Wil je een face-to-face-training? Of liever een training op afstand? Beide is mogelijk bij Eduvision! Onze trainingslocaties bieden voldoende ruimte om de voorgeschreven 1,5m afstand te houden; ook alle overige RIVM-voorschriften leven we nauwlettend na. Kies je voor een virtuele training, dan schakel je online direct met de trainer. Daarbij bieden we je vanzelfsprekend de kwaliteit die je van ons gewend bent. Bel ons om te horen wat we hierin voor je kunnen betekenen.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional Utrecht

  • 2 dagen
  • 1.199
  • Eerstvolgende startdatum 1 juni

Een hoge plaats in Google is essentieel voor een succesvolle website. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional leer je een concrete zoekmachinestrategie opzetten. Je maakt niet alleen een analyse van de juiste zoekwoorden, maar kijkt ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Hoe optimaliseer je jouw rankingfactoren en wat zijn de huidige trends en ontwikkelingen?

Een hoge plaats in Google is essentieel voor een succesvolle website. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional leer je een concrete zoekmachinestrategie opzetten. Je maakt niet alleen een analyse van de juiste zoekwoorden, maar kijkt ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Hoe optimaliseer je jouw rankingfactoren en wat zijn de huidige trends en ontwikkelingen?

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 1.199 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    01-06-2020, Virtueel  
    08-06-2020, Virtueel  
    15-06-2020, Virtueel  
    22-06-2020, Virtueel  
    29-06-2020, Virtueel  

    Startdata op locatie

    08-06-2020, Apeldoorn  
    08-06-2020, Utrecht  
    30-06-2020, Utrecht  
    30-06-2020, Apeldoorn  
    29-07-2020, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional in beeld

Lees hier hoe anderen deze training waarderen

Cursus Zoekmachinemarketing Professional

Wat vond u goed? Goed onderbouwde theorie geïllustreerd met nuttige, aansprekende, herkenbare praktijkvoorbeelden.

M. Groenewegen 4.0
Alle beoordelingen

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Inleiding

Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional

Een geoptimaliseerde zoekmachinestrategie is van levensbelang voor een succesvolle website. Binnen de Cursus Zoekmachinemarketing Professional leer je effectieve zoekmachine optimalisatietechnieken- en middelen kennen. Je kijkt naar de analyse van de juiste zoekwoorden en ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Tevens gaan we in op linkbuilding, leer je welke invloed social media op de zoekmachine heeft en krijg je nuttige tips voor een effectieve SEO-campagne.

Na afloop van de cursus

Na afloop kun je succesvolle campagnes voor zoekmachinemarketing inzetten en verhoog je het aantal kwalitatieve bezoekers van de website. Je weet hoe zoekmachines een website beoordelen en je kent de factoren die een toppositie binnen de zoekresultaten beïnvloeden. Je weet hoe je jouw doelgroep bereikt met SEO (search engine optimazation) en hoe je optimalisatietechnieken en linkbuilding toepast.

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeer je zoekwoorden op verschillende niveaus. Je gaat aan de slag met jouw eigen praktijkcase waarbij je zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeer je de zoekwoorden in de reguliere content van de website. Je maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Competenties en vaardigheden

Om een echte SEO-specialist te worden, leer je tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional alles over de analyse van zoekwoorden. Je bepaalt wie de doelgroep is en op welke woorden zij zoeken. Ook doe je kennis op over ranking-factoren en leer je om je SEO-strategie te meten. Wat de cursus SEO Professional uniek maakt is dat je leert om te werken met effectieve linkbuilding. Bovendien doe je tijdens de opleiding SEO kennis op over de rol die social media kunnen spelen binnen je SEO-strategie.

Na de Cursus Zoekmachinemarketing Professional weet je alles over het ontwikkelen van een effectieve SEO-strategie. Jij bent in staat om te realiseren dat jouw website hoog scoort in de zoekmachines en je weet welke factoren en tools tot een gunstig resultaat leiden. Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Je weet namelijk ook hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Na de cursus SEO mag jij jezelf dan ook met recht een ware SEO-specialist noemen.

