Training Social Selling Apeldoorn
- 2 dagen
- € 1.199
- Eerstvolgende startdatum 9 december
Gemiddelde waardering
Als gevolg van ons ‘online leven’ zijn de old school verkoopmethodes niet meer zo effectief als vroeger, toen er nog geen internet was. Alles gaat tegenwoordige sneller dan vroeger: als jij niet snel bent met het aanbieden van je dienst of product, is een ander je zeker voor. Proactiviteit is dus het sleutelwoord. Het is daarom belangrijk om autoriteit uit te stralen en om je kennis al beschikbaar te stellen nog vóór de behoefte bij de klant ontstaat. Social selling is hiervoor een zeer effectieve methode voor.
Kies hier je training
-
Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
(Remote classroom) Aantal dagen en prijs: in overleg
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
Bel mij hierover
Ik wil me inschrijven
Startdata virtueel (Remote Classroom)
09-12-2024, Virtueel
07-01-2025, Virtueel
05-02-2025, Virtueel
06-03-2025, Virtueel
04-04-2025, Virtueel
Startdata op locatie
12-12-2024, Rotterdam
02-01-2025, Apeldoorn
02-01-2025, Utrecht
10-01-2025, Rotterdam
31-01-2025, Apeldoorn
= STARTGARANTIE
Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!
= NOG GEEN STARTGARANTIE
Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.
Lees hier hoe anderen deze training waarderen
Training Social Selling
Onlangs een fantastische en inspirerende dag gehad met de enthousiaste en getalenteerde Ilona de Baar! Ilona is echt een natuurtalent; haar ontvangst, enthousiasme, heldere uitleg, vriendelijkheid en vooral haar deskundigheid. Ik heb veel geleerd! Dank je wel Arie van Malsen voor het vinden van de perfecte match! Ook ons contact was hartelijk en fijn!
Training Social Selling: Inleiding
Tijdens deze training leer je hoe je online salestechnieken inzet om jouw product of dienst optimaal in de markt te zetten en je toegevoegde waarde op de juiste manier onder de aandacht van je doelgroep te brengen. Daarmee verzeker je jezelf van kwalitatief hoogstaande leads en in het verlengde daarvan een goed bedrijfsresultaat.
Social Selling is een steeds breder toegepaste techniek en wordt door steeds meer bedrijven ingezet ter versterking van de commerciële activiteiten. Dat betekent dat het niet alleen in dienst staat van de verkoopafdeling, maar bijvoorbeeld ook van de afdelingen marketing en R&D. Social selling stelt bedrijven in staat om bekendheid te creëren voor nieuwe diensten en producten en om tegelijkertijd een goede inschatting te maken van de behoefte in de markt.
Aangezien LinkedIn zich optimaal leent voor social selling, ligt de focus tijdens deze training op dit platform. Je leert om door middel van de juiste content, tone of voice, momentkeuze, plaatsingsfrequentie en beïnvloedingstechnieken de markt te overtuigen van jouw autoriteit; als gevolg hiervan creëer je waardevolle leads en zullen klanten steeds gemakkelijker de weg naar je bedrijf vinden. Een dream come true, nietwaar?
Tijdens deze 2-daagse training helpt een ervaren trainer je om social selling door te voeren in je sales- en marketing-strategie.
Je kunt deze training individueel volgen, maar ook met je hele team.
Training Social Selling: Modulen
Tijdens de Training Social Selling worden de volgende onderwerpen uitgebreid behandeld:
- Wat is Social Selling en hoe zet je dit effectief in?
- Wat is Social Selling?
- Wat is een LinkedIn SSI-score en wat heb je hieraan?
- Hoe verbeter je de SSI-score?
- Hoe bouw je relaties op via LinkedIn?
- Hoe gebruik je beïnvloedingstechnieken voor Social Selling?
- Het ontwikkelen van een eigen Social Selling-strategie
- Storytelling en Social Selling
- Eigen strategie-ontwikkeling
Training Social Selling: Extra info
Trainers
Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met trainers die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. Deze vakexpert staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.
Doelgroep
Iedereen die meer uit Social Media wilt halen en dan met name LinkedIn.
Voorkennis
Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.
Training Social Selling: Beoordelingen
Karin Van Raay
Onlangs een fantastische en inspirerende dag gehad met de enthousiaste en getalenteerde Ilona de Baar! Ilona is echt een natuurtalent; haar ontvangst, enthousiasme, heldere uitleg, vriendelijkheid en vooral haar deskundigheid. Ik heb veel geleerd! Dank je wel Arie van Malsen voor het vinden van de perfecte match! Ook ons contact was hartelijk en fijn!
Andre Schonewille
Een kwalitatieve en intensieve 1 op 1 training op het gebied van Social Selling. Perfect georganiseerd en gefaciliteerd door Eduvision. Met dank aan de trainster Ilona de Baar.
Training Social Selling Apeldoorn: Startdata
Kies uit 4 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.
Bedrijfstraining
Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.
Privétraining
De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.
Virtuele training
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.
Klassikale training
Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.
