Cursus Zoekmachinemarketing

  • 1 dag
  • 499
  • Eerstvolgende startdatum 23 juli

Zoekmachines behoren tot een van de belangrijkste succesfactoren van een website. Een goede plaats in een zoekmachine garandeert een groot aantal bezoekers en levert dus indirect meer omzet op. Een hoge positie verwerven is echter geen makkelijke taak. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing stippelen we een concrete zoekmachinestrategie uit. We maken een analyse van de juiste zoekwoorden en werpen een blik op de verschillende ranking-factoren en optimalisatietools.

Zoekmachines behoren tot een van de belangrijkste succesfactoren van een website. Een goede plaats in een zoekmachine garandeert een groot aantal bezoekers en levert dus indirect meer omzet op. Een hoge positie verwerven is echter geen makkelijke taak. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing stippelen we een concrete zoekmachinestrategie uit. We maken een analyse van de juiste zoekwoorden en werpen een blik op de verschillende ranking-factoren en optimalisatietools.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 1 dag / € 499 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    23-07-2018, Utrecht    Summercourse
    14-09-2018, Utrecht  
    17-09-2018, Utrecht  
    16-10-2018, Utrecht  
    14-11-2018, Utrecht  
    13-12-2018, Utrecht  
    25-01-2019, Utrecht  
    25-02-2019, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Lees hier hoe anderen deze training waarderen

Cursus Zoekmachinemarketing

Wat vond u goed?: Heldere uitleg, interessante stof, de dag vloog voorbij.
Wat vond u niet goed?: We hebben niet alles kunnen behandelen dat op de planning stond.

H.J.R. van Mierlo te Waalwijk 4.0
Alle beoordelingen

Wat is Zoekmachinemarketing?

Een belangrijk onderdeel van zoekmachinemarketing is zoekmachine-optimalisatie wat veelal wordt aangeduid met de Engelse term Search Engine Optimalisation (SEO). Tijdens deze Cursus Zoekmachinemarketing gaan we hier dieper op in. Bij SEO gaat het erom dat je streeft naar een goede vindbaarheid in de zoekmachine. Het doel is om als organisatie hierin zo goed mogelijk gevonden te worden. Ieder bedrijf wil natuurlijk direct op de eerste pagina getoond worden en dan het liefst ook nog bovenaan staan. Tijdens de cursus Zoekmachinemarketing leer je hoe je ervoor zorgt dat de website van jouw organisatie goed scoort in de zoekmachines. Zo kijk je naar welke zoekwoorden en gerelateerde woorden je het beste kan gebruiken om hoog in de ranking te komen. Daarnaast leer je tijdens de training Zoekmachinemarketing meer over de juiste plaats van je zoekwoorden op de website en wat dus SEO-technisch slim is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de URL van je pagina. Daarnaast is het belangrijk om te weten hoe Google jouw website beoordeelt. Tijdens de cursus SEO leer je meer over de evaluatietechnieken waarmee je kan bepalen of je SEO-strategie de juiste uitwerking heeft. Kortom, tijdens de cursus Zoekmachinemarketing leer je de belangrijkste principes van SEO kennen en leer je deze op de juiste wijze toe te passen.

Cursus Zoekmachinemarketing: Inleiding

Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing

Als je een succesvolle website wilt, is een geoptimaliseerde zoekmachinestrategie van levensbelang. Binnen de Cursus Zoekmachinemarketing stippel je een concrete zoekmachinestrategie uit. Je kijkt hierbij niet alleen naar de analyse van de juiste zoekwoorden, maar ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Moet er hoger ingezet worden op bepaalde zoekwoorden of juist niet?

Resultaat

Na afloop weet je hoe je een succesvolle zoekmachinemarketing campagne opzet en daarmee meer mensen naar jouw website trekt. Je bent bekend met de werking van zoekmachines en je weet hoe je jouw doelgroep het beste kunt bereiken met SEO. Ook ben je op de hoogte van verschillende ranking-factoren en indexatietools.

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeert u zoekwoorden op verschillende niveaus. U gaat aan de slag met uw eigen praktijkcase waarbij u zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeert u de zoekwoorden in de reguliere content van de website. U maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Competenties en vaardigheden

Om een echte SEO-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing aan de volgende competenties en vaardigheden: kennis over zoekwoordanalyse, zoekmachineoptimalisatie en de indexatietools die daarbij horen. Hierbij moet je denken aan de woorden die ertoe geleid hebben dat mensen op jouw website terecht zijn gekomen en welke pagina’s door Google zijn geïndexeerd. Tijdens de cursus SEO heb je geleerd om oog te hebben voor het internetgedrag van de consument en weet jij hier de SEO-strategie op aan te passen.