Gerelateerd

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Modulen

Tijdens de cursus doorloop je de volgende modulen:

Zoekwoordanalyse

De Cursus Zoekmachinemarketing Professional begint bij de basisvragen: wat is je doelgroep en op welke zoekwoorden wil je worden gevonden? Deze woorden zijn namelijk direct gerelateerd aan de doelgroep. Je maakt een zoekwoordanalyse op basis van je eigen website en uiteraard kijken we hierbij naar de doelgroep van je website en maken we een concurrentie-analyse. Bovendien gaan we dieper op de typen zoekwoorden die je het beste kunt gebruiken. Werken bijvoorbeeld shorttail of longttail zoekwoorden het beste?

Optimalisatie rankingfactoren

Een aantal factoren zijn van groot belang om met jouw website een hoge positie binnen Google te verwerven. Tijdens deze module gaan we in op de volgende belangrijke factoren:

Indexatietools

Er bestaan diverse programma's om de optimalisatie van jouw website te evalueren en hiermee te meten of de zoekmachinetechnieken succesvol zijn. Binnen deze module krijg je aan de hand van Google Search Console inzicht in:

  • Welke pagina's door Google zijn geïndexeerd
  • Welke fouten zijn ontdekt bij het indexeren van de website
  • Bij welke zoekopdrachten een link naar je website werd getoond
  • Wie er naar je website linken

Linkbuilding

Effectieve linkbuilding zorgt ervoor dat je website hoog scoort op zoektermen. Het is voor Google een van de belangrijkste rankingsfactoren. Er zijn verschillende typen links, namelijk backlinks, de links die andere websites naar jouw website maken, en interne links, links binnen je eigen website. In deze module leer je linkbuilding op effectieve wijze toepassen. Hierbij gaan we in op:

  • Het vinden van linkpartners
  • Het beoordelen van de kwaliteit van een link
  • Het groeperen van linkt en het opbouwen van een evenwichtig linkprofiel
  • Het voorkomen van veelgemaakte fouten

Trends en ontwikkelingen

Zoekmachinemarketing is een fenomeen dat zich blijft ontwikkelen en het is van groot belang op de hoogte te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen. Zo weet u waar de focus op moet liggen binnen jouw strategie en hoe je het eventueel moet aanpassen. Tijdens deze module gaan we in op de huidige trends en ontwikkelingen. Je leert onder andere meer over de door Google ingevoerde updates Panda en Penguin, het belang van de opbrengsten per bezoeker (RPV), Universal Search en het steeds groter worden van YouTube als zoekmachine en welke gevolgen dat heeft voor SEO.

Via social media scoren in zoekmachines

Ook jouw reputatie op social media heeft invloed op zoekmachinemarketing. Maar hoe groot is deze invloed precies en hoe kun je hier het beste mee omgaan? Binnen deze module gaan we dieper in op de invloed die social media op zoekmachinemarketing heeft en geven we je hier een aantal handige tips over.

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeer je zoekwoorden op verschillende niveaus. Je gaat aan de slag met je eigen praktijkcase waarbij je zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeer je de zoekwoorden in de reguliere content van de website. Je maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Analyse en reflectie praktijkcase

Ook gaan we je praktijkcase uitgebreid analyseren. Welke technieken heb je gebruikt en hoe heb je de keywords in de content van je website geplaatst? En heel belangrijk: hoe kun je dit doorlopend verder optimaliseren en bijsturen? We analyseren jouw praktijkcase uitgebreid, kijken waar er verbeteringen en aanscherpingen mogelijk zijn. Vervolgens voer je, aan de hand van de reflectie, de tips en verbeterpunten door zodat je website beschikt over een stevige basis voor succesvolle zoekmachinemarketing.

