Opleiding Customer Journey en Experience

  • 2 dagen
  • 1.199
  • Eerstvolgende startdatum 4 april

Gemiddelde waardering

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience leer je hoe je klantinzichten vergroot en de klantreis in beeld brengt. Deze reis ga je vervolgens uitbreiden met emoties en beleving van de klant. Bovendien leer je wanneer je de juiste marketingkanalen -en middelen inzet voor een optimaal resultaat.

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience leer je hoe je klantinzichten vergroot en de klantreis in beeld brengt. Deze reis ga je vervolgens uitbreiden met emoties en beleving van de klant. Bovendien leer je wanneer je de juiste marketingkanalen -en middelen inzet voor een optimaal resultaat.

Eduvision:

is al 20 jaar thuis in IT & Tech

levert passende oplossingen

vertaalt ‘theorie’ naar ‘praktijk’

biedt antwoord op elk vraagstuk

is pas tevreden als jij dat bent

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 1.199 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    04-04-2024, Virtueel  
    03-05-2024, Virtueel  
    03-06-2024, Virtueel  
    02-07-2024, Virtueel  
    31-07-2024, Virtueel  

    Startdata op locatie

    23-04-2024, Apeldoorn  
    23-04-2024, Utrecht  
    22-05-2024, Apeldoorn  
    22-05-2024, Utrecht  
    20-06-2024, Apeldoorn  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Lees hier hoe anderen deze training waarderen

Opleiding Customer Journey en Experience

Zeer interessante en praktijkgerichte training waarin al mijn vragen zijn beantwoord door de toegankelijke, sociale & zeer ervaren trainer. Ook het contact met Eduvision is zeer professioneel en doortastend. Ze denken met je mee. Heel prettig!

Trudy Suijkerbuijk
Alle beoordelingen

Opleiding Customer Journey en Experience : Inleiding

De customer journey is de visualisatie van verschillende stadia die jouw klant doorloopt voordat hij bijvoorbeeld overgaat tot aankoop van een product. Deze klantreis is belangrijk om inzicht te krijgen in de online en offline marketingkanalen die de klant gebruikt. Een customer journey kan je heel basic in kaart brengen, maar je kunt hem ook uitbreiden met emoties en beleving. Door dit te doen krijg je beter inzicht in de behoeften en pijnpunten van de klant. Deze emoties en beleving van de klant noemen we ook wel customer experience.

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience leer je hoe je meer inzicht krijgt in jouw klanten. Je gaat in kaart brengen wat hun behoeften zijn en brengt de klantreis in beeld. Deze klantreis ga je vervolgens compleet maken met klantbeleving en emoties. Tot slot leer je hoe je deze customer journey implementeert binnen de marketingactiviteiten van je organisatie. We behandelen welke content je nodig hebt en op welk moment je de juiste marketingkanalen inzet.

Resultaat van de Opleiding Customer Journey en Experience

Na de Opleiding Customer Journey en Experience :

  • Weet jij hoe je inzicht krijgt in de interesses en behoeften van jouw klant
  • Kan je buyer persona’s ontwikkelen
  • Heb je inzicht in de theorie rondom buyer persona’s, customer journey en customer experience
  • Heb je kennis van verschillende onderzoeksmethoden rondom dataverzameling
  • Weet jij welke KPI’s je moet opstellen
  • Kan jij een customer journey in kaart brengen en visualiseren
  • Weet jij welke marketingkanalen en content je moet inzetten
  • Weet jij hoe je customer experience kunt toevoegen aan de customer journey
  • Kan jij bepalen welke rol organisatie, merk en werknemers spelen in relatie tot customer experience.

Verder studeren na de Opleiding Customer Journey en Experience ?

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience heb je geleerd hoe je data verzamelt om de klantreis zo nauwkeurig mogelijk in beeld te brengen. Wil je hier meer over leren en jezelf in specialiseren? Volg dan de training Marketing Analytics en Big Data. Tijdens deze training leer je hoe je klantdata omzet naar intelligente en succesvolle marketing. Je leert werken met marketing analytics technieken en tools. Tot slot weet je na de training hoe je data helder visualiseert en presenteert.

Opleiding Customer Journey en Experience : Modulen

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience komen de volgende onderwerpen aan bod.

