Training E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery
- 3 dagen
- € 2.299
- Eerstvolgende startdatum 12 december
Een deep dive in e-commerce data is noodzakelijk als je echte stuurinformatie nodig hebt voor je webshop of e-commerce platform. In de praktijk maak je veel gebruik van Google Analytics en Google Ads. Tijdens de cursus E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery haal je die stuurinformatie naar boven om de volgende stap met je webshop of e-commerce platform te maken.
Kies hier je training
-
Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
(Remote classroom) Aantal dagen en prijs: in overleg
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
Bel mij hierover
Ik wil me inschrijven
Startdata virtueel (Remote Classroom)
02-01-2025, Virtueel
31-01-2025, Virtueel
03-03-2025, Virtueel
01-04-2025, Virtueel
30-04-2025, Virtueel
Startdata op locatie
12-12-2024, Rotterdam
02-01-2025, Utrecht
02-01-2025, Apeldoorn
10-01-2025, Rotterdam
31-01-2025, Utrecht
= STARTGARANTIE
Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!
= NOG GEEN STARTGARANTIE
Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.
Training E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery: Inleiding
Ecommerce organisaties maken vrijwel allemaal gebruik van diverse Google producten: Google Ads, Google Analytics, Google Display Ads/Network. Al die verschillende diensten leveren een keur aan data en informatie op. Om goed te kunnen sturen is de juiste informatie een eis. Standaard pakketten zoals Google Analytics en Google Analytics 360 leveren veel verschillende informatie. Dat wil zeker niet altijd zeggen dat dat de juiste informatie is die jij voor jouw platform nodig hebt. In BigQuery kun je je eigen data uit verschillende bronnen verbinden met data uit bijvoorbeeld Analytics en Ads.
Tijdens de training BigQuery vertalen we data uit de verschillende Google bronnen en jouw eigen bronnen naar een informatievraag. Deze informatievraag vertalen we vervolgens naar de query-taal van Google BigQuery. Daarna kunnen we in BigQuery een analyse of rapportage maken.
Bedrijfstraining E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery
Wil je met jouw marketingteam Google BigQuery inzetten? In een bedrijfstraining kunnen wij de training volledig op maat voor jouw organisatie verzorgen, voor jou en wellicht een groep van je collega's.
We kijken dan naar jullie specifieke wensen rond Google BigQuery en jullie informatievraag. Zo sluit een bedrijfstraining perfect aan bij wat jij nodig hebben.
Training E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery: Modulen
Tijdens de Training E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery komen in basis onderstaande onderwerpen aan bod. Afhankelijk van ontwikkelingen op het vakgebied, kan de feitelijke trainingsinhoud hier echter van afwijken. Bel ons gerust voor meer informatie over de actuele inhoud.
- Introductie E-commerce Analytics
- Introductie Google BigQuery
- Koppelen Google Analytics 360 en BigQuery
- Koppelen Google Ads en BigQuery
- Integratie andere databronnen in BigQuery
- Queries bouwen in BigQuery
- Van informatievraag naar BigQuery
- Basis Rapportages in BigQuery
- Rapportages bouwen
- Van informatievraag naar Rapportage
- Realtime rapportage met BigQuery als datawarehouse
- Sturen op informatie voor e-commerce
- Klantkortingen
- Verzendwijzen
- Betaalwijze
- Jouw vraag
- Queries bouwen op basis van voorbeeld of jouw informatievraag
- Rapport bouwen op basis van voorbeeld of jouw informatievraag
- Tips en Valkuilen
Training E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery: Extra info
Trainers
Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met trainers die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. Deze vakexpert staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.
Benodigdheden
Om het meeste rendement te halen uit de Training E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.
Doelgroep
Marketeers die slimme e-commerce analytics en reporting gebruiken om hun business verder te doorgronden en bij te sturen.
Voorkennis
Kennis van Google Analytics en Google Ads is een pré, maar niet verplicht.
Training E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery: Startdata
Kies uit 4 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.
Bedrijfstraining
Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.
Privétraining
De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.
Virtuele training
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.
Klassikale training
Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.
Training E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery: Tarieven
Tarief
De kosten voor de Training E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery bedragen €2.299,00 (excl. €482,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.
Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).
Training E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery: Virtuele training
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.