Alternatief

Wil je meer weten over de basisprincipes van SEO? Volg dan de Cursus Zoekmachinemarketing. Tijdens deze cursus leer je wat SEO inhoudt en hoe je het inzet binnen je marketingstrategie. Je denkt na over je eigen SEO-strategie en leert de resultaten te evalueren en te meten. Wil jij meer weten over alle aspecten van zoekmachine marketing? Schrijf je dan in voor de Leergang Zoekmachine Marketing. Tijdens deze leergang bespreken we alle facetten van zoekmachine marketing. De Leergang Zoekmachine Marketing bestaat uit drie cursussen, namelijk SEO, SEA (Google Ads) en Google Analytics. Na de leergang Zoekmachine Marketing weet jij alles over zoekmachine marketing wat jou een echte SEO-specialist maakt.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Zoekmachinemarketing Professional verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Discussieer mee!

Ben je op zoek naar een plek waar je vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wil je je omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

SEO ontwikkelingen

Bij SEO is het belangrijk om continu de trends en ontwikkelingen in de gaten te houden. De online wereld is veranderlijk en dus SEO ook. Een belangrijk trend tegenwoordig is dat de websitebezoeker steeds meer centraal komt te staan. Zo is het voor SEO belangrijk dat je website zich aanpast aan mobiele apparaten om zo bezoekers een goede gebruikservaring te geven. Maar ook wat betreft contentcreatie moet je rekening blijven houden met de internetgebruiker. Content op je website kan absoluut voor een hogere ranking zorgen, maar je wilt niet dat dit ten koste gaat van de gebruiksvriendelijkheid van je website. Het is daarom belangrijk om van tevoren nauwkeurig te bepalen welke kant je op wilt gaan met je SEO-strategie. Tot slot blijft social media een belangrijke rankingfactor. Wil je dus de winstgevendheid van je SEO-strategie vergroten dan is het belangrijk om je te realiseren dat Google waarde hecht aan signalen vanuit Twitter en Facebook. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional leer je meer over nieuwe ontwikkelingen en hoe je hier op kan anticiperen, zodat jouw SEO-strategie nog succesvoller wordt.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Gerelateerd webinar

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Gerelateerd webinar

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? Goed onderbouwde theorie geïllustreerd met nuttige, aansprekende, herkenbare praktijkvoorbeelden.

te Antwerpen

4.0

Wat vond u goed? De opleidingen sloot aan bij mijn verwachtingen. De docent was in staat om de stof goed over te brengen en gaf bruikbare feedback op mijn opdrachten.

4.0

Wat vond u goed? Super dat ik kosteloos de incompany kreeg door de gecancelde groepscursussen, complimenten dus aan Eduvision en de opleiding was gewoon echt heel goed! Goede docent, goede presentatie, goede interactie.

4.0

Wat vond u goed? De docent was inhoudelijk op de hoogte van de lesstof en ik ontving bruikbare feedback. Wat vond u niet goed? Lesmateriaal heb ik niet ontvangen, en ik heb geen tijdige (week vooraf) aankondiging ontvangen.

4.0

Wat vond u goed? Goede docent, voldoende feedback en de opleiding sloot aan bij mijn verwachtingen. Wat vond u niet goed? Verbeterpunten liggen vooral voorafgaande aan de cursus, dus - communicatie t.a.v. info die wel/niet verstuurd wordt - een link die een paar uur openstaat zonder dat je dat weet, werkt niet.

4.0

Wat vond u goed?: De eerste dag was goed en zeer leerzaam. De leraar kon de stof goed overbrengen en vertelde veel uit ervaring, waar ik veel aan had.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional Utrecht: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Zoekmachinemarketing Professional bedragen €1.199,00 (excl. €251,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

Een hoge plaats in Google is essentieel voor een succesvolle website. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional leer je een concrete zoekmachinestrategie opzetten. Je maakt niet alleen een analyse van de juiste zoekwoorden, maar kijkt ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Hoe optimaliseer je jouw rankingfactoren en wat zijn de huidige trends en ontwikkelingen?