Training Social Selling: Tarieven
Tarief
De kosten voor de Training Social Selling bedragen €1.199,00 (excl. €251,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.
Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).
Training Social Selling: Virtuele training
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.
Virtuele training: hoe werkt dat?
Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.
Dezelfde kwaliteit, net even anders
Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.
De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:
- De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
- Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
- Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
- Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
- Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
- Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
- Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
- Er kunnen bestanden gedeeld worden.
NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.
Als gevolg van ons ‘online leven’ zijn de old school verkoopmethodes niet meer zo effectief als vroeger, toen er nog geen internet was. Alles gaat tegenwoordige sneller dan vroeger: als jij niet snel bent met het aanbieden van je dienst of product, is een ander je zeker voor. Proactiviteit is dus het sleutelwoord. Het is daarom belangrijk om autoriteit uit te stralen en om je kennis al beschikbaar te stellen nog vóór de behoefte bij de klant ontstaat. Social selling is hiervoor een zeer effectieve methode voor.
Kies hier je training
-
Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
(Remote classroom) Aantal dagen en prijs: in overleg
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
Bel mij hierover
Ik wil me inschrijven
Startdata virtueel (Remote Classroom)
09-12-2024, Virtueel
07-01-2025, Virtueel
05-02-2025, Virtueel
06-03-2025, Virtueel
04-04-2025, Virtueel
Startdata op locatie
12-12-2024, Rotterdam
02-01-2025, Apeldoorn
02-01-2025, Utrecht
10-01-2025, Rotterdam
31-01-2025, Apeldoorn
= STARTGARANTIE
Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!
= NOG GEEN STARTGARANTIE
Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.
Training Social Selling: Inleiding
Tijdens deze training leer je hoe je online salestechnieken inzet om jouw product of dienst optimaal in de markt te zetten en je toegevoegde waarde op de juiste manier onder de aandacht van je doelgroep te brengen. Daarmee verzeker je jezelf van kwalitatief hoogstaande leads en in het verlengde daarvan een goed bedrijfsresultaat.
Social Selling is een steeds breder toegepaste techniek en wordt door steeds meer bedrijven ingezet ter versterking van de commerciële activiteiten. Dat betekent dat het niet alleen in dienst staat van de verkoopafdeling, maar bijvoorbeeld ook van de afdelingen marketing en R&D. Social selling stelt bedrijven in staat om bekendheid te creëren voor nieuwe diensten en producten en om tegelijkertijd een goede inschatting te maken van de behoefte in de markt.
Aangezien LinkedIn zich optimaal leent voor social selling, ligt de focus tijdens deze training op dit platform. Je leert om door middel van de juiste content, tone of voice, momentkeuze, plaatsingsfrequentie en beïnvloedingstechnieken de markt te overtuigen van jouw autoriteit; als gevolg hiervan creëer je waardevolle leads en zullen klanten steeds gemakkelijker de weg naar je bedrijf vinden. Een dream come true, nietwaar?
Tijdens deze 2-daagse training helpt een ervaren trainer je om social selling door te voeren in je sales- en marketing-strategie.
Je kunt deze training individueel volgen, maar ook met je hele team.
Training Social Selling: Modulen
Tijdens de Training Social Selling worden de volgende onderwerpen uitgebreid behandeld:
- Wat is Social Selling en hoe zet je dit effectief in?
- Wat is Social Selling?
- Wat is een LinkedIn SSI-score en wat heb je hieraan?
- Hoe verbeter je de SSI-score?
- Hoe bouw je relaties op via LinkedIn?
- Hoe gebruik je beïnvloedingstechnieken voor Social Selling?
- Het ontwikkelen van een eigen Social Selling-strategie
- Storytelling en Social Selling
- Eigen strategie-ontwikkeling
Training Social Selling: Beoordelingen
Karin Van Raay
Onlangs een fantastische en inspirerende dag gehad met de enthousiaste en getalenteerde Ilona de Baar! Ilona is echt een natuurtalent; haar ontvangst, enthousiasme, heldere uitleg, vriendelijkheid en vooral haar deskundigheid. Ik heb veel geleerd! Dank je wel Arie van Malsen voor het vinden van de perfecte match! Ook ons contact was hartelijk en fijn!
Andre Schonewille
Een kwalitatieve en intensieve 1 op 1 training op het gebied van Social Selling. Perfect georganiseerd en gefaciliteerd door Eduvision. Met dank aan de trainster Ilona de Baar.
Training Social Selling Apeldoorn: Startdata
Kies uit 4 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.
Bedrijfstraining
Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.
Privétraining
De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.
Virtuele training
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.
Klassikale training
Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.
Training Social Selling: Tarieven
Tarief
De kosten voor de Training Social Selling bedragen €1.199,00 (excl. €251,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.
Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).
Training Social Selling: Virtuele training
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.
Virtuele training: hoe werkt dat?
Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.
Dezelfde kwaliteit, net even anders
Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.
De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:
- De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
- Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
- Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
- Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
- Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
- Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
- Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
- Er kunnen bestanden gedeeld worden.
NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.