Cursus Marketing Automation
- 3 dagen
- € 1.499
- Eerstvolgende startdatum 14 maart
Tijdens de cursus marketing automation leer je hoe je (digitale) klantprofielen kunt opbouwen, hoe een marketing automation campagne eruitziet en hoe je deze optimaliseert door testen. Bovendien ga je aan de slag met jouw eigen marketing automation plan.
Kies hier je training
-
Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel
-
Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel
-
Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
Bel mij hierover
Ik wil me inschrijven
Startdata
14-03-2019, Utrecht
14-03-2019, Apeldoorn
12-04-2019, Utrecht
12-04-2019, Apeldoorn
13-05-2019, Apeldoorn
13-05-2019, Utrecht
11-06-2019, Apeldoorn
11-06-2019, Utrecht
10-07-2019, Utrecht
10-07-2019, Apeldoorn
= STARTGARANTIE
Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!
= NOG GEEN STARTGARANTIE
Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.
Wat is marketing automation?
Marketing automation gaat over het automatiseren van marketing. Dat gebeurt op verschillende manier, bijv. door het overhalen van (potentiële) klanten in het aankoopproces door de relevante content automatisch te tonen of te sturen. Op deze manier wordt er geprobeerd om de leadconversie te verhogen. Meestal wordt als onderdeel van marketing automation leads/profielen gebouwd van potentiële klanten. Daarnaast vullen geautomatiseerde campagnes een belangrijke rol.
Cursus Marketing Automation: Inleiding
Bij marketing automation wordt in de regel gebruik gemaakt van software platforms en technologieën die zijn ontworpen voor met name de marketing afdelingen van organisaties, om effectiever de online marketing op meerdere kanalen (zoals e-mail, sociale media, websites, enz.) in te zetten. Opvolging van de verschillende acties gebeurt automatisch. Daarnaast zorgt het ook voor het automatiseren van herhalende taken. Zo zorg je er bijvoorbeeld voor dat de content die relevant is voor een bepaalde klant of doelgroep, aan diegene wordt getoond, op een website of per e-mail. Dankzij marketing automation kun je je leadconversie verhogen.
Tijdens de Cursus Marketing Automation
Tijdens de Cursus Marketing Automation leer je hoe je digitale profielen kunt opbouwen, hoe relevante campagnes eruit zien en hoe je leads kunt converteren en prioriteren. Ook de meest relevante software komt aan bod.
Resultaat
Na afloop van de Cursus Marketing Automation ben je in staat om:
- Een profielenbestand op te bouwen
- Leads te 'voeden'
- Relevante campagnes op te zetten en bij te houden
- Leads te converteren
- Personalisatie technieken in te zetten
- De belangrijkste software te kennen
Praktijkgerichte aanpak
De Cursus Marketing Automation is zeer praktijkgericht. Tijdens de cursus marketing automation ga je aan de slag met een profielenbestand dat is opgezet of je eigen profielenbestand van jouw organisatie. Je leert hoe je de leads het beste kunt groeperen, er campagnes bij te bedenken en de leadconversie te verhogen. Op deze manier haal je optimaal rendement uit de training marketing automation.
Cursus Marketing Automation: Modulen
Tijdens de Cursus Marketing Automation doorlopen we de volgende onderdelen:
- Definitie marketing automation
- Waarom marketing automation essentieel is
- Overview succesvolle praktijkcases
- Customer journey
- Welke data gebruik je?
- Buyer persona’s
- Customer journey mapping
- Segmentatie
- Tools
- Lead generatie
- Lead nurturing
- Lead scoring
- De rol van sales
- Strategische keuzes
- Relevante content
- Personalisatie
- Automatisering
- Implementeren en bijhouden van campagnes
- Conversie optimalisatie
- A/B-testen (bijv. e-mail en landingpages)
- Wat is de belangrijkste software in de markt?
- Welk programma kies je?
- Wat zijn verschillen tussen de platforms?
- Tips voor implementatie
- Realistische doelen
- Customer journey map
- Contentstrategie
- Campagnes
- Testideeën
Introductie
Breng je klant in beeld
Lead management
Campagnes
Testen
Marketing automation software en implementatie
Aan de slag
Ontwikkel zelf een marketing automation plan met daarin o.a.
Cursus Marketing Automation: Extra info
Docenten
Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.
Benodigdheden
Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Marketing Automation verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.
Cursus Marketing Automation: Doelgroep
De opleiding is bedoeld voor online marketingprofessionals die een start willen met marketing automation. Je wilt een goede basis en concrete handvatten, zodat je de kennis direct in praktijk kunt brengen.
Cursus Marketing Automation: Voorkennis
Bij de Cursus Marketing Automation beginnen we bij de basis. Voorkennis is daarom niet verplicht.
Cursus Marketing Automation: Startdata
Kies uit 2 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.
Klassikale training
Klassikale trainingen vinden in principe plaats op de door ons voorgestelde locaties en data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.
Bedrijfstraining
Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.
Privétraining
Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.
Cursus Marketing Automation: Tarieven
Tarief
De kosten voor de Cursus Marketing Automation bedragen €1.499,- (€1.813,- incl. BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.
Belastingvoordeel voor werkgevers
De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.
Belastingvoordeel voor particulieren
Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.
Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.
