Masterclass Google Analytics

  • 2 dagen
  • 1.199
  • Eerstvolgende startdatum 19 maart

Je gebruikt Google Analytics al enige tijd voor het meten van verkeer op je website. Begrippen als unieke bezoekers, bouncepercentage en conversie zijn voor jou gesneden koek. Maar hoe interpreteer je deze cijfers en hoe koppel je er de juiste acties aan? Tijdens de masterclass Google Analytics leer je hoe je Google Analytics inricht voor je eigen organisatie. Je leert hoe je bezoekersgedrag analyseert, hoe je effectieve (management)rapportages opstelt en hoe je cijfers en statistieken kunt vertalen in concrete verbeteracties voor jouw website.

Je gebruikt Google Analytics al enige tijd voor het meten van verkeer op je website. Begrippen als unieke bezoekers, bouncepercentage en conversie zijn voor jou gesneden koek. Maar hoe interpreteer je deze cijfers en hoe koppel je er de juiste acties aan? Tijdens de masterclass Google Analytics leer je hoe je Google Analytics inricht voor je eigen organisatie. Je leert hoe je bezoekersgedrag analyseert, hoe je effectieve (management)rapportages opstelt en hoe je cijfers en statistieken kunt vertalen in concrete verbeteracties voor jouw website.

Eduvision:

is al 20 jaar thuis in IT & Tech

levert passende oplossingen

vertaalt ‘theorie’ naar ‘praktijk’

biedt antwoord op elk vraagstuk

is pas tevreden als jij dat bent

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 1.199 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    19-03-2024, Virtueel  
    17-04-2024, Virtueel  
    16-05-2024, Virtueel  
    14-06-2024, Virtueel  
    15-07-2024, Virtueel  

    Startdata op locatie

    25-03-2024, Apeldoorn  
    25-03-2024, Utrecht  
    23-04-2024, Apeldoorn  
    23-04-2024, Utrecht  
    22-05-2024, Apeldoorn  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Masterclass Google Analytics: Inleiding

Google Analytics

Google Analytics biedt volop mogelijkheden voor analyse en rapportage van je website en er komen voortdurend nieuwe functionaliteiten bij. Juist dat maakt het soms lastig om cijfers en statistieken te vertalen naar concrete verbeteracties.

Tijdens de masterclass Google Analytics

Tijdens de masterclass Google Analytics leer je hoe je Google Analytics inricht voor je eigen organisatie. Je leert hoe je effectieve (management)rapportages opstelt en hoe je cijfers en statistieken kunt vertalen in concrete verbeteracties voor jouw website. Verder gaan we uitgebreid in op automatische meldingen, filters, geavanceerde segmenten, A/B testen, custom variables en het meten van social media kanalen. Natuurlijk staan we ook stil bij nieuwe functionaliteiten zoals content experiments.

Doelgroep

De masterclass Google Analytics is bedoeld voor mensen die al enige tijd met Google Analytics werken, maar hun kennis en resultaten naar een hoger niveau willen tillen. Basiskennis van Google Analytics is voor deze training vereist, net als beheerderstoegang tot het Google Analytics account van jouw organisatie.

Praktijkcase

Gedurende deze masterclass staat je eigen praktijkcase centraal. Je gaat daadwerkelijk aan de slag met je eigen Analytics account. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, waarmee je aan de slag kunt.

Competenties en vaardigheden

Om een goede Google Analytics specialist te worden, werk je tijdens de cursus Google Analytics onder andere aan de volgende competenties en vaardigheden: interpreteren van analyseresultaten, optimaliseren van de website en conversie, kennis over het sturen van bezoekersstromen, A/B-testen en het meten van downloads, video-interactie en social media activiteiten.

Na de Masterclass Google Analytics bezit jij zowel inhoudelijk als praktische kennis over Google Analytics. Jij weet na deze masterclass alles over het meten van de prestatie van je website en integratie van data uit online (bijv. social media) en offline (bijv. CRM) bronnen. Je bent na deze cursus Google Analytics in staat om knelpunten te identificeren en verbeterpunten aan te dragen. Doordat je na de Masterclass Google Analytics alles weet over Google Analytics, mag jij jezelf een Google Analytics professional noemen.

Specialisaties/Gerelateerd

Wil je meer weten over Internetmarketing in het algemeen? Volg dan de Opleiding Internet Marketing. Deze opleiding bevat de volgende cursussen: E-commerce, Zoekmachinemarketing, Google Ads Professional, Google Analytics, E-mail marketing en Social Media Professional. Tijdens de opleiding gaan we in op alle aspecten van internetmarketing en leer je hoe je dit toepast binnen je eigen online marketingstrategie. Na de opleiding mag jij jezelf een Internetmarketing-professional noemen.

