Training Google Tag Manager

  • 1 dag
  • 599
  • eerstvolgende startdatum 8 februari

De Training Google Tag Manager maakt jouw leven als e-commerce professional een stuk gemakkelijker. Met Tag Manager kan jij zelf marketing- en meettags aanpassen zonder dat je daarbij hulp van ICT nodig hebt. Wil jij leren hoe je optimaal gebruikmaakt van het programma? Dan is deze Training Google Tag Manager iets voor jou.

De Training Google Tag Manager maakt jouw leven als e-commerce professional een stuk gemakkelijker. Met Tag Manager kan jij zelf marketing- en meettags aanpassen zonder dat je daarbij hulp van ICT nodig hebt. Wil jij leren hoe je optimaal gebruikmaakt van het programma? Dan is deze Training Google Tag Manager iets voor jou.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kenmerken Training Google Tag Manager

Alle startdata
Waar en wanneer wilt u de opleiding volgen?

Training Google Tag Manager: Inleiding

Google Tag Manager (GTM) is een nieuwe technologie die het makkelijker maakt om tags op je website(s) te beheren. Met Tag Manager hoef je nog maar eenmaal een code op je website te installeren in plaats van losse codes voor bijvoorbeeld Google Analytics en AdWords remarketing.

Google Tag Manager - Voordeel

Het grote voordeel van Google Tag Manager is dat door het vervallen van die verschillende codes je webpagina’s sneller geladen worden. Een ander groot voordeel is dat je als marketeer minder afhankelijk bent van de IT-afdeling. Mocht je bijvoorbeeld een trackingcode willen aanpassen dan kan je dat vanaf nu zelf met Tag Manager.

Tijdens de Training Google Tag Manager

We beginnen tijdens de Training Google Tag Manager bij de basis. Je krijgt eerst een introductie in het programma. Daarna laten we zien hoe je het implementeert, containers aanmaakt en tracking installeert. Vervolgens leer je hoe je een tag maakt en triggers en variabelen gebruikt.

Resultaat van de Training Google Tag Manager

Na de Training Google Tag Manager weet je hoe je Google Tag Manager als marketeer optimaal kunt gebruiken. Je weet hoe je Tag Manager implementeert en campagnes (bijv. kliks en downloads) op effectieve wijze doormeet. Ook ben je in staat om pixels (voor bijv. Facebook) en retargeting (voor bijv. AdWords) te installeren. Bovendien kan jij na de Training Google Tag Manager triggers en variabelen aanmaken en weet je hoe je de data layer van GTM gebruikt.

Training Google Tag Manager: Modulen

Tijdens de Training Google Tag Manager behandelen we de volgende modulen:

Introductie Google Tag Manager (GTM)

  • Overzicht van Tag Manager
  • Data typen
  • Tag Management - Hoe maak je een tag, wanneer gebruik je welke?
  • Ontwikkelen van een meetframework en meetstrategie
  • Achtergrond GTM
  • Interface: overzicht en structuur

Implementatie Google Tag Manager

  • Hoe installeer je GTM op je website?
  • Inzicht in de data layer
    • Dimensies
    • Statistieken
  • Het nut van een data layer

Tracking met Google Tag Manager

  • Een GTM container maken
  • Google Analytics installeren met GTM
  • Eventueel Universal Analytics upgraden via GTM
  • Eventueel AdWords en DoubleClick implementeren
  • Cross-domain tracking installeren
  • Custom tracking

Tag maken

  • Het maken van je eerste tag
  • Koppelingen maken tussen populaire programma’s, zoals Conversies bijhouden van AdWords, Google Optimize en Hotjar*

Triggers

  • Introductie triggers
  • Uitgaande link tracking
  • E-commerce tracking
  • Paginaweergaven
  • Kliks
    • E-mail en telefoon
    • HTML-elementen
  • Custom Events
  • Timer tracking
  • Formulierverzendingen
  • Anchor link tracking
  • 404-error tracking

Variabelen

  • Ingebouwde variabelen configureren
  • Variabelen aanmaken
  • Navigatie
  • Paginavariabelen
  • Pagina-elementen
  • Typen variabelen, zoals URL, HTTP-verwijzingsbron en variabelen voor data layer

*Deze programma’s zijn voorbeelden. Het is voor het volgen van de cursus geen belemmering als je geen gebruikmaakt van deze programma’s.