Na de Cursus Zoekmachinemarketing weet je alles over het ontwikkelen van een effectieve SEO-strategie. Jij zorgt ervoor dat je website hoog scoort in zoekmachines en en weet wat bepaalde zoekwoorden opleveren. Bovendien heb jij kennis over hoe je de ranking-factoren die jouw positie in de zoekmachine beïnvloeden optimaliseert. Zo heb je tijdens de cursus SEO kennis opgedaan over het perfectioneren van HTML en social media en kan jij ervoor zorgen dat dit tot hogere conversie leidt. Doordat jij na de Cursus Zoekmachinemarketing kennis hebt van zoekmachinemarketing in al haar veelzijdigheid, mag jij je met recht een SEO-specialist noemen.

Gerelateerd

Cursus Zoekmachinemarketing: Modulen

Tijdens de opleiding doorloop je de volgende modulen:

Zoekwoordanalyse

De Cursus Zoekmachinemarketing begint bij de basisvragen: wat is je doelgroep en op welke zoekwoorden wil je worden gevonden? Deze woorden zijn namelijk direct gerelateerd aan de doelgroep. Bovendien kun je denken aan welk type zoekwoorden het meest gunstig zijn. Werken bijvoorbeeld shorttail of longtail zoekwoorden het beste? Je maakt een zoekwoordanalyse op basis van jouw eigen website en uiteraard kijken we hierbij naar de doelgroep van je website en maken we een concurrentie-analyse.

Optimalisatie ranking-factoren

Hoe werken zoekmachines eigenlijk? Hoe bepalen zij, op basis van welke zoekwoorden, de ranking van je website? Om websites te optimaliseren op jouw belangrijkste zoekwoorden is een goede kennis van zoekmachines noodzakelijk. Je positie in de zoekmachine wordt beïnvloed door een aantal belangrijke ranking-factoren. Tijdens de module leer je optimaliseren op de volgende factoren:

Indexatietools

Er bestaan diverse programma's om de optimalisatie van je website te evalueren en hiermee te meten of de zoekmachinetechnieken succesvol zijn. Binnen deze module krijg je aan de hand van Google Search Console inzicht in:

  • Welke pagina's door Google zijn geïndexeerd
  • Welke fouten zijn ontdekt bij het indexeren van de website
  • Bij welke zoekopdrachten een link naar je website werd getoond
  • Wie er naar je website linken

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeer je zoekwoorden op verschillende niveaus. Je gaat aan de slag met jouw eigen praktijkcase waarbij je zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeer je de zoekwoorden in de reguliere content van de website. Je maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Alternatief

Bezit je al enige kennis van zoekmachinemarketing, maar wil je deze vergroten? In de cursus Zoekmachine Professional leer je meer over het bepalen van de juiste SEO-strategie. In deze cursus gaan we naast de zoekwoordanalyse en zoekmachineoptimalisatie dieper in op de trends en ontwikkelingen omtrent SEO en linkbuilding en kijken we hoe je kan scoren via social media in zoekmachines. Als je meer wilt weten over het gehele totaalpakket van zoekmachinemarketing, volg dan de Leergang Zoekmachine Marketing. Tijdens deze leergang bespreken we zoekmachinemarketing in al haar veelzijdigheid. De Leergang Zoekmachine Marketing bevat drie opleidingen, namelijk SEO, SEA (Google AdWords) en Google Analytics. Na de leergang bezit jij alle kennis omtrent zoekmachinemarketing wat jou een ware SEO-expert maakt.

Cursus Zoekmachinemarketing: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Zoekmachinemarketing verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Discussieer mee!

Ben je op zoek naar een plek waar je vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wil je je omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Zoekmachinemarketing ontwikkelingen

Dat zoekmachinemarketing, en dus ook zoekmachine-optimalisatie, vandaag de dag nog steeds ontzettend belangrijk zijn laat de de LinkedIn’s top 25 meest gewilde vaardigheden bij werknemers zien. SEO staat namelijk wereldwijd op plek 5! Toch staan ook de ontwikkelingen niet stil. Zo draait het vandaag de dag allemaal om semantic search. Dit houdt in dat je niet alleen het desbetreffende zoekwoord regelmatig op je website terug laat komen, maar ook woorden gebruikt die daarmee in verband gebracht kunnen worden. Dit is namelijk van groot belang voor je SEO-strategie, aangezien zoekmachines ook gerelateerde woorden willen zien. Gedurende de cursus SEO leer jij alles van het selecteren van goede en relevante zoekwoorden.