Masterclass Google Analytics: Modulen

Tijdens de masterclass Google Analytics behandelen we de volgende onderwerpen:

  • Interpretatie van cijfers en statistieken
  • Verbeteracties voor website optimalisatie
  • Verbeteracties voor conversie optimalisatie
  • Inzetten van geavanceerde segmenten om inzicht te krijgen in specifieke bezoekersstromen
  • Inzet van custom variables om specifieke bezoekersstromen te identificeren
  • Automatische meldingen
  • Toepassen van filters voor het tracken van organische ranking
  • Opzetten van A/B testen met Content Experiments
  • Slim en effectief inzetten van aangepaste rapporten
  • Meetbaar maken van downloads en video interactie (afspelen, stop zetten, etc)
  • Doormeten van sociale interacties (likes, tweets, etc.)
  • Opstellen van effectieve (management)rapportages

Alternatief

Wil jij eerst meer leren over de basisprincipes van Google Analytics? Volg dan de Cursus Google Analytics. Tijdens deze cursus leer je meer over wat Google Analytics precies inhoudt. We laten je tijdens de training namelijk stap voor stap zien hoe Google Analytics in zijn werk gaat. Na de cursus weet jij hoe je Google Analytics goed inzet zodat je je website kan optimaliseren en je conversie kan verbeteren.

Masterclass Google Analytics: Extra info

Trainers

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met trainers die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. Deze vakexpert staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Masterclass Google Analytics verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Doelgroep

De masterclass Google Analytics is bedoeld voor mensen die al enige tijd met Google Analytics werken, maar hun kennis en resultaten naar een hoger niveau willen tillen. Basiskennis van Google Analytics is voor deze training vereist, net als beheerderstoegang tot het Google Analytics account van je organisatie.

Discussieer mee!

Ben je op zoek naar een plek waar je vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wil je je omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Google Analytics ontwikkelingen

Het is nu mogelijk om met Google Analytics cohortanalyses uit te voeren. Een cohort kan omschreven worden als een groep mensen met een gemeenschappelijk kenmerk binnen een bepaalde periode. Binnen de online wereld zou dit de groep mensen kunnen zijn die een brochure heeft gedownload in week 25. Ook kan je nu met Google Analytics deze cohorten segmenteren, bijvoorbeeld op hoe mensen op je website zijn binnengekomen. Hierbij kun je denken aan de nieuwsbrief, social media of via de Google zoekmachine. Deze nieuwe functie maakt het dus mogelijk om meer inzicht te krijgen in de handelingen van de bezoekers van je website. Zo kan je bijvoorbeeld verschillende tijdspannes vergelijken en onderzoeken waarom dat specifieke cohort voor veel terugkerende bezoekers zorgt.

Een andere ontwikkeling is dat het nu met Google Analytics mogelijk is om meer verkeersbronnen in de zoekrapporten te combineren en kan je meer stadia in de customer journey onderscheiden. Zo is het nu mogelijk om gedrag (bijv. bounce rate) en intentie (bijv. vaker dan vijf maal een pagina bekijken) te combineren. Door deze nieuwe inzichten in je potentiële klanten kan je je marketingactiviteiten specifieker vormgeven. Zo krijg je namelijk een beter beeld van de mensen die interesse in je hebben en kan je je marketingactiviteiten specifieker op hen richten.

Tijdens de Masterclass Google Analytics leer je meer over de laatste ontwikkelingen van Google Analytics en leer je hoe je deze moet toepassen. We gaan tijdens de cursus Google Analytics dieper in op het analyseren van het bezoekersgedrag en hoe je de analyseresultaten gebruikt om de conversie en je website te optimaliseren.

Masterclass Google Analytics: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Masterclass Google Analytics: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Masterclass Google Analytics bedragen €1.199,00 (excl. €251,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Masterclass Google Analytics: Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

Je gebruikt Google Analytics al enige tijd voor het meten van verkeer op je website. Begrippen als unieke bezoekers, bouncepercentage en conversie zijn voor jou gesneden koek. Maar hoe interpreteer je deze cijfers en hoe koppel je er de juiste acties aan? Tijdens de masterclass Google Analytics leer je hoe je Google Analytics inricht voor je eigen organisatie. Je leert hoe je bezoekersgedrag analyseert, hoe je effectieve (management)rapportages opstelt en hoe je cijfers en statistieken kunt vertalen in concrete verbeteracties voor jouw website.