Training Google Tag Manager: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Training Google Tag Manager verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Training Google Tag Manager: Doelgroep

De Training Google Tag Manager is bedoeld voor iedereen die meer wil weten over het programma en er voor zijn of haar organisatie gebruik van wil maken. Voorbeeld van typische functies waarbinnen gebruikgemaakt wordt van Google Tag Manager zijn e-commerce specialisten, digital marketeers, web analisten, data analisten en AdWords specialisten.

Training Google Tag Manager: Voorkennis

Om de Training Google Tag Manager te kunnen volgen is geen specifieke voorkennis vereist. Het is wel handig als je enig begrip hebt van wat Google Analytics doet. Ook is het een pré als je bekend bent met marketingtechnologieën, zoals AdWords, Retargeting, Display en Facebook Marketing.

Training Google Tag Manager: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.


Trainingsvormen

Klassikaal/open inschrijving Training Google Tag Manager

De Training Google Tag Manager wordt op vaste startdata en locaties gegeven. Iedereen die zich graag wil specialiseren in Google Tag Manager en in het bezit is van de juiste voorkennis, kan zich inschrijven voor de desbetreffende training. Inschrijving is mogelijk via de website of telefonisch.

Incompany Training Google Tag Manager

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! De trainer komt dan bij jouw bedrijf op bezoek en stemt de inhoud van de Training Google Tag Manager speciaal op jou en je collega’s af. Je krijgt een praktijkgerichte, persoonlijke en intensieve begeleiding van de trainer. De trainer is gespecialiseerd in alle aspecten van Google Tag Manager, zoals implementatie, tracking, triggers en variabelen.

De trainer zal jullie opleiden tot Google Tag Manager specialisten met goede kennis van het programma. Een incompany Training Google Tag Manager is via de website of telefonisch aan te vragen. Beschik je niet over voldoende ruimte of apparatuur? Dan bieden wij jou Training Google Tag Manager op maat aan bij ons op locatie.

Training Google Tag Manager: Tarieven

Tarief

De Training Google Tag Manager kost € 599,- (€ 724,- incl. BTW).

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Subsidieregeling praktijkleren kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Certificering Training Google Tag Manager

Nadat je het cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Training Google Tag Manager en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je diepgaande kennis hebt van Google Tag Manager. Je weet alles over GTM containers, data layers, e-commerce tracking, tags en variabelen aanmaken.

Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Wat jou een kenner maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Training Google Tag Manager heb je de kennis namelijk direct in praktijk gebracht met jouw praktijkcase.

Het is ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Training Google Tag Manager: Virtuele training

De Training Google Tag Manager online

Wil je de Training Google Tag Manager online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Training Google Tag Manager speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Training Google Tag Manager!

De Training Google Tag Manager maakt jouw leven als e-commerce professional een stuk gemakkelijker. Met Tag Manager kan jij zelf marketing- en meettags aanpassen zonder dat je daarbij hulp van ICT nodig hebt. Wil jij leren hoe je optimaal gebruikmaakt van het programma? Dan is deze Training Google Tag Manager iets voor jou.

Training Google Tag Manager: Inleiding

Google Tag Manager (GTM) is een nieuwe technologie die het makkelijker maakt om tags op je website(s) te beheren. Met Tag Manager hoef je nog maar eenmaal een code op je website te installeren in plaats van losse codes voor bijvoorbeeld Google Analytics en AdWords remarketing.

Google Tag Manager - Voordeel

Het grote voordeel van Google Tag Manager is dat door het vervallen van die verschillende codes je webpagina’s sneller geladen worden. Een ander groot voordeel is dat je als marketeer minder afhankelijk bent van de IT-afdeling. Mocht je bijvoorbeeld een trackingcode willen aanpassen dan kan je dat vanaf nu zelf met Tag Manager.

Tijdens de Training Google Tag Manager

We beginnen tijdens de Training Google Tag Manager bij de basis. Je krijgt eerst een introductie in het programma. Daarna laten we zien hoe je het implementeert, containers aanmaakt en tracking installeert. Vervolgens leer je hoe je een tag maakt en triggers en variabelen gebruikt.

Resultaat van de Training Google Tag Manager

Na de Training Google Tag Manager weet je hoe je Google Tag Manager als marketeer optimaal kunt gebruiken. Je weet hoe je Tag Manager implementeert en campagnes (bijv. kliks en downloads) op effectieve wijze doormeet. Ook ben je in staat om pixels (voor bijv. Facebook) en retargeting (voor bijv. AdWords) te installeren. Bovendien kan jij na de Training Google Tag Manager triggers en variabelen aanmaken en weet je hoe je de data layer van GTM gebruikt.

