de koffie/ thee pauzes..! maar dat is het enige. aan de cursus was niets aan te merken wat niet voldoende was.

4.0

Wat vond u goed?: Ik vond het een prima cursus.
Wat vond u niet goed?: Er zit veel stof in een lesdag gestopt, ik denk dat dit eigenlijk wel stof voor 2 dagen zou kunnen zijn. En weer jammer dat er geen koekjes bij de koffie waren ....

4.0

Wat vond u goed?: De docent was erg duidelijk en nam tijd om vragen te beantwoorden.
Wat vond u niet goed?: Het is erg veel informatie voor een cursus van 1 dag. Ik heb veel handvatten gekregen, maar moet zelf uit gaan zoeken hoe en wat.

4.0

Wat vond u goed?: Trainer heeft voldoende kennis, en deelt deze met veel enthousiasme met de cursisten.

Meer Alle beoordelingen

Klanttevredenheid

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit in Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Zoekmachinemarketing gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Zoekmachinemarketing en de behandelde modulen, bijvoorbeeld zoekwoordanalyse en indexatietools. Als echte SEO-specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige SEO-expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Zoekmachinemarketing verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de cursus SEO hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de Cursus Zoekmachinemarketing van andere SEO-specialisten onderscheiden en profileren als een echte SEO-expert!

Cursus Zoekmachinemarketing: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.


Trainingsvormen

Klassikaal/open inschrijving

De Cursus Zoekmachinemarketing wordt op vaste startdata en locaties gegeven. Iedereen die graag een SEO-specialist wil worden, kan zich inschrijven voor de desbetreffende training. Inschrijving is mogelijk via de website of telefonisch.

Incompany

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! De trainer komt dan bij jouw bedrijf op bezoek en stemt de inhoud van de reguliere Cursus Zoekmachinemarketing speciaal op jou en je collega’s af. Je krijgt een praktijkgerichte, persoonlijke en intensieve begeleiding van de trainer. Wij kiezen alleen de beste trainers uit voor de opleiding SEO. De trainer, die jullie zal opleiden tot SEO-specialist, is gespecialiseerd in zoekwoordanalyse, optimaliseren van ranking tools en indexatietools. Hierdoor kunnen wij garanderen dat de behandelde modulen van de Cursus Zoekmachinemarketing van hoog niveau zijn. Een incompany Cursus Zoekmachinemarketing is via de website of telefonisch aan te vragen. Beschik je niet over voldoende ruimte of apparatuur? Dan bieden wij jou een training Zoekmachinemarketing op maat aan bij ons op locatie.

Virtuele training

Het is ook mogelijk om de Cursus Zoekmachinemarketing online te volgen! Je krijgt dezelfde training als de klassikale vorm, maar dan in een virtueel klaslokaal. Via een online systeem kan je inloggen om vervolgens de trainer en jouw medecursisten online te ontmoeten. Op deze manier kan jij de opleiding SEO volgen waarbij je individuele begeleiding van je docent krijgt, maar ook tips van medecursisten ontvangt. Deze lesmethode van de cursus SEO heeft twee voordelen. Allereerst kan je op deze manier veel kennis opdoen, omdat je kan leren van feedback van zowel je docent als je medecursisten. Het tweede voordeel is dat je vanwege de verschillende tips en inzichten tot een optimaal resultaat komt van de door jou ontwikkelde SEO-strategie. Een virtuele training Zoekmachinemarketing is via de website en telefonisch aan te vragen.

Cursus Zoekmachinemarketing: Tarieven

Tarief

De Cursus Zoekmachinemarketing kost € 499,- (€ 603,- incl. BTW).

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Subsidieregeling praktijkleren kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Certificering

Nadat je een cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Zoekmachinemarketing en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle aspecten van SEO, zoals zoekmachine optimalisatie en het opzetten van een succesvolle SEO-strategie. Maar dit is niet het enige. Wat jou een SEO-specialist maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing stel je namelijk zelf een SEO-strategie op voor jouw organisatie. Op deze manier pas jij de opgedane kennis direct toe in de praktijk. Na de cursus SEO mag jij jezelf een SEO-expert noemen die echt kennis van zaken heeft.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Beroepsperspectief

Na de Cursus Zoekmachinemarketing mag jij jezelf een echte SEO-specialist noemen en kan je aan de slag bij elke organisatie. Tijdens de cursus SEO heb je een goede basis gelegd die jou helpt om door te groeien in jouw functie als online marketeer. Na de cursus zoekmachine optimalisatie weet jij hoe je een goede SEO-strategie opzet waarbij je rekening houdt met de meest relevante én winstgevende zoekwoorden. Daarnaast heb je gedurende de training Zoekmachinemarketing kennis opgedaan over het trekken van mensen naar je website via zoekmachines en weet je welke factoren dit beïnvloeden. Ook heb je tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing geleerd om te beoordelen of een bepaalde SEO-strategie winstgevend is of dat een andere SEO-strategie noodzakelijk is.

Voor SEO-specialisten zijn er volop kansen. Aangezien steeds meer mensen online activiteiten verrichten, zien ook steeds meer organisatie de waarde van SEO in. Ook bedrijven willen namelijk gezien worden in de online wereld. In de LinkedIn top 25 meest gewilde vaardigheden bij werknemers staat SEO zelfs op plek 5! Het is echter wel belangrijk dat je als SEO-expert continu op de hoogte blijft van de laatste online trends. Anderzijds biedt dit ook mogelijkheden, omdat je op deze manier gedwongen wordt jezelf continu te blijven bijscholen wat van SEO-specialist een veelzijdig beroep maakt.

Cursus Zoekmachinemarketing: Virtuele training

De Cursus Zoekmachinemarketing online

Wil je de Cursus Zoekmachinemarketing online volgen? Dat kan! Wij bieden nu ook virtuele trainingen aan. Dat houdt in dat je exact dezelfde training volgt in een virtueel klaslokaal. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Een online training scheelt je tijd én geld! Uiteraard kost het je geen reistijd om naar de opleidingslocatie te komen maar je bespaart ook de reiskosten!

Voordelen van een virtuele training:

  • Exact dezelfde cursus als de klassikale (reguliere) training
  • Trainer neemt je scherm over en kijkt met je mee
  • De trainer helpt je op afstand en geeft feedback
  • Geen reiskosten en reistijd kwijt
  • Kwaliteit blijft gewaarborgd

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Zoekmachinemarketing!

Training op maat

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Zoekmachinemarketing speciaal op jou en je collega’s af. Je wordt opgeleid tot een echte SEO-specialist door een trainer die alles weet van zoekmachinemarketing. Je gaat als toekomstig SEO-specialist onder andere aan de slag met zoekwoordanalyse, zoekmachineoptimalisatie en het meten van de optimalisatie van je website. Daarnaast rond je de cursus SEO af met een praktijkcase die toegespitst is op jouw organisatie. Aan het einde van de Cursus Zoekmachinemarketing stel je namelijk een SEO-strategie op, waarbij je zoekwoorden op verschillende manieren implementeert. Een virtuele training Zoekmachinemarketing op maat is via de website en telefonisch aan te vragen.

Speciale deals ontvangen? Meld je aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Uw inschrijving is verwerkt.