Daarnaast wordt contentcreatie, zowel in tekst als in beeld, ook steeds belangrijker voor zoekmachine optimalisatie. Er kan gesteld worden dat het vandaag de dag onmisbaar is voor je SEO-strategie. Hoewel contentcreatie met name een effect heeft op de lange termijn, heeft het wel een relatief lange houdbaarheidsdatum. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing gaan we dieper in op wat content voor je SEO strategie kan betekenen.

Cursus Zoekmachinemarketing: Gerelateerd webinar

Cursus Zoekmachinemarketing: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed?: Heldere uitleg, interessante stof, de dag vloog voorbij.
Wat vond u niet goed?: We hebben niet alles kunnen behandelen dat op de planning stond.

4.0

Wat vond u goed?: Goede aanzet voor kennismaking.
Wat vond u niet goed?: Tijd was te beperkt. 2 dagen zou beter zijn

4.0

Wat vond u goed?: Tempo, voorbeelden, leiding, heldere uitleg, interactiviteit, ruimte voor discussie
Wat vond u niet goed?: Liever twee dagen.

4.0

Wat vond u goed?: De docent brengt de stof op een duidelijke begrijpelijke wijze. De dame verzorgt de lunch fantastisch.
Wat vond u niet goed?: Er is veel te veel te behandelen voor 1 lesdag. De koffie is echt niet te drinken, je bent aangewezen op thee

4.0

Wat vond u goed?: * prima trainer * stof werd op een leuke manier gebracht * i.t.t. Antwerpen werd hier in Utrecht een goede lunch geserveerd
Wat vond u niet goed?: * er werd gewacht op 1 deelnemer die wat te laat kwam; jammer van de tijd * heel veel stof om te behandelen in relatief (te) weinig tijd * tekst van de sheets is niet of nauwelijks te lezen op het materiaal dat we meekregen, m.n. de links; dit bemoeilijkt het doornemen van de stof thuis

4.0

Wat vond u goed?: docent was duidelijk een zeer ervaren trainer en goede interactie met groep

4.0

Wat vond u goed?: Ik vond het prettig hoe bob alles vertelde. hij legde het uit met veel passie en je kon merken dat hij er heel veel vanaf wist. hij beantwoorde ook goed mijn vragen en andere vragen van de groep.
Wat vond u niet goed?: niet behalve we vonden het jammer dat er geen koekjes waren in de koffie/ thee pauzes..! maar dat is het enige. aan de cursus was niets aan te merken wat niet voldoende was.

4.0

Wat vond u goed?: Ik vond het een prima cursus.
Wat vond u niet goed?: Er zit veel stof in een lesdag gestopt, ik denk dat dit eigenlijk wel stof voor 2 dagen zou kunnen zijn. En weer jammer dat er geen koekjes bij de koffie waren ....

4.0

Wat vond u goed?: De docent was erg duidelijk en nam tijd om vragen te beantwoorden.
Wat vond u niet goed?: Het is erg veel informatie voor een cursus van 1 dag. Ik heb veel handvatten gekregen, maar moet zelf uit gaan zoeken hoe en wat.

4.0

Wat vond u goed?: Trainer heeft voldoende kennis, en deelt deze met veel enthousiasme met de cursisten.

Meer Alle beoordelingen

Klanttevredenheid

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit in Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Zoekmachinemarketing gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Zoekmachinemarketing en de behandelde modulen, bijvoorbeeld zoekwoordanalyse en indexatietools. Als echte SEO-specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige SEO-expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Zoekmachinemarketing verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de cursus SEO hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de Cursus Zoekmachinemarketing van andere SEO-specialisten onderscheiden en profileren als een echte SEO-expert!