Training Google Tag Manager: Modulen

Tijdens de Training Google Tag Manager behandelen we de volgende modulen:

Introductie Google Tag Manager (GTM)

  • Overzicht van Tag Manager
  • Data typen
  • Tag Management - Hoe maak je een tag, wanneer gebruik je welke?
  • Ontwikkelen van een meetframework en meetstrategie
  • Achtergrond GTM
  • Interface: overzicht en structuur

Implementatie Google Tag Manager

  • Hoe installeer je GTM op je website?
  • Inzicht in de data layer
    • Dimensies
    • Statistieken
  • Het nut van een data layer

Tracking met Google Tag Manager

  • Een GTM container maken
  • Google Analytics installeren met GTM
  • Eventueel Universal Analytics upgraden via GTM
  • Eventueel AdWords en DoubleClick implementeren
  • Cross-domain tracking installeren
  • Custom tracking

Tag maken

  • Het maken van je eerste tag
  • Koppelingen maken tussen populaire programma’s, zoals Conversies bijhouden van AdWords, Google Optimize en Hotjar*

Triggers

  • Introductie triggers
  • Uitgaande link tracking
  • E-commerce tracking
  • Paginaweergaven
  • Kliks
    • E-mail en telefoon
    • HTML-elementen
  • Custom Events
  • Timer tracking
  • Formulierverzendingen
  • Anchor link tracking
  • 404-error tracking

Variabelen

  • Ingebouwde variabelen configureren
  • Variabelen aanmaken
  • Navigatie
  • Paginavariabelen
  • Pagina-elementen
  • Typen variabelen, zoals URL, HTTP-verwijzingsbron en variabelen voor data layer

*Deze programma’s zijn voorbeelden. Het is voor het volgen van de cursus geen belemmering als je geen gebruikmaakt van deze programma’s.

Training Google Tag Manager: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.


Trainingsvormen

Klassikaal/open inschrijving Training Google Tag Manager

De Training Google Tag Manager wordt op vaste startdata en locaties gegeven. Iedereen die zich graag wil specialiseren in Google Tag Manager en in het bezit is van de juiste voorkennis, kan zich inschrijven voor de desbetreffende training. Inschrijving is mogelijk via de website of telefonisch.

Incompany Training Google Tag Manager

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! De trainer komt dan bij jouw bedrijf op bezoek en stemt de inhoud van de Training Google Tag Manager speciaal op jou en je collega’s af. Je krijgt een praktijkgerichte, persoonlijke en intensieve begeleiding van de trainer. De trainer is gespecialiseerd in alle aspecten van Google Tag Manager, zoals implementatie, tracking, triggers en variabelen.

De trainer zal jullie opleiden tot Google Tag Manager specialisten met goede kennis van het programma. Een incompany Training Google Tag Manager is via de website of telefonisch aan te vragen. Beschik je niet over voldoende ruimte of apparatuur? Dan bieden wij jou Training Google Tag Manager op maat aan bij ons op locatie.

Training Google Tag Manager: Tarieven

Tarief

De Training Google Tag Manager kost € 599,- (€ 724,- incl. BTW).

Belastingvoordeel voor werkgevers

Met een opleiding vergroot je je kennis en competenties. En dát stimuleert de overheid. Daarom kom je als werkgever in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in studiekosten. Op grond van de Subsidieregeling praktijkleren kan je als werkgever vaak een groot deel van de opleidingskosten terugkrijgen. Per jaar kan dit oplopen tot €2700,- per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Ook als je zelf de opleiding betaalt, kun je de kosten vaak aftrekken bij je belastingaangifte. Op die manier verlaag je de kosten van je opleiding aanzienlijk! Voorwaarde is wel dat de studie is gericht op je (toekomstige) werk of beroep. Voor jou als particulier geldt een maximale aftrek van € 15.000,- met een drempel van € 250,-.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl

Certificering Training Google Tag Manager

Nadat je het cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Training Google Tag Manager en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je diepgaande kennis hebt van Google Tag Manager. Je weet alles over GTM containers, data layers, e-commerce tracking, tags en variabelen aanmaken.

Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Wat jou een kenner maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Training Google Tag Manager heb je de kennis namelijk direct in praktijk gebracht met jouw praktijkcase.

Het is ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Training Google Tag Manager: Virtuele training

De Training Google Tag Manager online

Wil je de Training Google Tag Manager online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Training Google Tag Manager speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Training Google Tag Manager!

Speciale deals ontvangen? Meld je aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Uw inschrijving is verwerkt.