Webinar Data Analyse in de praktijk
Bijna elk bedrijf of organisatie verzamelt tegenwoordig in meer of mindere mate data. We meten van alles en nog wat, en al die gegevens leggen we vast: vaak gaat het daarbij om het meten van omgevingsfactoren, om menselijk gedrag of om een combinatie van deze factoren. Zo verzamelen overheden bijvoorbeeld data met betrekking tot water- of luchtkwaliteit, gesteldheid van dijken of bodem, verkeer, fraude, criminaliteit, maar ook persoonsgegevens van burgers. Bedrijven verzamelen vaak gegevens met betrekking tot koopgedrag van mensen. Bijvoorbeeld hoe websitebezoekers hun website gebruiken en welke stappen ze doorlopen alvorens tot koop over te gaan. We verzamelen dus wat af, maar weten dit lang niet altijd optimaal te vertalen naar ‘toegevoegde waarde in de praktijk’.
Wil je dus waarde halen uit al je verzamelde data, dan is data-analyse een eerste logische stap. Daarbij zet je de data voor je aan het werk, zodat jij straks - op basis van de juiste conclusies en input - je dienstverlening (sales, inkoop etc.) of product (nog verder) kunt optimaliseren.
Tijdens het webinar ‘Data-analyse in de praktijk’ laten we je zien wat data-analyse precies is, wat het toe kan voegen in de praktijk en hoe een analyse precies in zijn werk gaat.