Cursus Zoekmachinemarketing: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Zoekmachinemarketing: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Zoekmachinemarketing bedragen €499,- (€603,- incl. BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Certificering

Nadat je een cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Zoekmachinemarketing en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle aspecten van SEO, zoals zoekmachine optimalisatie en het opzetten van een succesvolle SEO-strategie. Maar dit is niet het enige. Wat jou een SEO-specialist maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing stel je namelijk zelf een SEO-strategie op voor jouw organisatie. Op deze manier pas jij de opgedane kennis direct toe in de praktijk. Na de cursus SEO mag jij jezelf een SEO-expert noemen die echt kennis van zaken heeft.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Beroepsperspectief

Na de Cursus Zoekmachinemarketing mag jij jezelf een echte SEO-specialist noemen en kan je aan de slag bij elke organisatie. Tijdens de cursus SEO heb je een goede basis gelegd die jou helpt om door te groeien in jouw functie als online marketeer. Na de cursus zoekmachine optimalisatie weet jij hoe je een goede SEO-strategie opzet waarbij je rekening houdt met de meest relevante én winstgevende zoekwoorden. Daarnaast heb je gedurende de training Zoekmachinemarketing kennis opgedaan over het trekken van mensen naar je website via zoekmachines en weet je welke factoren dit beïnvloeden. Ook heb je tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing geleerd om te beoordelen of een bepaalde SEO-strategie winstgevend is of dat een andere SEO-strategie noodzakelijk is.

Voor SEO-specialisten zijn er volop kansen. Aangezien steeds meer mensen online activiteiten verrichten, zien ook steeds meer organisatie de waarde van SEO in. Ook bedrijven willen namelijk gezien worden in de online wereld. In de LinkedIn top 25 meest gewilde vaardigheden bij werknemers staat SEO zelfs op plek 5! Het is echter wel belangrijk dat je als SEO-expert continu op de hoogte blijft van de laatste online trends. Anderzijds biedt dit ook mogelijkheden, omdat je op deze manier gedwongen wordt jezelf continu te blijven bijscholen wat van SEO-specialist een veelzijdig beroep maakt.

Cursus Zoekmachinemarketing: Virtuele training

De Cursus Zoekmachinemarketing online

Wil je de Cursus Zoekmachinemarketing online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Zoekmachinemarketing speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Zoekmachinemarketing!

Zoekmachines behoren tot een van de belangrijkste succesfactoren van een website. Een goede plaats in een zoekmachine garandeert een groot aantal bezoekers en levert dus indirect meer omzet op. Een hoge positie verwerven is echter geen makkelijke taak. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing stippelen we een concrete zoekmachinestrategie uit. We maken een analyse van de juiste zoekwoorden en werpen een blik op de verschillende ranking-factoren en optimalisatietools.

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 1 dag / € 499 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    23-07-2018, Utrecht    Summercourse
    14-09-2018, Utrecht  
    17-09-2018, Utrecht  
    16-10-2018, Utrecht  
    14-11-2018, Utrecht  
    13-12-2018, Utrecht  
    25-01-2019, Utrecht  
    25-02-2019, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Zoekmachinemarketing: Inleiding

Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing

Als je een succesvolle website wilt, is een geoptimaliseerde zoekmachinestrategie van levensbelang. Binnen de Cursus Zoekmachinemarketing stippel je een concrete zoekmachinestrategie uit. Je kijkt hierbij niet alleen naar de analyse van de juiste zoekwoorden, maar ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Moet er hoger ingezet worden op bepaalde zoekwoorden of juist niet?

Resultaat

Na afloop weet je hoe je een succesvolle zoekmachinemarketing campagne opzet en daarmee meer mensen naar jouw website trekt. Je bent bekend met de werking van zoekmachines en je weet hoe je jouw doelgroep het beste kunt bereiken met SEO. Ook ben je op de hoogte van verschillende ranking-factoren en indexatietools.

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeert u zoekwoorden op verschillende niveaus. U gaat aan de slag met uw eigen praktijkcase waarbij u zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeert u de zoekwoorden in de reguliere content van de website. U maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Competenties en vaardigheden

Om een echte SEO-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing aan de volgende competenties en vaardigheden: kennis over zoekwoordanalyse, zoekmachineoptimalisatie en de indexatietools die daarbij horen. Hierbij moet je denken aan de woorden die ertoe geleid hebben dat mensen op jouw website terecht zijn gekomen en welke pagina’s door Google zijn geïndexeerd. Tijdens de cursus SEO heb je geleerd om oog te hebben voor het internetgedrag van de consument en weet jij hier de SEO-strategie op aan te passen.

