Cursus webdesign - SEO

Auteur:

Auteur: Dilek Türkyilmaz
Gepubliceerd op: 15-01-2015

Webdesign professional

Om een webdesign professional te worden, moet je van alle markten thuis zijn. Webdesign omvat namelijk diverse aspecten, zoals vormgeving, techniek, inhoud en online marketing. Al deze aspecten worden doorlopen tijdens een cursus webdesign. Webdesign staat voor het vormgeven (grafisch webdesign) en ontwikkelen van websites. Om professioneel webdesign te leren, is kennis van HTML en CSS een vereiste. Met HTML en CSS wordt de structuur en opmaak van een webpagina vormgegeven.

Wanneer de website klaar is aan de achterkant, is het ook handig om goed te kijken naar de inhoud. Dus waar vul jij je website mee? Niet alleen de grafische elementen zijn nuttig, maar ook de tekst is erg belangrijk. Er zijn diverse manieren om jouw website te optimaliseren voor zoekmachines. Denk bijvoorbeeld aan een domeinnaam, linkbuilding, afbeeldingen en responsive webdesign. Vooral de tekst maakt dat jouw website beter wordt gevonden door zoekmachines en scoor je dus hoger in de ranking.

Webdesign tutorial


Webdesign SEO tips

Zou je graag een cursus webdesign willen volgen? Hier volgt dan alvast een inleiding over een belangrijk onderwerp bij webdesign, namelijk SEO (search engine optimization). Tijdens deze webdesign tutorial introduceert Arjan Burger de basis van het gebruik van SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie. Wanneer je jouw website wilt optimaliseren met SEO, is het goed om te beginnen met een keyword onderzoek. Een handige tool hiervoor is de GoogleAdwords Keyword Planner, maar ook Übersuggest. Je wilt natuurlijk de teksten schrijven met de zoekwoorden die de website bezoekers hanteren. Het is van belang om deze zoekwoorden terug te laten komen in de SEO title, maar ook een paar keer te gebruiken in de tekst.

Daarnaast is het slim om het te gebruiken in de metatag description, dus de tekst die Google weergeeft bij de zoekresultaten. Maak wel een stuk logische tekst en gebruik niet zomaar diverse zoekwoorden achter elkaar. Google kan dit herkennen als een spamtekst en zal het niet meenemen in de zoekresultaten. Ook is het van belang om de zoekwoorden te gebruik in de diverse headings, dus koppen en tussenkoppen met specifieke HTML-tags zoals: < h1 > … < /h1 >, < h2 > … < /h2 > en < h3 > … < /h3>. Hiermee geef je eigenlijk aan dat dit belangrijke kopjes zijn voor de bezoeker, maar ook voor Google. Bovendien is het goed om synoniemen te gebruiken, want Google neemt dat namelijk mee in de beoordeling. Probeer dus een tekst te maken die natuurlijk overkomt, maar wel de betreffende zoekwoorden bevat.

Cursus webdesign

Wil jij alles leren over webdesign? Bekijk ons uitgebreide cursusaanbod voor een training webdesign en schrijf je in voor een cursus Webdesign Professional! Je wordt opgeleid tot een professioneel webdesigner. Je gaat leren vormgeven voor het web met AdobePhotoshop. Ook zal je leren schrijven met HTML en CSS. Dit doe je door een website te maken met het Content Management Systeem (CMS) WordPress. Daarnaast ga je aan de slag met de online marketing en een projectplan. Hierin geef je invulling aan een optimale SEO en SEA. Ook leer je om responsive webdesign toe te passen op jouw website, zodat de website schaalbaar wordt voor diverse apparaten.

Terug