Kennismaken met buyer persona’s

Buyer persona’s ontwikkelen

  • Starten met buyer persona’s
  • Data verzamelen
    • Kwantitatieve onderzoeksmethoden
    • Kwalitatieve onderzoeksmethoden
  • Patronen ontdekken
  • Doelen opstellen

Breng de klantreis in beeld

  • Introductie customer journey
  • Waarom customer journey
  • Voordelen customer journey
  • Typen customer journey

Starten met de customer journey

  • Databronnen voor customer journey
  • Customer journey map maken
  • Touchpoints identificeren
  • Integratie online en offline kanalen
  • Customer journey mapping
  • The decision journey
  • KPI’s opstellen
  • KPI’s meten
  • Implementatie, evaluatie en optimalisatie

Customer journey en contentcreatie

  • De rol van content
  • Welke marketingkanalen kies je?
  • Het managen van contentcreatie
  • Passende content voor elk stadium in de klantreis

Klantreis uitbreiden met customer experience

  • Het toevoegen van emoties en ervaringen aan customer journey (experience maps)
  • Customer experience strategie
  • Meten van klantbeleving in relatie tot NPS
  • Werknemerstevredenheid
  • Customer Feedback
  • Rol van merkidentiteit en merkwaarden
  • Rol van werknemers
  • Customer centric organisatie

Opleiding Customer Journey en Experience : Praktijkcase

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat direct aan de slag met jouw eigen customer journey en experience map. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, deze mag uiteraard ook fictief zijn.

Opleiding Customer Journey en Experience : Extra info

Trainers

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met trainers die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. Deze vakexpert staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Opleiding Customer Journey en Experience verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Opleiding Customer Journey en Experience : Doelgroep

Deze Opleiding Customer Journey en Experience is geschikt voor de marketing- en communicatieprofessional die meer succes wil met zijn of haar marketinginspanningen door het vergroten van klantinzichten en begeleiden van klanten tijdens hun zoektocht naar een product of dienst.

Opleiding Customer Journey en Experience : Voorkennis

Voor de Opleiding Customer Journey en Experience is minimaal 1 jaar werkervaring op het gebied van marketing- en communicatie vereist. Bovendien bezit je minimaal HBO werk- en denkniveau.

Opleiding Customer Journey en Experience : Beoordelingen

Trudy Suijkerbuijk

Zeer interessante en praktijkgerichte training waarin al mijn vragen zijn beantwoord door de toegankelijke, sociale & zeer ervaren trainer. Ook het contact met Eduvision is zeer professioneel en doortastend. Ze denken met je mee. Heel prettig!

Marcel de Brouwer

binnen de opleiding zit de flexibiliteit om uitstapjes te maken naar onderwerpen welke wel een relatie hebben met de opleiding maar niet specifiek worden behandeld. Uitleg is prima en er is voldoende ruimte voor eigen inbreng.

Rik van der Zee

Maite W

Hele fijne en professionele training mogen ontvangen van een zeer ervaren en goede trainer, Hans. Echt top, dank jullie wel!

Opleiding Customer Journey en Experience : Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Opleiding Customer Journey en Experience : Tarieven

Tarief

De kosten voor de Opleiding Customer Journey en Experience bedragen €1.199,00 (excl. €251,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Opleiding Customer Journey en Experience : Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience leer je hoe je klantinzichten vergroot en de klantreis in beeld brengt. Deze reis ga je vervolgens uitbreiden met emoties en beleving van de klant. Bovendien leer je wanneer je de juiste marketingkanalen -en middelen inzet voor een optimaal resultaat.

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 1.199 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    04-04-2024, Virtueel  
    03-05-2024, Virtueel  
    03-06-2024, Virtueel  
    02-07-2024, Virtueel  
    31-07-2024, Virtueel  

    Startdata op locatie

    23-04-2024, Apeldoorn  
    23-04-2024, Utrecht  
    22-05-2024, Apeldoorn  
    22-05-2024, Utrecht  
    20-06-2024, Apeldoorn  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Opleiding Customer Journey en Experience : Inleiding

De customer journey is de visualisatie van verschillende stadia die jouw klant doorloopt voordat hij bijvoorbeeld overgaat tot aankoop van een product. Deze klantreis is belangrijk om inzicht te krijgen in de online en offline marketingkanalen die de klant gebruikt. Een customer journey kan je heel basic in kaart brengen, maar je kunt hem ook uitbreiden met emoties en beleving. Door dit te doen krijg je beter inzicht in de behoeften en pijnpunten van de klant. Deze emoties en beleving van de klant noemen we ook wel customer experience.