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 1.199 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    01-06-2020, Virtueel  
    08-06-2020, Virtueel  
    15-06-2020, Virtueel  
    22-06-2020, Virtueel  
    29-06-2020, Virtueel  

    Startdata op locatie

    08-06-2020, Apeldoorn  
    08-06-2020, Utrecht  
    30-06-2020, Utrecht  
    30-06-2020, Apeldoorn  
    29-07-2020, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Inleiding

Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional

Een geoptimaliseerde zoekmachinestrategie is van levensbelang voor een succesvolle website. Binnen de Cursus Zoekmachinemarketing Professional leer je effectieve zoekmachine optimalisatietechnieken- en middelen kennen. Je kijkt naar de analyse van de juiste zoekwoorden en ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Tevens gaan we in op linkbuilding, leer je welke invloed social media op de zoekmachine heeft en krijg je nuttige tips voor een effectieve SEO-campagne.

Na afloop van de cursus

Na afloop kun je succesvolle campagnes voor zoekmachinemarketing inzetten en verhoog je het aantal kwalitatieve bezoekers van de website. Je weet hoe zoekmachines een website beoordelen en je kent de factoren die een toppositie binnen de zoekresultaten beïnvloeden. Je weet hoe je jouw doelgroep bereikt met SEO (search engine optimazation) en hoe je optimalisatietechnieken en linkbuilding toepast.

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeer je zoekwoorden op verschillende niveaus. Je gaat aan de slag met jouw eigen praktijkcase waarbij je zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeer je de zoekwoorden in de reguliere content van de website. Je maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Competenties en vaardigheden

Om een echte SEO-specialist te worden, leer je tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing Professional alles over de analyse van zoekwoorden. Je bepaalt wie de doelgroep is en op welke woorden zij zoeken. Ook doe je kennis op over ranking-factoren en leer je om je SEO-strategie te meten. Wat de cursus SEO Professional uniek maakt is dat je leert om te werken met effectieve linkbuilding. Bovendien doe je tijdens de opleiding SEO kennis op over de rol die social media kunnen spelen binnen je SEO-strategie.

Na de Cursus Zoekmachinemarketing Professional weet je alles over het ontwikkelen van een effectieve SEO-strategie. Jij bent in staat om te realiseren dat jouw website hoog scoort in de zoekmachines en je weet welke factoren en tools tot een gunstig resultaat leiden. Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Je weet namelijk ook hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Na de cursus SEO mag jij jezelf dan ook met recht een ware SEO-specialist noemen.

Gerelateerd

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Modulen

Tijdens de cursus doorloop je de volgende modulen:

Zoekwoordanalyse

De Cursus Zoekmachinemarketing Professional begint bij de basisvragen: wat is je doelgroep en op welke zoekwoorden wil je worden gevonden? Deze woorden zijn namelijk direct gerelateerd aan de doelgroep. Je maakt een zoekwoordanalyse op basis van je eigen website en uiteraard kijken we hierbij naar de doelgroep van je website en maken we een concurrentie-analyse. Bovendien gaan we dieper op de typen zoekwoorden die je het beste kunt gebruiken. Werken bijvoorbeeld shorttail of longttail zoekwoorden het beste?

Optimalisatie rankingfactoren

Een aantal factoren zijn van groot belang om met jouw website een hoge positie binnen Google te verwerven. Tijdens deze module gaan we in op de volgende belangrijke factoren:

Indexatietools

Er bestaan diverse programma's om de optimalisatie van jouw website te evalueren en hiermee te meten of de zoekmachinetechnieken succesvol zijn. Binnen deze module krijg je aan de hand van Google Search Console inzicht in:

  • Welke pagina's door Google zijn geïndexeerd
  • Welke fouten zijn ontdekt bij het indexeren van de website
  • Bij welke zoekopdrachten een link naar je website werd getoond
  • Wie er naar je website linken

Linkbuilding

Effectieve linkbuilding zorgt ervoor dat je website hoog scoort op zoektermen. Het is voor Google een van de belangrijkste rankingsfactoren. Er zijn verschillende typen links, namelijk backlinks, de links die andere websites naar jouw website maken, en interne links, links binnen je eigen website. In deze module leer je linkbuilding op effectieve wijze toepassen. Hierbij gaan we in op:

  • Het vinden van linkpartners
  • Het beoordelen van de kwaliteit van een link
  • Het groeperen van linkt en het opbouwen van een evenwichtig linkprofiel
  • Het voorkomen van veelgemaakte fouten

Trends en ontwikkelingen

Zoekmachinemarketing is een fenomeen dat zich blijft ontwikkelen en het is van groot belang op de hoogte te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen. Zo weet u waar de focus op moet liggen binnen jouw strategie en hoe je het eventueel moet aanpassen. Tijdens deze module gaan we in op de huidige trends en ontwikkelingen. Je leert onder andere meer over de door Google ingevoerde updates Panda en Penguin, het belang van de opbrengsten per bezoeker (RPV), Universal Search en het steeds groter worden van YouTube als zoekmachine en welke gevolgen dat heeft voor SEO.