Na de Cursus Zoekmachinemarketing weet je alles over het ontwikkelen van een effectieve SEO-strategie. Jij zorgt ervoor dat je website hoog scoort in zoekmachines en en weet wat bepaalde zoekwoorden opleveren. Bovendien heb jij kennis over hoe je de ranking-factoren die jouw positie in de zoekmachine beïnvloeden optimaliseert. Zo heb je tijdens de cursus SEO kennis opgedaan over het perfectioneren van HTML en social media en kan jij ervoor zorgen dat dit tot hogere conversie leidt. Doordat jij na de Cursus Zoekmachinemarketing kennis hebt van zoekmachinemarketing in al haar veelzijdigheid, mag jij je met recht een SEO-specialist noemen.

Gerelateerd

Cursus Zoekmachinemarketing: Modulen

Tijdens de opleiding doorloop je de volgende modulen:

Zoekwoordanalyse

De Cursus Zoekmachinemarketing begint bij de basisvragen: wat is je doelgroep en op welke zoekwoorden wil je worden gevonden? Deze woorden zijn namelijk direct gerelateerd aan de doelgroep. Bovendien kun je denken aan welk type zoekwoorden het meest gunstig zijn. Werken bijvoorbeeld shorttail of longtail zoekwoorden het beste? Je maakt een zoekwoordanalyse op basis van jouw eigen website en uiteraard kijken we hierbij naar de doelgroep van je website en maken we een concurrentie-analyse.

Optimalisatie ranking-factoren

Hoe werken zoekmachines eigenlijk? Hoe bepalen zij, op basis van welke zoekwoorden, de ranking van je website? Om websites te optimaliseren op jouw belangrijkste zoekwoorden is een goede kennis van zoekmachines noodzakelijk. Je positie in de zoekmachine wordt beïnvloed door een aantal belangrijke ranking-factoren. Tijdens de module leer je optimaliseren op de volgende factoren:

Indexatietools

Er bestaan diverse programma's om de optimalisatie van je website te evalueren en hiermee te meten of de zoekmachinetechnieken succesvol zijn. Binnen deze module krijg je aan de hand van Google Search Console inzicht in:

  • Welke pagina's door Google zijn geïndexeerd
  • Welke fouten zijn ontdekt bij het indexeren van de website
  • Bij welke zoekopdrachten een link naar je website werd getoond
  • Wie er naar je website linken

Praktijkcase

Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeer je zoekwoorden op verschillende niveaus. Je gaat aan de slag met jouw eigen praktijkcase waarbij je zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeer je de zoekwoorden in de reguliere content van de website. Je maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.

Alternatief

Bezit je al enige kennis van zoekmachinemarketing, maar wil je deze vergroten? In de cursus Zoekmachine Professional leer je meer over het bepalen van de juiste SEO-strategie. In deze cursus gaan we naast de zoekwoordanalyse en zoekmachineoptimalisatie dieper in op de trends en ontwikkelingen omtrent SEO en linkbuilding en kijken we hoe je kan scoren via social media in zoekmachines. Als je meer wilt weten over het gehele totaalpakket van zoekmachinemarketing, volg dan de Leergang Zoekmachine Marketing. Tijdens deze leergang bespreken we zoekmachinemarketing in al haar veelzijdigheid. De Leergang Zoekmachine Marketing bevat drie opleidingen, namelijk SEO, SEA (Google AdWords) en Google Analytics. Na de leergang bezit jij alle kennis omtrent zoekmachinemarketing wat jou een ware SEO-expert maakt.

Cursus Zoekmachinemarketing: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed?: Heldere uitleg, interessante stof, de dag vloog voorbij.
Wat vond u niet goed?: We hebben niet alles kunnen behandelen dat op de planning stond.

4.0

Wat vond u goed?: Goede aanzet voor kennismaking.
Wat vond u niet goed?: Tijd was te beperkt. 2 dagen zou beter zijn

4.0

Wat vond u goed?: Tempo, voorbeelden, leiding, heldere uitleg, interactiviteit, ruimte voor discussie
Wat vond u niet goed?: Liever twee dagen.