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience leer je hoe je meer inzicht krijgt in jouw klanten. Je gaat in kaart brengen wat hun behoeften zijn en brengt de klantreis in beeld. Deze klantreis ga je vervolgens compleet maken met klantbeleving en emoties. Tot slot leer je hoe je deze customer journey implementeert binnen de marketingactiviteiten van je organisatie. We behandelen welke content je nodig hebt en op welk moment je de juiste marketingkanalen inzet.

Resultaat van de Opleiding Customer Journey en Experience

Na de Opleiding Customer Journey en Experience :

  • Weet jij hoe je inzicht krijgt in de interesses en behoeften van jouw klant
  • Kan je buyer persona’s ontwikkelen
  • Heb je inzicht in de theorie rondom buyer persona’s, customer journey en customer experience
  • Heb je kennis van verschillende onderzoeksmethoden rondom dataverzameling
  • Weet jij welke KPI’s je moet opstellen
  • Kan jij een customer journey in kaart brengen en visualiseren
  • Weet jij welke marketingkanalen en content je moet inzetten
  • Weet jij hoe je customer experience kunt toevoegen aan de customer journey
  • Kan jij bepalen welke rol organisatie, merk en werknemers spelen in relatie tot customer experience.

Verder studeren na de Opleiding Customer Journey en Experience ?

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience heb je geleerd hoe je data verzamelt om de klantreis zo nauwkeurig mogelijk in beeld te brengen. Wil je hier meer over leren en jezelf in specialiseren? Volg dan de training Marketing Analytics en Big Data. Tijdens deze training leer je hoe je klantdata omzet naar intelligente en succesvolle marketing. Je leert werken met marketing analytics technieken en tools. Tot slot weet je na de training hoe je data helder visualiseert en presenteert.

Opleiding Customer Journey en Experience : Modulen

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience komen de volgende onderwerpen aan bod.

Kennismaken met buyer persona’s

Buyer persona’s ontwikkelen

  • Starten met buyer persona’s
  • Data verzamelen
    • Kwantitatieve onderzoeksmethoden
    • Kwalitatieve onderzoeksmethoden
  • Patronen ontdekken
  • Doelen opstellen

Breng de klantreis in beeld

  • Introductie customer journey
  • Waarom customer journey
  • Voordelen customer journey
  • Typen customer journey

Starten met de customer journey

  • Databronnen voor customer journey
  • Customer journey map maken
  • Touchpoints identificeren
  • Integratie online en offline kanalen
  • Customer journey mapping
  • The decision journey
  • KPI’s opstellen
  • KPI’s meten
  • Implementatie, evaluatie en optimalisatie

Customer journey en contentcreatie

  • De rol van content
  • Welke marketingkanalen kies je?
  • Het managen van contentcreatie
  • Passende content voor elk stadium in de klantreis

Klantreis uitbreiden met customer experience

  • Het toevoegen van emoties en ervaringen aan customer journey (experience maps)
  • Customer experience strategie
  • Meten van klantbeleving in relatie tot NPS
  • Werknemerstevredenheid
  • Customer Feedback
  • Rol van merkidentiteit en merkwaarden
  • Rol van werknemers
  • Customer centric organisatie

Opleiding Customer Journey en Experience : Praktijkcase

Tijdens de Opleiding Customer Journey en Experience passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat direct aan de slag met jouw eigen customer journey en experience map. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, deze mag uiteraard ook fictief zijn.

Opleiding Customer Journey en Experience : Beoordelingen

Trudy Suijkerbuijk

Zeer interessante en praktijkgerichte training waarin al mijn vragen zijn beantwoord door de toegankelijke, sociale & zeer ervaren trainer. Ook het contact met Eduvision is zeer professioneel en doortastend. Ze denken met je mee. Heel prettig!

Marcel de Brouwer

binnen de opleiding zit de flexibiliteit om uitstapjes te maken naar onderwerpen welke wel een relatie hebben met de opleiding maar niet specifiek worden behandeld. Uitleg is prima en er is voldoende ruimte voor eigen inbreng.

Rik van der Zee

Maite W

Hele fijne en professionele training mogen ontvangen van een zeer ervaren en goede trainer, Hans. Echt top, dank jullie wel!

Opleiding Customer Journey en Experience : Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Opleiding Customer Journey en Experience : Tarieven

Tarief

De kosten voor de Opleiding Customer Journey en Experience bedragen €1.199,00 (excl. €251,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Opleiding Customer Journey en Experience : Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.