Via social media scoren in zoekmachines

Ook jouw reputatie op social media heeft invloed op zoekmachinemarketing. Maar hoe groot is deze invloed precies en hoe kun je hier het beste mee omgaan? Binnen deze module gaan we dieper in op de invloed die social media op zoekmachinemarketing heeft en geven we je hier een aantal handige tips over.

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeer je zoekwoorden op verschillende niveaus. Je gaat aan de slag met je eigen praktijkcase waarbij je zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeer je de zoekwoorden in de reguliere content van de website. Je maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Analyse en reflectie praktijkcase

Ook gaan we je praktijkcase uitgebreid analyseren. Welke technieken heb je gebruikt en hoe heb je de keywords in de content van je website geplaatst? En heel belangrijk: hoe kun je dit doorlopend verder optimaliseren en bijsturen? We analyseren jouw praktijkcase uitgebreid, kijken waar er verbeteringen en aanscherpingen mogelijk zijn. Vervolgens voer je, aan de hand van de reflectie, de tips en verbeterpunten door zodat je website beschikt over een stevige basis voor succesvolle zoekmachinemarketing.

Alternatief

Wil je meer weten over de basisprincipes van SEO? Volg dan de Cursus Zoekmachinemarketing. Tijdens deze cursus leer je wat SEO inhoudt en hoe je het inzet binnen je marketingstrategie. Je denkt na over je eigen SEO-strategie en leert de resultaten te evalueren en te meten. Wil jij meer weten over alle aspecten van zoekmachine marketing? Schrijf je dan in voor de Leergang Zoekmachine Marketing. Tijdens deze leergang bespreken we alle facetten van zoekmachine marketing. De Leergang Zoekmachine Marketing bestaat uit drie cursussen, namelijk SEO, SEA (Google Ads) en Google Analytics. Na de leergang Zoekmachine Marketing weet jij alles over zoekmachine marketing wat jou een echte SEO-specialist maakt.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? Goed onderbouwde theorie geïllustreerd met nuttige, aansprekende, herkenbare praktijkvoorbeelden.

te Antwerpen

4.0

Wat vond u goed? De opleidingen sloot aan bij mijn verwachtingen. De docent was in staat om de stof goed over te brengen en gaf bruikbare feedback op mijn opdrachten.

4.0

Wat vond u goed? Super dat ik kosteloos de incompany kreeg door de gecancelde groepscursussen, complimenten dus aan Eduvision en de opleiding was gewoon echt heel goed! Goede docent, goede presentatie, goede interactie.

4.0

Wat vond u goed? De docent was inhoudelijk op de hoogte van de lesstof en ik ontving bruikbare feedback. Wat vond u niet goed? Lesmateriaal heb ik niet ontvangen, en ik heb geen tijdige (week vooraf) aankondiging ontvangen.

4.0

Wat vond u goed? Goede docent, voldoende feedback en de opleiding sloot aan bij mijn verwachtingen. Wat vond u niet goed? Verbeterpunten liggen vooral voorafgaande aan de cursus, dus - communicatie t.a.v. info die wel/niet verstuurd wordt - een link die een paar uur openstaat zonder dat je dat weet, werkt niet.

4.0

Wat vond u goed?: De eerste dag was goed en zeer leerzaam. De leraar kon de stof goed overbrengen en vertelde veel uit ervaring, waar ik veel aan had.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional Utrecht: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Zoekmachinemarketing Professional bedragen €1.199,00 (excl. €251,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Cursus Zoekmachinemarketing Professional: Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.