Certificering Cursus Marketing Automation
Nadat je het cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Marketing Automation en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je diepgaande kennis hebt van marketing automation. Je weet alles van klantinzichten, marketing automation software, lead management, testen en campagnes.
Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Wat jou een kenner maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Marketing Automation heb je de kennis namelijk direct in praktijk gebracht met jouw praktijkcase (marketing automation plan).
Het is mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.
Cursus Marketing Automation: Virtuele training
De Cursus Marketing Automation online
Wil je de Cursus Marketing Automation online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Marketing Automation speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.
Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Marketing Automation!
Tijdens de cursus marketing automation leer je hoe je (digitale) klantprofielen kunt opbouwen, hoe een marketing automation campagne eruitziet en hoe je deze optimaliseert door testen. Bovendien ga je aan de slag met jouw eigen marketing automation plan.
Kies hier je training
-
Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel
-
Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel
-
Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
Bel mij hierover
Ik wil me inschrijven
Startdata
14-03-2019, Utrecht
14-03-2019, Apeldoorn
12-04-2019, Utrecht
12-04-2019, Apeldoorn
13-05-2019, Apeldoorn
13-05-2019, Utrecht
11-06-2019, Apeldoorn
11-06-2019, Utrecht
10-07-2019, Utrecht
10-07-2019, Apeldoorn
= STARTGARANTIE
Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!
= NOG GEEN STARTGARANTIE
Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.
Cursus Marketing Automation: Inleiding
Bij marketing automation wordt in de regel gebruik gemaakt van software platforms en technologieën die zijn ontworpen voor met name de marketing afdelingen van organisaties, om effectiever de online marketing op meerdere kanalen (zoals e-mail, sociale media, websites, enz.) in te zetten. Opvolging van de verschillende acties gebeurt automatisch. Daarnaast zorgt het ook voor het automatiseren van herhalende taken. Zo zorg je er bijvoorbeeld voor dat de content die relevant is voor een bepaalde klant of doelgroep, aan diegene wordt getoond, op een website of per e-mail. Dankzij marketing automation kun je je leadconversie verhogen.
Tijdens de Cursus Marketing Automation
Tijdens de Cursus Marketing Automation leer je hoe je digitale profielen kunt opbouwen, hoe relevante campagnes eruit zien en hoe je leads kunt converteren en prioriteren. Ook de meest relevante software komt aan bod.
Resultaat
Na afloop van de Cursus Marketing Automation ben je in staat om:
- Een profielenbestand op te bouwen
- Leads te 'voeden'
- Relevante campagnes op te zetten en bij te houden
- Leads te converteren
- Personalisatie technieken in te zetten
- De belangrijkste software te kennen
Praktijkgerichte aanpak
De Cursus Marketing Automation is zeer praktijkgericht. Tijdens de cursus marketing automation ga je aan de slag met een profielenbestand dat is opgezet of je eigen profielenbestand van jouw organisatie. Je leert hoe je de leads het beste kunt groeperen, er campagnes bij te bedenken en de leadconversie te verhogen. Op deze manier haal je optimaal rendement uit de training marketing automation.
Cursus Marketing Automation: Modulen
Tijdens de Cursus Marketing Automation doorlopen we de volgende onderdelen:
- Definitie marketing automation
- Waarom marketing automation essentieel is
- Overview succesvolle praktijkcases
- Customer journey
- Welke data gebruik je?
- Buyer persona’s
- Customer journey mapping
- Segmentatie
- Tools
- Lead generatie
- Lead nurturing
- Lead scoring
- De rol van sales
- Strategische keuzes
- Relevante content
- Personalisatie
- Automatisering
- Implementeren en bijhouden van campagnes
- Conversie optimalisatie
- A/B-testen (bijv. e-mail en landingpages)
- Wat is de belangrijkste software in de markt?
- Welk programma kies je?
- Wat zijn verschillen tussen de platforms?
- Tips voor implementatie
- Realistische doelen
- Customer journey map
- Contentstrategie
- Campagnes
- Testideeën
Introductie
Breng je klant in beeld
Lead management
Campagnes
Testen
Marketing automation software en implementatie
Aan de slag
Ontwikkel zelf een marketing automation plan met daarin o.a.
Cursus Marketing Automation: Startdata
Kies uit 2 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.
Klassikale training
Klassikale trainingen vinden in principe plaats op de door ons voorgestelde locaties en data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.
Bedrijfstraining
Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.
Privétraining
Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.
Cursus Marketing Automation: Tarieven
Tarief
De kosten voor de Cursus Marketing Automation bedragen €1.499,- (€1.813,- incl. BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.
Belastingvoordeel voor werkgevers
De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.
Belastingvoordeel voor particulieren
Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.
Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.
Certificering Cursus Marketing Automation
Nadat je het cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Marketing Automation en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je diepgaande kennis hebt van marketing automation. Je weet alles van klantinzichten, marketing automation software, lead management, testen en campagnes.
Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Wat jou een kenner maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Marketing Automation heb je de kennis namelijk direct in praktijk gebracht met jouw praktijkcase (marketing automation plan).
Het is mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.
Cursus Marketing Automation: Virtuele training
De Cursus Marketing Automation online
Wil je de Cursus Marketing Automation online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Marketing Automation speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.
Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Marketing Automation!