4.0

Wat vond u goed?: De docent brengt de stof op een duidelijke begrijpelijke wijze. De dame verzorgt de lunch fantastisch.
Wat vond u niet goed?: Er is veel te veel te behandelen voor 1 lesdag. De koffie is echt niet te drinken, je bent aangewezen op thee

4.0

Wat vond u goed?: * prima trainer * stof werd op een leuke manier gebracht * i.t.t. Antwerpen werd hier in Utrecht een goede lunch geserveerd
Wat vond u niet goed?: * er werd gewacht op 1 deelnemer die wat te laat kwam; jammer van de tijd * heel veel stof om te behandelen in relatief (te) weinig tijd * tekst van de sheets is niet of nauwelijks te lezen op het materiaal dat we meekregen, m.n. de links; dit bemoeilijkt het doornemen van de stof thuis

4.0

Wat vond u goed?: docent was duidelijk een zeer ervaren trainer en goede interactie met groep

4.0

Wat vond u goed?: Ik vond het prettig hoe bob alles vertelde. hij legde het uit met veel passie en je kon merken dat hij er heel veel vanaf wist. hij beantwoorde ook goed mijn vragen en andere vragen van de groep.
Wat vond u niet goed?: niet behalve we vonden het jammer dat er geen koekjes waren in de koffie/ thee pauzes..! maar dat is het enige. aan de cursus was niets aan te merken wat niet voldoende was.

4.0

Wat vond u goed?: Ik vond het een prima cursus.
Wat vond u niet goed?: Er zit veel stof in een lesdag gestopt, ik denk dat dit eigenlijk wel stof voor 2 dagen zou kunnen zijn. En weer jammer dat er geen koekjes bij de koffie waren ....

4.0

Wat vond u goed?: De docent was erg duidelijk en nam tijd om vragen te beantwoorden.
Wat vond u niet goed?: Het is erg veel informatie voor een cursus van 1 dag. Ik heb veel handvatten gekregen, maar moet zelf uit gaan zoeken hoe en wat.

4.0

Wat vond u goed?: Trainer heeft voldoende kennis, en deelt deze met veel enthousiasme met de cursisten.

Meer Alle beoordelingen

Klanttevredenheid

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit in Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Zoekmachinemarketing gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Zoekmachinemarketing en de behandelde modulen, bijvoorbeeld zoekwoordanalyse en indexatietools. Als echte SEO-specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige SEO-expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Zoekmachinemarketing verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de cursus SEO hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de Cursus Zoekmachinemarketing van andere SEO-specialisten onderscheiden en profileren als een echte SEO-expert!

Cursus Zoekmachinemarketing: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Zoekmachinemarketing: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Zoekmachinemarketing bedragen €499,- (€603,- incl. BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Certificering

Nadat je een cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Zoekmachinemarketing en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle aspecten van SEO, zoals zoekmachine optimalisatie en het opzetten van een succesvolle SEO-strategie. Maar dit is niet het enige. Wat jou een SEO-specialist maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing stel je namelijk zelf een SEO-strategie op voor jouw organisatie. Op deze manier pas jij de opgedane kennis direct toe in de praktijk. Na de cursus SEO mag jij jezelf een SEO-expert noemen die echt kennis van zaken heeft.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Beroepsperspectief

Na de Cursus Zoekmachinemarketing mag jij jezelf een echte SEO-specialist noemen en kan je aan de slag bij elke organisatie. Tijdens de cursus SEO heb je een goede basis gelegd die jou helpt om door te groeien in jouw functie als online marketeer. Na de cursus zoekmachine optimalisatie weet jij hoe je een goede SEO-strategie opzet waarbij je rekening houdt met de meest relevante én winstgevende zoekwoorden. Daarnaast heb je gedurende de training Zoekmachinemarketing kennis opgedaan over het trekken van mensen naar je website via zoekmachines en weet je welke factoren dit beïnvloeden. Ook heb je tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing geleerd om te beoordelen of een bepaalde SEO-strategie winstgevend is of dat een andere SEO-strategie noodzakelijk is.

Voor SEO-specialisten zijn er volop kansen. Aangezien steeds meer mensen online activiteiten verrichten, zien ook steeds meer organisatie de waarde van SEO in. Ook bedrijven willen namelijk gezien worden in de online wereld. In de LinkedIn top 25 meest gewilde vaardigheden bij werknemers staat SEO zelfs op plek 5! Het is echter wel belangrijk dat je als SEO-expert continu op de hoogte blijft van de laatste online trends. Anderzijds biedt dit ook mogelijkheden, omdat je op deze manier gedwongen wordt jezelf continu te blijven bijscholen wat van SEO-specialist een veelzijdig beroep maakt.

Cursus Zoekmachinemarketing: Virtuele training

De Cursus Zoekmachinemarketing online

Wil je de Cursus Zoekmachinemarketing online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Zoekmachinemarketing speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Zoekmachinemarketing!

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.