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 1.199 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    19-03-2024, Virtueel  
    17-04-2024, Virtueel  
    16-05-2024, Virtueel  
    14-06-2024, Virtueel  
    15-07-2024, Virtueel  

    Startdata op locatie

    25-03-2024, Apeldoorn  
    25-03-2024, Utrecht  
    23-04-2024, Apeldoorn  
    23-04-2024, Utrecht  
    22-05-2024, Apeldoorn  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Masterclass Google Analytics: Inleiding

Google Analytics

Google Analytics biedt volop mogelijkheden voor analyse en rapportage van je website en er komen voortdurend nieuwe functionaliteiten bij. Juist dat maakt het soms lastig om cijfers en statistieken te vertalen naar concrete verbeteracties.

Tijdens de masterclass Google Analytics

Tijdens de masterclass Google Analytics leer je hoe je Google Analytics inricht voor je eigen organisatie. Je leert hoe je effectieve (management)rapportages opstelt en hoe je cijfers en statistieken kunt vertalen in concrete verbeteracties voor jouw website. Verder gaan we uitgebreid in op automatische meldingen, filters, geavanceerde segmenten, A/B testen, custom variables en het meten van social media kanalen. Natuurlijk staan we ook stil bij nieuwe functionaliteiten zoals content experiments.

Doelgroep

De masterclass Google Analytics is bedoeld voor mensen die al enige tijd met Google Analytics werken, maar hun kennis en resultaten naar een hoger niveau willen tillen. Basiskennis van Google Analytics is voor deze training vereist, net als beheerderstoegang tot het Google Analytics account van jouw organisatie.

Praktijkcase

Gedurende deze masterclass staat je eigen praktijkcase centraal. Je gaat daadwerkelijk aan de slag met je eigen Analytics account. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, waarmee je aan de slag kunt.

Competenties en vaardigheden

Om een goede Google Analytics specialist te worden, werk je tijdens de cursus Google Analytics onder andere aan de volgende competenties en vaardigheden: interpreteren van analyseresultaten, optimaliseren van de website en conversie, kennis over het sturen van bezoekersstromen, A/B-testen en het meten van downloads, video-interactie en social media activiteiten.

Na de Masterclass Google Analytics bezit jij zowel inhoudelijk als praktische kennis over Google Analytics. Jij weet na deze masterclass alles over het meten van de prestatie van je website en integratie van data uit online (bijv. social media) en offline (bijv. CRM) bronnen. Je bent na deze cursus Google Analytics in staat om knelpunten te identificeren en verbeterpunten aan te dragen. Doordat je na de Masterclass Google Analytics alles weet over Google Analytics, mag jij jezelf een Google Analytics professional noemen.

Specialisaties/Gerelateerd

Wil je meer weten over Internetmarketing in het algemeen? Volg dan de Opleiding Internet Marketing. Deze opleiding bevat de volgende cursussen: E-commerce, Zoekmachinemarketing, Google Ads Professional, Google Analytics, E-mail marketing en Social Media Professional. Tijdens de opleiding gaan we in op alle aspecten van internetmarketing en leer je hoe je dit toepast binnen je eigen online marketingstrategie. Na de opleiding mag jij jezelf een Internetmarketing-professional noemen.

Masterclass Google Analytics: Modulen

Tijdens de masterclass Google Analytics behandelen we de volgende onderwerpen:

  • Interpretatie van cijfers en statistieken
  • Verbeteracties voor website optimalisatie
  • Verbeteracties voor conversie optimalisatie
  • Inzetten van geavanceerde segmenten om inzicht te krijgen in specifieke bezoekersstromen
  • Inzet van custom variables om specifieke bezoekersstromen te identificeren
  • Automatische meldingen
  • Toepassen van filters voor het tracken van organische ranking
  • Opzetten van A/B testen met Content Experiments
  • Slim en effectief inzetten van aangepaste rapporten
  • Meetbaar maken van downloads en video interactie (afspelen, stop zetten, etc)
  • Doormeten van sociale interacties (likes, tweets, etc.)
  • Opstellen van effectieve (management)rapportages

Alternatief

Wil jij eerst meer leren over de basisprincipes van Google Analytics? Volg dan de Cursus Google Analytics. Tijdens deze cursus leer je meer over wat Google Analytics precies inhoudt. We laten je tijdens de training namelijk stap voor stap zien hoe Google Analytics in zijn werk gaat. Na de cursus weet jij hoe je Google Analytics goed inzet zodat je je website kan optimaliseren en je conversie kan verbeteren.

Masterclass Google Analytics: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Masterclass Google Analytics: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Masterclass Google Analytics bedragen €1.199,00 (excl. €251,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Masterclass Google Analytics: Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.