Virtuele training: hoe werkt dat?
Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.
Dezelfde kwaliteit, net even anders
Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.
De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:
- De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
- Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
- Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
- Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
- Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
- Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
- Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
- Er kunnen bestanden gedeeld worden.
NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.
Een deep dive in e-commerce data is noodzakelijk als je echte stuurinformatie nodig hebt voor je webshop of e-commerce platform. In de praktijk maak je veel gebruik van Google Analytics en Google Ads. Tijdens de cursus E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery haal je die stuurinformatie naar boven om de volgende stap met je webshop of e-commerce platform te maken.
Kies hier je training
-
Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
(Remote classroom) Aantal dagen en prijs: in overleg
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
Bel mij hierover
Ik wil me inschrijven
Startdata virtueel (Remote Classroom)
02-01-2025, Virtueel
31-01-2025, Virtueel
03-03-2025, Virtueel
01-04-2025, Virtueel
30-04-2025, Virtueel
Startdata op locatie
12-12-2024, Rotterdam
02-01-2025, Utrecht
02-01-2025, Apeldoorn
10-01-2025, Rotterdam
31-01-2025, Utrecht
= STARTGARANTIE
Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!
= NOG GEEN STARTGARANTIE
Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.
Training E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery: Inleiding
Ecommerce organisaties maken vrijwel allemaal gebruik van diverse Google producten: Google Ads, Google Analytics, Google Display Ads/Network. Al die verschillende diensten leveren een keur aan data en informatie op. Om goed te kunnen sturen is de juiste informatie een eis. Standaard pakketten zoals Google Analytics en Google Analytics 360 leveren veel verschillende informatie. Dat wil zeker niet altijd zeggen dat dat de juiste informatie is die jij voor jouw platform nodig hebt. In BigQuery kun je je eigen data uit verschillende bronnen verbinden met data uit bijvoorbeeld Analytics en Ads.
Tijdens de training BigQuery vertalen we data uit de verschillende Google bronnen en jouw eigen bronnen naar een informatievraag. Deze informatievraag vertalen we vervolgens naar de query-taal van Google BigQuery. Daarna kunnen we in BigQuery een analyse of rapportage maken.
Bedrijfstraining E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery
Wil je met jouw marketingteam Google BigQuery inzetten? In een bedrijfstraining kunnen wij de training volledig op maat voor jouw organisatie verzorgen, voor jou en wellicht een groep van je collega's.
We kijken dan naar jullie specifieke wensen rond Google BigQuery en jullie informatievraag. Zo sluit een bedrijfstraining perfect aan bij wat jij nodig hebben.
Training E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery: Modulen
Tijdens de Training E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery komen in basis onderstaande onderwerpen aan bod. Afhankelijk van ontwikkelingen op het vakgebied, kan de feitelijke trainingsinhoud hier echter van afwijken. Bel ons gerust voor meer informatie over de actuele inhoud.
- Introductie E-commerce Analytics
- Introductie Google BigQuery
- Koppelen Google Analytics 360 en BigQuery
- Koppelen Google Ads en BigQuery
- Integratie andere databronnen in BigQuery
- Queries bouwen in BigQuery
- Van informatievraag naar BigQuery
- Basis Rapportages in BigQuery
- Rapportages bouwen
- Van informatievraag naar Rapportage
- Realtime rapportage met BigQuery als datawarehouse
- Sturen op informatie voor e-commerce
- Klantkortingen
- Verzendwijzen
- Betaalwijze
- Jouw vraag
- Queries bouwen op basis van voorbeeld of jouw informatievraag
- Rapport bouwen op basis van voorbeeld of jouw informatievraag
- Tips en Valkuilen
Training E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery: Startdata
Kies uit 4 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.
Bedrijfstraining
Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.
Privétraining
De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.
Virtuele training
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.
Klassikale training
Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.
Training E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery: Tarieven
Tarief
De kosten voor de Training E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery bedragen €2.299,00 (excl. €482,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.
Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).
Training E-commerce Analytics & Reporting met Google BigQuery: Virtuele training
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.
Virtuele training: hoe werkt dat?
Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.
Dezelfde kwaliteit, net even anders
Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.
De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:
- De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
- Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
- Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
- Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
- Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
- Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
- Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
- Er kunnen bestanden gedeeld worden.
NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.